Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg møtte en fantastisk gutt i januar og vi ble sammen. Ble temmelig fort forelsket og følte dette virkelig var mannen i mitt liv. jeg var hans første kjæreste noen sinne. For ca en måned siden begynte han og tvile på følelsene sine, vi ble enige om og ta en ukes tenkepause. Det gjorde vi og vi bestemte oss for og roe det ned. Kansje bare være elskere og venner en stund.

Jeg var såpass naiv at jeg trudde ting ikke skulle endre seg. Trodde vi skulle være like mye sammen og jeg skulle få like mye oppmerksomhet og bli like mye prioritert, men dette endret seg jo. Han trakk seg unna. engasjerte seg mindre og tok mindre initiativ til og treffes. Han sier han er glad i meg og setter pris på meg. Bryr seg om meg og liker meg godt, men han er ikke forelsket lenger. Han føler vi ikke passer sammen. Elskerforholdet funket jo ikke fordi jeg var forelsket og ikke han og jeg var lykkelig når vi var sammen og deppa når vi ikke var det. Ble sittende og vente på han. Ingen god følelse. Det er derfor blitt helt slutt nå. Han følte heller ikke dette ble riktig. Jeg sitter igjen med en skikkelig kjærlighetsorg. Aldri følt noe så sterkt for noen før. Han sier og han er trist og savner meg osv. Han ønsker imidlertid at vi skal være venner (uten sex). Er meget usikker på om jeg vil takle det og om det er bra for meg. For da vil vel mine følelser aldri forsvinne? Jeg vil nok og slite med sjalusi om han skulle treffe en annen jente, samtidig er det trist og miste han helt da. Er jo utrolig koselig og tilbringe tid med han.

HVa ville dere gjort?

Er det noen som hadde klart og vært venner i en tilsvarende situasjon? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok ikke klart å bare vært venner. Tror jeg hadde blitt for nedbrutt av det.

Men noen kan jo fikse det

Gjest Turboguri
Skrevet

Hvis du vil gå igjennom MANGE tøffe tak, så blir du! Men det er mye jobb, tro meg jeg vet!

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Hver gang det har blitt slutt mellom meg og en eks så har vi blitt enige om å være venner etterpå, men det har ikke funket så bra akkurat.. Jeg tror ikke det går ann å bare være helt vanlige venner uten at det er noe mer der hos en av partene.. Hvertfall ikke rett etterpå!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg håper at jeg skal klare å være venner med eksen min, om en stund. Enda sitter jeg her med tusen vanskelig følelser, og har faktisk ikke noe som helst lyst til å være venner med han. Men han er en knakande kjekk og grei fyr, bare ikke at han ikke lenger er min fyr. Så jeg håper at når jeg ikke lenger har lyst til å være kjæresten hans, så kanskje.

Men inntil man er på det stadiet så tror jeg at det vil være altfor lette å legge altfor mye i alt som skjer, og jeg orker iallfall ikke å utsette meg for det.

Gjest gjest1
Skrevet

Nei nå skal du høre! Sammen først, så pulevenner 3 ganger etter det. Den siste ganga ble avsluttet for ca en måned siden. Fortsatt er vi bestevenner :) Litt trist i begynnelsen er det jo å møte han å vite at han er off limits nå, men det er en vanesak! En må bare ville det.

Gjest Chantal
Skrevet

Jeg hadde nok ikke klart å være venn med en jeg hadde følelser for, nei.

Jeg er god venn med min eks nå, men det er en god stund siden det ble slutt også, så det er ikke rart man klarer å være venner da. Følelsene er jo ikke der nå.

Jeg ville lagt denne gutten litt på hylla jeg, også kunne du vel sett det an litt? Kanskje når du har fått følelsene på avstand vil du kunne klare og bare være venn med han? :)

Skrevet
Er meget usikker på om jeg vil takle det og om det er bra for meg. For da vil vel mine følelser aldri forsvinne? Jeg vil nok og slite med sjalusi om han skulle treffe en annen jente,

Der har du selv skrevet ned svaret ditt.

Rent generelt så går det an å være venner med ekser men ikke slik du har det nå :P

Skrevet

Det går vel for noen, men det kommer jo helt ann på hvorfor det ble slutt, hvordan man forholder seg til hverandre og om det fortsatt er følelser i luften.

For meg høres det ikke ut som om det vil fungere i din situasjon og jeg tror at det vil være det beste for dere begge om dere ikke har like mye kontakt som man gjerne har i et venneforhold. Det vil bli vanskeligere for deg å komme deg videre og gi slipp på følelsene dine for han.

Skrevet

Vennskap forutsetter at man er på likefot. Det er ikke dere, fordi du egentlig vil være kjærester og han ikke. Du risikerer å bli utnyttet og tråkket på, selv om han kanskje ikke mener det sånn.

Kanskje dere kan bli ordentlige venner om en stund, når det har rent mer vann under broen og du ikke har kjærestefølelser for ham lenger. Akkurat nå tror jeg det beste for deg er et rent brudd, ikke noe mer kontakt med ham, og stø kurs framover. Så får fremtiden vise om deres veier vil krysse hverandre igjen.

Gjest Gjest
Skrevet

Hei,

Min eks-kjæreste gjorde det slutt i februar. Hun ønsket at vi skulle være venner og jeg kunne ikke si nei, selv om jeg tvilte på at det kom til å fungere. Etter bruddet tok jeg kontakt på telefon og prøvde å møte henne som venn, men det var for tidlig, mente hun. Følte meg avvist, fordi det var hun som var så opptatt med å være venner. Derfor bestemte jeg meg for å ikke ta kontakt igjen og det har jeg heller ikke gjort siden bruddet. Hun har ringt meg noen få ganger og sendt meg et par meldinger. Det går flere uker mellom hver gang, og jeg merker at når jeg er i ferd med å komme meg blir jeg påminnet om sorgen når hun tar kontakt.

Men nå har jeg ikke hørt noe fra henne på måneder, og det hjelper. Så min anbefaling er å kutte ut kontakten og komme deg videre. Det er ikke verdt å være så forelsket i en person som ikke har noen følelser for deg. Jeg er ikke en kald person, og jeg vet hvordan du har det. Jeg har vært veldig langt nede selv, men i den siste tiden har jeg begynt å komme meg sakte, men sikkert. Hadde vi hatt jevnlig kontakt, ville det tatt lang tid å komme videre. Jeg har ikke sett henne siden hun brøt ut.

Jeg ville ikke bare ha henne som venn, det var ikke nok for meg. Hun bør ta det som et kompliment og ikke en fornærmelse. Og det hadde gjort altfor vondt å bare være en venn. Så går det også fortere å komme seg videre. Dersom du har sterke følelser, råder jeg deg til å kutte ut kontakten. La den andre parten ta kontakt. Det er veldig vanskelig i starten, men ikke sprekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...