Gå til innhold

Jenter og sex

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann

Jeg har lenge følt at en rekke jenter føler (egentlig ubevisst tror jeg) at sex er et krav stilt fra mannen og ikke noe man gjør for egen nytelse.

Dette henger antakelig sammen med min erfaring fra jenter, og jeg vet at det er endel jenter der ute som er annerledes, kanskje litt nymfomane, men jeg tenker her på den gjennomsnittlige jenta.

Jeg tenker på tegn som dette :

- Nekter sex i ny og ne, det kan være alt fra 2-3 ganger i uka til flere. Poenget er at de kanskje bare vil dette 1 gang i uka eller liknende. Og resten av gangene nekter mannen dette.

--- Henger ikke dette sammen med at sex er noe man har for mannens skyld? Og at man tenker at nå har jeg nektet så mange ganger at .. ja nå er det fredag så nå er det ok. Da virker det, FOR MEG, som om tilfredsstillelsen hos jenta skjer ved at hun "lar mannen få noe godt" istedenfor at hun selv blir seksuellt tilfredsstilt.

- Vil ha sex når de er i godt humør

--- Henger ikke dette sammen med det over? At man når man er i godt humør ikke føler denne tranget mot å gi noe "han maser om" like sterkt som ellers? Altså at når man er i godt humør godt kan tenke seg å gi mannen "noe godt"? I tilfelle er dette heller ikke et resultat av egen lyst sexuelt sett, men heller egen lyst til å tilfredsstille den andre.

- Føler dere ofte at mannen "maser" om sex?

--- I tilfelle tenker jeg at sex har blitt til noe dere føler dere _må_ gi han, og ikke noe dere har lyst til selv.

Eksemplene kan jo fortsette, jeg bare lurer litt på dette. Hvordan tror dere den gjennomsnittlige jenta er?

Jeg sier ikke dette for å provosere, men jeg har inntrykk at av den gjennomsnittlige jenta føler at sex er noe hun må gi, og ikke noe hun selv har lyst på. Det kan selvsagt til tider være unntak. Men jeg tenker på helhetsbildet. Jeg tenker at sex _som regel_ er noe hun føler at hun må gi, og innimellom bare noe hun har lyst på. Det vil altså si at hun kanskje SELV har lyst på sex annenhver uke f.eks.

Tilbakemeldinger vær så snille.

Og hold dem til saken, og prøv å diskutere dette uten så mye følelser inne i bildet, det blir så lite produktivt av å bli irriterte.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

eeeh.. nei! du har nok misforstått totalt du, vennen;) eller fått deg feile kvinnfolk..:P

Skrevet

Det er godt mulig det er mye sant i det du sier.

Og jeg kan ikke svare for alle sammen, men jeg kan fortelle hvordan jeg føler det.

Min partner maser aldri føler jeg, jeg føler heller at jeg har oftere lyst enn det han har :ler:

Men når vi har sex er det fordi begge vil og jeg får veldig stor nytelse av det.

Men det er jo noen ganger han vil når ikke jeg vil, f.eks ved mensen og slikt. Noen ganger da gir jeg han det jeg kan med mine andre deler av kroppen. Men andre ganger gjør vi ikke noe. De gangene jeg gir han noe er det fordi jeg elsker han, og det er utrolig deilig å se han hvordan han nyter det. Og jeg får alltid igjen senere ;)

Svar nok?

Gjest gjest1
Skrevet

Om jeg forstår trådstarter riktig her så mener han at gjennomsnittskvinnen har lyst på sex kanskje annenhver uke, men hun "gir" mannen tilgang på "godene" litt oftere.Har hun lyst på mer( er annerledes....) er hun egentlig litt nymfoman?

Det blir litt vanskelig å få til et godt sexliv med en mann som synes du er kjip om du ikke har lyst ofte nok, men som samtidig mener du er nymfoman om du har lyst ofte.....

Gjest Gjest
Skrevet

Oi nå føler jeg at jeg må svare på lenej sitt innlegg først.

Jeg fikk nå følelsen av at du dømte meg? Kanskje fordi du følte at JEG dømte deg om du ligger i en av kantene du beskriver?

Det var IKKE meningen.

Om du ønsker det i forhold til innlegget mitt, så kan jeg godt skrive litt om mine personlige meninger og følelser rundt jenter og dems "apetitt" for sex.

Jeg føler at en jente er akkurat like mye verd uansett hvor mye\lite sexapetitt hun har. Hvis hun kun vil ha sex utifra egne lyster annenhver uke så er jo det HELT greit. Har hun lyst på sex 5 ganger i uka, så er det etter min personlige mening helt SUPERT. Men hun er ikke nymfoman av den grunn. Å være nymfoman er for meg en person som ikke tenker på så mye annet enn sex, og hvis vi skal sette en slags grense på nymfoman\ikke nymfoman, så må en nymfoman være en slags person som vanligvis ikke blir _nok_ tilfredsstilt. F.eks. at man stadig vekk har hatt sex, men hun\han vil ha en omgang til, og en omgang til ALLTID. Dette kan selvsagt skje med en og annen en gang iblant at man føler for en omgang til, en 3. eller 4. omgang er kanskje litt unormalt? Og da begynner det vel heller å grense til nymfomanitet i mine øyne. En slags ustoppelig "hunger" etter sex om du vil.

klarte jeg å klare mer opp idet nå?

Gjest Gjest
Skrevet

Glemte selvfølgelig å signere innlegget over.

*vente spent på svar*

-S-

Gjest Gjest
Skrevet

Også må jeg legge til da.

Ser jeg skrev "litt nymfomane" i første innlegg.

Det jeg mente med dette var en slags positiv vri på nymfomanitet. F.eks. en jente med stor sexlyst, men ikke _for_ stor slik at den blir sykelig, som vel _egentlig_ nymfomanitet er... Da tenkte jeg på "litt nymfoman" som noe litt artig. Beklager at jeg er litt uforståelig til tider =)

-S-

Gjest Gjest
Skrevet
Det er godt mulig det er mye sant i det du sier.

Og jeg kan ikke svare for alle sammen, men jeg kan fortelle hvordan jeg føler det.

Min partner maser aldri føler jeg, jeg føler heller at jeg har oftere lyst enn det han har  :ler:

Men når vi har sex er det fordi begge vil og jeg får veldig stor nytelse av det.

Men det er jo noen ganger han vil når ikke jeg vil, f.eks ved mensen og slikt. Noen ganger da gir jeg han det jeg kan med mine andre deler av kroppen. Men andre ganger gjør vi ikke noe. De gangene jeg gir han noe er det fordi jeg elsker han, og det er utrolig deilig å se han hvordan han nyter det. Og jeg får alltid igjen senere  ;)

Svar nok?

Hørtes jo kjempeflott ut =)

Kunne jeg fått lov til å spørre dere her inne om hva dere tror er gjennomsnittlig sexlyst hos en jente da? Men altså da KUN med tanke på jentas behov, uten hensyn til gutten. Kan likesågodt være onani som med en partner, men hvor ofte?

1 gang i uka? 4 ganger i uka?

*Nysgjerrig*

Skrevet

Det jeg tenker at jenter ikke har lyst så ofte, tror jeg kan komme fra barndommen.

Kanskje foreldrene ikke vil snakke om sex, og at sex er fy.

Jeg hadde dette i begynnelsen med mannen min , følte på en måte skam for å ha lyst til å ha sex.

Men så har det forandret seg etter at jeg fant ut at det faktisk var normalt, for jente å ha lyst, og etter noen samtaler med mannen min, så skjønnte jeg jo det at det er en fin ting som to mennesker deler sammen.

Og det hadde ingenting med sexlyst å hjøre, bare ren skam :forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet

Nå glemte jeg å signere innlegget mitt over Mallina igjen

Til mallina så vil jeg bare si at det er det jeg tenker også... Tror det ligger et stoort samfunnsmessig problem der... Ikke bra i det hele tatt.

-S-

Gjest gjest1
Skrevet
Også må jeg legge til da.

Ser jeg skrev "litt nymfomane" i første innlegg.

Det jeg mente med dette var en slags positiv vri på nymfomanitet. F.eks. en jente med stor sexlyst, men ikke _for_ stor slik at den blir sykelig, som vel _egentlig_ nymfomanitet er... Da tenkte jeg på "litt nymfoman" som noe litt artig. Beklager at jeg er litt uforståelig til tider =)

-S-

Takk for oppklaringen.

Tilbake til "gjennomsnittet" ( om dette da finnes når vi snakker om seksualitet...) tror jeg det er like stor variasjoner hos kvinner som hos menn. Noen har ofte lyst, noen har mindre lyst. Noen har et åpent forhold til sex og et avslappet forhold til egen seksualitet, andre har det ikke. Noe kan ligge i oppvekst/erfaring, noe kan ha sin bakgrunn i selvtillit/trygghet. For noen har sex en viktig betydning i parforholdet, for andre ikke. Det som for noen er normalt er for andre langt over grensen til det de oppfatter som perverst.

Og ikke minst, seksualitet er ikke en egenskap eller en side ved en selv som utvikles fram til en gitt alder for deretter å være lik resten av livet. Lyst og seksuelle preferanser er noe som utvikles og endres livet igjennom.

Det å lage båser for normal seksualitet er omtrent like nyttig som å skyte mygg med kanon.

Hva som er gjennomsnittlig lystfrekvens hos kvinner? Siden jeg har liten erfaring med andre kvinners lyst, så får jeg svare for min egen del. Det kan variere fra hver dag til flere uker immellom. Og det har endret seg med årene, alt etter livet ellers.Småbarnsperioden var ikke akkurat en glanstid for sexlivet, for å si det mildt. I perioder med stort arbeidspress har lysten vært meget varierende, fra helt fraværende til et meget hyppig( dvs gjerne hver dag).Sex kan være kos, deilig, rått, kjapt,"stressventil" og avkobling. Det er nærhet, varme, trygghet, tilfredstillelse og bekreftelse, og en viktig del av livet og parfoholdet.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for et bra innlegg lenej :)

Jeg må legge til at jeg ikke forsøker å finne ut hva som kunne vært en "normal" i denne sammenheng. Jeg forsøker kun å finne ut et eller annet gjennomsnitt.

Et gjennomsnitt behøver absolutt være noen "riktig" oppførsel. Det tror jeg aldri kunne skje i denne sammenheng. Det er som du sier at noe som er rett for en person, kan være helt galt for en annen. Og dette er det ingenting galt i.

Jeg forsøker altså ikke skape noen "normal" som er "bedre" enn en annen oppførsel.

Jeg forsøker bare å finne ut hva mange gjør og så se et snitt av dette. Dette gjennomsnittet blir da for meg ikke verdiladet i den sammenheng at det er bedre eller dårligere enn noe annet. Det er bare interessant.

Det er derfor jeg også forsøkte meg på å si gjennomsnitt istedenfor "normalt" siden jeg ikke regner _noen som helst seksuell oppførsel som mer normalt enn noe annet_. Selvfølgelig innenfor det helsemessig sunne.

Gjest *frida*
Skrevet

Hadde lyst å svare på denne her, interesant tema. Basert (kun) på eigen erfaring trur eg det er mykje sant det som nokon over meg her skreiv om nedarva haldningar. Eventuelt (og/eller) at jenter er oppdratt til å vere meir tilbakehaldne når det kjem til eigne lyster og behov, åpenhet og ærlighet rundt dette. Om det ikkje berre er miljømessig påvirkning ('oppdratt sånn'), kan det like gjerne vere nedarva (genetisk om du vil) at jenter er meir tilbakehaldne seksuelt. Slik er det jo også i dyreriket: hannen vil spre sine gener i stor skala, hoa er kresen for å finne ein god make. Kan ikkje det (til ein viss grad, eg generaliserer jo nå!) stemme for oss og?

Om eigen erfaring: eg tenker på sex, har lyst på sex, men er likevel tilbakeholden. Krever aldri! (Les: vil ikkje ta initiativet) Syns det er rart å prate om sex, men tenker på mykje... Har lyst å utforske, eksperimentere, men i praksis tør eg ikkje. Trivst best under dyna i mørkret. :tristbla:

Ja: er jente dåh.

Gjest Gjest
Skrevet

Mye interessant i det du skriver her Frida, og er nok enig med deg i at endel _kan_ ligge i gener. Samtidig finnes det endel arter i dyreriket hvor det ikke er slik. Og noen ganger omvendt, hvis ikke jeg tar helt feil. Slik at jeg tror at _noe_ ligger i genene, men mesteparten i samfunnet vårt. Ikke _nødvendigvis_ oppdragelse, men også i påvirkninger fra samfunnet.

På den annen side er det kanskje slik som du sier hos de fleste pattedyr? Og det er jo det vi er.. så endel ligger nok der.

Det eneste problemet med dette er at vi mennesker ikke lenger er dyr på samme måte som dyr er dyr. Vi har på en måte tatt skrittet videre til et samfunn vi vil at skal være likestilt på alle måter. Og da også seksuellt. Jeg er også av den oppfatning at mange jenter kanskje kjenner seg igjen i det du skriver om egne erfaringer.

Mange tørr ikke gjøre slikt, eller kanskje snarere fortelle om slikt. Men hva er vel flottere enn en jente som tar initiativet ? prater om sex ? utforsker og eksperimenterer på egne premisser? Jeg synes det er utrolig flott.

Gjest Gjest
Skrevet
Heisann

Jeg har lenge følt at en rekke jenter føler (egentlig ubevisst tror jeg) at sex er et krav stilt fra mannen og ikke noe man gjør for egen nytelse.

Dette henger antakelig sammen med min erfaring fra jenter, og jeg vet at det er endel jenter der ute som er annerledes, kanskje litt nymfomane, men jeg tenker her på den gjennomsnittlige jenta.

Jeg tenker på tegn som dette :

- Nekter sex i ny og ne, det kan være alt fra 2-3 ganger i uka til flere. Poenget er at de kanskje bare vil dette 1 gang i uka eller liknende. Og resten av gangene nekter mannen dette.

--- Henger ikke dette sammen med at sex er noe man har for mannens skyld? Og at man tenker at nå har jeg nektet så mange ganger at .. ja nå er det fredag så nå er det ok. Da virker det, FOR MEG, som om tilfredsstillelsen hos jenta skjer ved at hun "lar mannen få noe godt" istedenfor at hun selv blir seksuellt tilfredsstilt.

- Vil ha sex når de er i godt humør

--- Henger ikke dette sammen med det over? At man når man er i godt humør ikke føler denne tranget mot å gi noe "han maser om" like sterkt som ellers? Altså at når man er i godt humør godt kan tenke seg å gi mannen "noe godt"? I tilfelle er dette heller ikke et resultat av egen lyst sexuelt sett, men heller egen lyst til å tilfredsstille den andre.

- Føler dere ofte at mannen "maser" om sex?

--- I tilfelle tenker jeg at sex har blitt til noe dere føler dere _må_ gi han, og ikke noe dere har lyst til selv.

Eksemplene kan jo fortsette, jeg bare lurer litt på dette. Hvordan tror dere den gjennomsnittlige jenta er?

Jeg sier ikke dette for å provosere, men jeg har inntrykk at av den gjennomsnittlige jenta føler at sex er noe hun må gi, og ikke noe hun selv har lyst på. Det kan selvsagt til tider være unntak. Men jeg tenker på helhetsbildet. Jeg tenker at sex _som regel_ er noe hun føler at hun må gi, og innimellom bare noe hun har lyst på. Det vil altså si at hun kanskje SELV har lyst på sex annenhver uke f.eks.

Tilbakemeldinger vær så snille.

Og hold dem til saken, og prøv å diskutere dette uten så mye følelser inne i bildet, det blir så lite produktivt av å bli irriterte.

Ja, svaret mitt på dine spørsmål er JA, jeg føler hvertfall at sex for det meste er for mannens skyld. Har selv kanskje lyst på det 1 gang i uken. Resten bare blir jeg med på fordi min samboer vil.

Skrevet
Hørtes jo kjempeflott ut =)

Kunne jeg fått lov til å spørre dere her inne om hva dere tror er gjennomsnittlig sexlyst hos en jente da? Men altså da KUN med tanke på jentas behov, uten hensyn til gutten. Kan likesågodt være onani som med en partner, men hvor ofte?

1 gang i uka? 4 ganger i uka?

*Nysgjerrig*

Mitt behov er nok 2-4 kanskje 5 ganger i uka. Men det er jo veldig på dagsform og slikt.

Mens andre ganger vil jeg ha mange ganger og mange dager.

Så det er veldig opp og ned. Men det er ikke 1 uke der jeg ikke har behov hvertfall 1 gang. Og jeg kan ikke forestille meg at det er så veldig anderledes for andre heller. Hvertfall når jeg har snakket med venninner og sånt. Men kan jo ikke snakke for alle ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...