flickan Skrevet 31. mai 2006 #1 Skrevet 31. mai 2006 Jeg ser at det er skrevet mange tråder om dette men klarer ikke finne noen som tar ordentlig opp det jeg er ute etter.. Jeg har en veldig stor familie med tilsammen nesten 30 fettere og kusiner. Selv om jeg kjenner de fleste godt, kan vi selvsagt ikke (av økonomiske årsker) invitere alle. Derfor velger jeg å invitere de jeg føler jeg har nærest kontakt med og som er jevnaldre med oss. Samtidig hadde jeg synes det hadde vært utrolig hyggelig å ha noen av de yngste (alder 4-10 år) med på selve vielsen, og kanskje har et par av de som brudepiker. Jeg vet også at de ville blitt kjempelei seg om de ikke fikk komme i vårt bryllup, da jeg kjenner de ganske godt. Alt i alt er det snakk om rundt 8-10 barn. De bor i nærheten av vielsesstedet og festen (10 min med bil), så jeg regner med at de kan kjøres hjem/hentes av andre etter vielsen. Hadde de ikke bodd så nærme hadde jeg ikke tenkt på det men...(Andre barn som bor lenger unna blir ikke invitert) Er dette frekt? Altså å bare invitere disse til vielse? Vi skal vies av HEF, så det blir en relativt kort seremoni.. Er det bare tøvete da, siden det blir så kort? Vi skal bruke nesten 2 timer på fotograf, så jeg tenkte kanksje vi kunne kjøpt noe pizza og pinneis til barna, sånn at de også føler at de har feiret litt, og så evt kunne de blitt kjørt hjem. Jeg har selvsagt tenkt å snakke med foreldrene om det, og de er oppegående , så ingen blir snurt om ikke barna blir invitert. Jeg bare vet at spesielt noen av jentene har veldig lyst å komme, og siden de bor så nærme burde det kunne ordne seg.. Hva tror dere?
Gjest Gjesta Skrevet 31. mai 2006 #2 Skrevet 31. mai 2006 Har lest et godt forslag her inne. At alle som blir bedt kan ta med barna sine på vielsen, og under festen kan disse barna være sammen på eget sted med barnevakt, og spise is og pizza, så slipper alle foreldrene å ordne barnevakt. kunne det ha vært noe for deg?
flickan Skrevet 31. mai 2006 Forfatter #3 Skrevet 31. mai 2006 tja.. er litt usikker.. hadde synes det hadde vært mer ideelt om barna ble kjørt hjem/hentet... Og de som bor så langt unna at dette blir upraktisk er jeg helst at ikke tar med barn. Disse barna bor nærme og jeg kjenner de følgelig bedre. Da er det mer aktuelt å finne en llitt billigere matløsning til dem og la de være med på middag hvis det er for dumt å å bare invitere dem til en kort seremoni...men altså helst ønsker jeg kun seremoni...
Susan Sto Helit Skrevet 31. mai 2006 #4 Skrevet 31. mai 2006 Snakk med foreldrene, og hør hva de synes! Jeg synes ikke det er dårlig gjort mot barn å "bare" komme til seremonien, dersom de virkelig får delta i seremonien. (Men det er bare min mening.) Kommer også litt an på om foreldrene skal på festen etterpå. (Og hvordan det i så fall passer med barnevakt for dem.)
tommeline Skrevet 31. mai 2006 #5 Skrevet 31. mai 2006 At dere ikke vil ha barn med på bryllupsfesten er nok noe de fleste forstår. Jeg ville derfor bare invitert foreldrene, og heller sagt muntlig til dem at dere hadde syntes det ville være hyggelig om barna var med i vielsen. Vielsen (forstår det som dere skal ha det i kirke?) er jo i utgangspunktet åpen for alle til å komme å se på, enten de er invitert eller ikke.
flickan Skrevet 31. mai 2006 Forfatter #6 Skrevet 31. mai 2006 Ja det var lurt! Noen ganger er det enkle ofte det beste. Bare det at man ikk eklarer å komme på det selv.. hehe Takk, tommeline! Men vielsen skal ikke være i kirken da.. i hagen på stedet vi skal ha selskapet.. Men det har vel ikke så stor betydning...?
*Emma* Skrevet 31. mai 2006 #7 Skrevet 31. mai 2006 Enig m Tommeline. Men seriøst...blir virkelig barn på 4-10 SKUFFET over å ikke få komme i bryllup?! Vet de i det hele tatthva det er? Hvis de blir fortalt at bryllup er en voksenfest men de kan bli med å se tante (eller hva det var) i brudekjolen og kanskje til og med være brudepiker...er ikke det bare toppen av lykke for dem da? Da jeg var 6 år var jeg brudepike for onkelen og tanten min....var med på hele festen og sovnet midt i lokalet kl 24 på kvelden.....tror ikke jeg hadde syns det gjorde noe om jeg ikke var med etter vielsen.... Noenganger er det voksentid..sånn er det bare!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå