Klips Skrevet 31. mai 2006 #1 Skrevet 31. mai 2006 Lillegutt på 7 mnd sliter nok litt med magen for tiden, så jeg har kjøpt maltekstrakt. Men det står jo ingenting om dosering? Hvor mye gir man? En gang om dagen eller flere? Og er det noen tid på dagen det er best å gi?
tuji Skrevet 31. mai 2006 #2 Skrevet 31. mai 2006 Jeg pleide å alltid ta en teskje i grøten, det smelter lett når den er varm.
tuji Skrevet 31. mai 2006 #3 Skrevet 31. mai 2006 JEg synes forresten sviskesaft funka bedre, så du kan jo prøve å gi litt av det også.
Klips Skrevet 31. mai 2006 Forfatter #4 Skrevet 31. mai 2006 (endret) Jeg pleide å alltid ta en teskje i grøten, det smelter lett når den er varm. ← En gang om dagen eller flere? (Han liker stort sett bare grøt så det blir mye av det foreløpig) * skrive sviskesaft på neste handleliste * Endret 31. mai 2006 av Klips
Sunbird Skrevet 31. mai 2006 #5 Skrevet 31. mai 2006 Jeg brukte også ei teskje i grøten fra tid til annen, eller i flaske melka når barna fikk melk på flaske. Sviskesaft fikk de også her,men den ble de veldig glade i og ville ha mer og mer.....
tuji Skrevet 31. mai 2006 #6 Skrevet 31. mai 2006 En gang om dagen eller flere? (Han liker stort sett bare grøt så det blir mye av det foreløpig) * skrive sviskesaft på neste handleliste * ← Jenta vår fikk det hver gang hun spiste grøt.
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2006 #7 Skrevet 31. mai 2006 Jenta mi fikk maltekstrakt. Begynte forsiktig og økte opp til to t-skjeer i melka, eller en t-skje ren maltekstrakt. Har hørt at virkningen kan være svært forskjellig, så bare prøv deg frem.
Tøyseklumpen Skrevet 31. mai 2006 #8 Skrevet 31. mai 2006 (endret) Er det ikke opp til 4 ts i døgnet som er ok da? Mener å ha lest det et sted.. Ellers så har jeg både lest, hørt og erfart at når barna spiser fast føde har malt liten virkning. Det funker best når de bare drikker mme. Men det er jo helt sikkert forskjellig fra barn til barn. Jeg har hatt to barn med hard mage og sviskesft virket ikke på dem, men det gjorde sviskepure. De hadde skikkelig hard mage og da, så jeg kokte svisker, moste dem sammen med kokevann (med stavmikser) og frøs i isterninger. Så fikk de en om dagen i grøten Men for all det: Synes du malt fungerer, så kan du bare bruke noen ts med det pr. døgn:) Så kan du ta en ts til hvert måltid for eksempel? Endret 31. mai 2006 av Tøyseklumpen
Klips Skrevet 31. mai 2006 Forfatter #9 Skrevet 31. mai 2006 Håper det fungerer for jeg har et digert glass
tuji Skrevet 31. mai 2006 #10 Skrevet 31. mai 2006 Det smaker ganske godt, så du kan jo ta deg en dæsj selv. Det er ikke uten grunn det finnes maltsukkertøy.
Klips Skrevet 2. juni 2006 Forfatter #11 Skrevet 2. juni 2006 Jeg smakte på det klisset (rene sirupen dette her jo) som kom på glasset da jeg hadde tatt ut en teskje til grøten. Minnet litt om vørterøl? Kanskje bedre hvis jeg tar en større dose
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå