Gå til innhold

Min hyllest til Masahiro

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Ingen grunn til å "spare" de virkelig gode knivene til "spesielle anledninger". Kniver av god kvalitet tåler å bli brukt hver dag hvis de behandles riktig. Hvis du har en så god kniv liggende Tusenfryd, så unn deg gleden av skikkelig redskap på en helt vanlig hverdag ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet den tåler det - men vi har bare ikke behovet... og gleden kanskje?

Spesielle greier for oss er kjøtt. Da brukes den. Eller så er den genial hvis noe har frosset sammen i en stor klump - den freser rett gjennom.

Men joda, jeg ser poenget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Hilde; dette er snobberi, og tendensen brer seg enten det gjelder kjøkkenutstyr eller innredning......

Vet ikke hvorfor jeg gidder å skrive dette innlegget engang, for hele emnet er jo tullete, men jeg ble så provosert; "...forståelig for folk....", "...kamp mot uvitenheten...." HUFF og DOBBELTHUFF!!!!!!!!!!

Jeg tror nesten jeg må :hoho::hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

For oss som er glade i å lage mat fra bunnen av er kniver kjempeviktig og slettes ikke snobberi. Masahiro knivene koster ikke tusenvis av kroner men fra ca. 400 og oppover til tusenlappen for toppmodellene. Ingen trenger 10 forskjellige kniver, da er det bedre å kjøpe 3-4 skikkelig gode kniver som du kan ha livet ut hvis du behandler dem riktig.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Daisy:

Du forstår visst ikke spøk du, men jeg kan godt forklare i en PM dersom du er interessert ;-) (ref. dine sitater)

Forøvrig er ikke dette snobberi slik jeg ser det. Som jeg har nevnt tidligere er jeg utdannet kokk, og kjenner VELDIG stor forskjell på kvaliteten på ulike kniver. Derfor prioriterer JEG gode kniver feks.

At du kanskje ikke kjenner noe særlig forkjell (eller bryr deg for den del)er jo helt OK, og i så fall er jo ikke denne tråden være beregnet på deg uansett.

Den er beregnet på de som er glad i å lage mat, og ønsker tips om kjøkkenutstyr av god kvalitet.

Det er ikke mer "snobbete" enn det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn bare for å holde denne diskusjonen i gang, så har jeg funnet en test av kniver på dagbladets nettside, der nettop merket Masahiro fikk terningkast 6 på begge knivene som var med i testen. Nå skal det riktignok sies at kniv nummer to kostet en del over det jeg er villig til å gi for en kjøkkenkniv (1.700,- kr), men den første var ikke så gal? Gir gjerne fire hundre kroner for godt redskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Frøken Dings

Henter opp denne litt jeg...

Bare for å kommentere at det ikke handler om snobberi i det hele tatt, for min del var poenget å investere i ordentlige kniver som ville vare en god stund, og jeg ba en venn av meg som er kokk om å hjelpe meg å velge. For mine tre kniver betalte jeg i underkant av 1500 kroner synes jeg å huske, det er nå snart 5 år siden og de er akkurat like gode.

Jeg er en av dem som tilbringer mye tid på kjøkkenet og har mat som hobby, så jeg synes absolutt knivene er verdt pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...