Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Evelin
Skrevet

I går skulle jeg kjøpe en gjesteseng som kostet kr.449 men det viste seg at varen var feilpriset egentlig kostet den kr.698. Jeg fikk ikke kjøpt den for den prisen som stå på varen. Hadde jeg rett til å kreve å få kjøpe den for kr.449

Ble ganske irritert når jeg drar til butikken for å kjøpe en vare og så viser det seg at prisen er feil.... :frustrert:

Jeg skal i hvert fall aldri mer handle der.

Videoannonse
Annonse
Gjest Fruktfat
Skrevet

jeg mener at du har rett til å kjøpe den for den prisen som står på.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg tror du har rett til å få den prisen varen er priset med, så lenge du ikke "burde ha skjønt" at det var feil. Si at det sto kr 5,- på den, da ville du ikke hatt rett på den prisen.

Og hvis ikke den prisen hørte til noe annet i butikken og bare sto i nærheten. Har jobbet i butikk hvor prisene var plassert øverst til venstre ved alle produktene og folk ville ha kasjmirskjerf til hundre kroner(fordi det sto 100,- i nærheten et sted). De fikk det altså ikke.

Skrevet

Hvis prislappen var rett over eller rett under varen så var helt opplagt at det var den prisen som hører til, og som regel står det produktnavn på prislappen, da må butikken ta det på sin kappe, mener jeg.

Men opplever at butikken vanligvis er flinke til å gi meg den prisen som står ute i butikken hvis det kommer opp feil i kassa.

Gjest Catwoman
Skrevet

Kunden har alltid rett heter det seg jo.

Så du burde fått sengen til den prisen, det er de som har gjort en feil.

Gjest Gjest
Skrevet

Regner med du har sett denne i en katalog eller reklame brosjyre, hvis du leser nederst kan jeg med 99% sikkerhet si at det står forbehold om feil/trykkfeil e.l. Du har dermed blitt gjort oppmerksom på at det kan stå feil priser og har ikke krav på varen til den prisen. Desverre.

Skrevet

Jo, du har helt klart krav på varen til annonsert pris.

Alt annet er brudd på markedsføringsloven og ansees som villledende markedsføring.

Desverre er det svært få som praktiserer dette etter lovverket. Du måtte nok lagd en hel del bråk for å få det til. Men retten er på din side...

Gjest Evelin
Skrevet

Prisen var limt på varen. Og ikke bare på en men på flere. Jeg vet at jeg hadde rett men er ikke en person som klager mye. Denne gangen dog angrer jeg på at jeg ikke gjorde.

Skrevet
Prisen var limt på varen. Og ikke bare på en men på flere. Jeg vet at jeg hadde rett men er ikke en person som klager mye. Denne gangen dog angrer jeg på at jeg ikke gjorde.

Ja, her hadde du hatt retten på din side... at de feilpriser varen i butikken og skylder på at det er feil pris går ikke. Du har her krav på å få varen til den laveste prisen, altså 449. For såpass med penger (par hundre kroner) hadde jeg laget litt "bråk" for rettighetene mine...:)

Gjest Gjesta
Skrevet
Kunden har alltid rett heter det seg jo.

Det er mange kunder som sier akkurat det der, men det stemmer ikke...

MEN her i dette tilfelle så har kunden rett på varen til det den er priset.

Gjest Catwoman
Skrevet
Det er mange kunder som sier akkurat det der, men det stemmer ikke...

jeg vet godt at det egentlig ikke stemmer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...