~Capricorn~ Skrevet 31. mai 2006 #1 Skrevet 31. mai 2006 Temping: Når skal det gjøres på morgenen? Med en gang man våkner? Selv om man bare våkner og er litt i koma i seks tiden og sovner igjen til åtte?? Eller skal man vente til man faktisk skal være våken? Altså til klokka ringer? Og skal man tempe med en gang man slår opp øynene eller er det ok å vente litt?så lenge man ikke står opp fra senga liksom? Trenger info... (lurer fordi jeg de to første dagene tempet i koma en gang før klokka seks: 36.2, og så en gang et par timer senere: 36.4...så hva teller liksom? Jeg har det med å gjøre ting i søvne nemlig..slå av vekkerklokka (før den ringer) for så å drømme litt, før jeg plutselig begynner å lure på hva jeg holder på med..og må stille den igjen..alt i søvne..og nå har jeg altså tempet litt i søvne også..)
Cecca Skrevet 31. mai 2006 #3 Skrevet 31. mai 2006 Det viktigste er vel at man temper til samme tid hver dag, og det før man står opp om morningen. Temperaturen stiger litt utover dagen. Jeg har aldri klokka på ring for og tempe, våkner som oftest 7, noen ganger litt før el etter( Har en liten gutt som spretter opp)
Arielle Skrevet 6. juni 2006 #4 Skrevet 6. juni 2006 Ja, det viktigste er at du måler til samme tid hver dag, og før du gjør noe som helst (fordi tempen stiger jo når du er i aktivitet). Om du måler kl 6 eller kl 8 har ingenting å si. Jg våkner jo i løpet av natta jeg også, men jeg måler jo ikke da Det er lurt å måle med en gang du våkner for da er du hvertfall sikker på at du ikke har gjort noe som påvirker tempen. Det gjør jo ingenting om du er i halvsvime, du skal jo bare putte inn termometeret, tempen kan du lese av senere (dersom du har måler med minne på, da... det er lurt å ha). Ellers bør du ta en titt på den linken du fikk over her, står mye der som er greit å vite.
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2006 #5 Skrevet 6. juni 2006 Hmmm, jeg fikk beskjed av lege det var akkurat det samme når tid på morgenen, bare at det ble gjort på samme klokkeslett hver dag. Ble det tatt en halvtime for sent, skulle jeg bare glemme det. Det var kjempetravelt. Jeg jobber skift, så jeg står opp mellom kl. seks og ti. Så da måtte det bli klokka seks hver dag med meg, siden det er viktig å ta tempen før man står opp. Var i mer eller mindre svime noen ganger ja. Skriften min var uleselig noen ganger, og noen ganger hadde jeg skrevet det på de merkligste steder.
Malama Skrevet 8. juni 2006 #6 Skrevet 8. juni 2006 Til samme tid (dog kan man til en viss grad "tidsjustere" for opptil 90 minutter) og med en gang du våkner. Og etter 3 timers sammenhengende søvn. (dette er mitt store problem, jeg er nemlig plaget med håpløs nattesøvn og sover somregel slett ikke 3 timer i strekk...) Det er ikke irrelevant om det er klokken 6 eller klokken 8, i samme syklus, men altså irrelevant om du velger deg klokken 6 eller klokken 8 som "din tid". Så lenge du oppfyller kravene om samme tid hver dag, med en gang du våkner (og om det er "komavåken"eller "våken" er det samme det, så legne du er våken nok til å stappe inn et termometer (og kanskje har et med hukommelse....)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå