Gå til innhold

Greit å bruke arbeidsdagene på KG?

Fremhevede innlegg

Gjest Fruktfat
Skrevet

nr jeg er på jobb og det er nok å gjøre er jeg 100% effektiv. har kunder fra jeg kommer kl 10/12 og til jeg går 18/20. den eneste pausa jeg har er matpausa. tar jeg tlf eller hjelper folk i kassa går det ut over tiden med kundene.

når det er stille sitter vi på ræva, har nemlig ikke internett på jobb. ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg må legge til at det er noen ting jeg kan gjøre mens jeg venter; vaske over kjøkkenet, rydde ut og inn av oppvcaskmaskinen, vanne noen blomster,osv, og jeg gjør faktisk disse tingene. Og allikevel har jeg masse dødtid.

Men å sitte på KG på bekostning av den jobben man har, dèt synes jeg ikke noe om!

Gjest Gjest
Skrevet
Klapp igjen. Du vet nada om min arbeidssituasjon.

:ler: Godt svart.

Gjest titte-innom-gjest
Skrevet

Nå har jeg ikke vært på KG på flere uker fordi det har vært så hektisk, men idag er det veldig stille og da er jeg innom en tur. Jeg prioriterer ikke KG foran jobb, er vel mest innom KG i helgene.

På jobben er det så hektisk at det er lenge mellom hver gang jeg kan være innom KG i arbeidstiden.

Kjappe private telefonsamtaler for å gi beskjed e.l. synes jeg er akseptabelt i arbeidstiden. Får noen private mail av og til men ingen som jeg bruker tid på.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Jeg har en jobb som skal gjøres innen en bestemt tidsfrist, og samtidig har jeg fleksitid. Ingen bryr seg om når jeg gjør jobben min, så lenge den blir utført innen deadline. Hvis jeg surfer på nettet eller skriver i forum er det dermed kun meg selv det går ut over, og jeg kan godt sitte tre timer her nå - men da må det jo tas igjen på et annet tidspunkt.

Gjest Gjest
Skrevet

Dette er en interessant problemstilling, men det finnes vel neppe et fasitsvar. Det finnes uendelig mange arbeids-situasjoner og -oppgaver, og det blir direkte feil å skjære alle over en kam og si kategorisk at en person som bruker kg i arbeidstiden neglisjerer jobben sin.

Det som derimot gjorde med ganske lattermild, var hvem denne tråden kom i fra. Jeg tør hevde at frk. Frysepulver ikke står for den mest effektive eksamenslesingen i manns minne.

Gjest Gjest
Skrevet
Det som derimot gjorde med ganske lattermild, var hvem denne tråden kom i fra. Jeg tør hevde at frk. Frysepulver ikke står for den mest effektive eksamenslesingen i manns minne.

Det blir i så fall en annen sak, og går uansett ikke ut over andre enn henne selv. Ville du som arbeidsgiver likt å betale for tiden de ansatte satt her og sullet og kranglet om alskens tull? ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Det blir i så fall en annen sak, og går uansett ikke ut over andre enn henne selv. Ville du som arbeidsgiver likt å betale for tiden de ansatte satt her og sullet og kranglet om alskens tull?  ;)

Er det hva Kvinneguiden består av? Krangling og tull? ;)

Skrevet

Jeg jobber jo ikke i den forstand (er fulltidsstudent), men jeg bør virkelig ikke sitte på KG i stedet for å lese pensum. :ler: Skal ha butikkjobb i sommer, og der er det klin umulig å bruke PC i arbeidstiden, mens i andre jobber er det mye dødtid. Som noen skrev her, KG vil jo være et greit alternativ til film på nattevakter (det er jo en sånn jobb jeg skulle fått meg, twisted døgnrytme og masse mulighet til å lese bøker! :overrasket: ). Men ellers synes jeg ingen ting om folk som kaster vekk tid som kunne vært brukt på arbeidsoppgaver i stedet.

Gjest Gjest
Skrevet
Det blir i så fall en annen sak, og går uansett ikke ut over andre enn henne selv. Ville du som arbeidsgiver likt å betale for tiden de ansatte satt her og sullet og kranglet om alskens tull?  ;)

Jeg synes ikke det blir en annen sak, for her var det snakk om arbeidstagers holdning til jobben som skulle gjøres, ikke hva en evt arbeidsgiver forventer. Og jeg synes ikke en slapp holdning til sin egen utdannelse (og dermed framtid) er så veldig imponerende ;)

Skrevet

sitter på kg i jobb-tiden ja, sjefen nekter oss ikke det, i timeshvis er det null kunder, kommer det noen legger vi ned sidene, løfter ræva og hilser pent, spørr høfflig hva kan vi hjlep med,,, glemmer datan da.

Gjest Camelia
Skrevet

Jeg er innom KG fra jobben min.

Men jeg unngår selvfølgelig å la det gå ut over jobben min.

Ikke noe problem med den jobben jeg har.

Gjest Gjest
Skrevet

Er det ikke litt nyttig å ha tilgang til en community der du kan få veloverveide svar (eller ikke fullt så veloverveide svar) på evt. spørsmål, jobbrelatert eller ei?

Gjest gjest1
Skrevet

Så klart sitter jeg her i skoletiden. Folk har brukt 1 uke på en gressklippermarkedsføringsoppgave som jeg brukte nå 5 min på og de sa det var perfekt gjort! Da sitter jeg vel heller her enn å fordype meg i gressklippere, ærlig talt.

Gjest Gjest
Skrevet
Er det ikke litt nyttig å ha tilgang til en community der du kan få veloverveide svar (eller ikke fullt så veloverveide svar) på evt. spørsmål, jobbrelatert eller ei?

Det er det også. Nå er ikke KG det forumet jeg bruker mest i jobbsammenheng, men jeg har fått hjelp til å finne ut mer om ting jeg må forholde meg til som selvstendig næringsrdivende osv... Personlig bruker jeg KG mest (nå) for å få tips om hage og kjæledyr.

Skrevet

Jeg har ikke tilgang til nettet på min jobb, men hadde jeg hatt det hadde jeg vel tittet innom i ledige stunder. Så lenge det ikke går utover jobben ser jeg ikke problemet.

At folk sitter på KG i stedet for å se film eller lese i blader på en stille nattevakt er da virkelig ikke et problem for arbeidsgiver?? Men om det går utover jobben som skal gjøres er det en annen sak.

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg synes ikke det blir en annen sak, for her var det snakk om arbeidstagers holdning til jobben som skulle gjøres, ikke hva en evt arbeidsgiver forventer. Og jeg synes ikke en slapp holdning til sin egen utdannelse (og dermed framtid) er så veldig imponerende ;)

Jeg er en arbeidstaker som aldri har fått annet enn gode skussmål, og jeg gjør jobben min og vel så det. Hvis en arbeidsgiver noen gang hang seg opp i hva jeg gjorde på min egen fritid av prioriteringer ville jeg begynt å lure

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, jeg sitter og kaster bort arbeidstimer på KG og et dusinvis andre internettsider, samt spiller sjakk i arbeidstida. Slett arbeidsmoral. Ja. Bryr deg meg? Nei, faktisk ikke.

Fint for alle dere her som trives med fine jobber dere skryter av. Jeg har ikke det, sjefen er en drittunge, jobben er ikke vel ansett, jeg tjener ikke bra, og jeg liker ikke jobben. Så da sitter jeg her og kjeder meg. Like greit.

Gjest Miloine
Skrevet (endret)
Vi har også masse tomtid her. Om jeg leser avisen, sitter og skravler eller er på KG er ett fett. Jobben min blir gjort, og så lenge jeg ikke har annet å gjøre en å stirre i veggen så er jeg her inne.

ENIG MED DEG!

Å være på Kg i arbeidstiden har med slett arbeidsmoral å gjøre, hvis det ikke skjer i lunsj eller i perioder hvor man ikke har noe annet å gjøre.

Å sitte i timesvis å skrive i tråder og i sin kg-dagbok mens man får lønn fra arbeidsgiver hører ingen steder hjemme, men noen tenker kun på seg selv og blåser i alt annet.

:overrasket::overrasket::overrasket:

I alle dager da gjest!

Så lenge jobben blir gjort og det ikke er andre gjøremål der og da, spiller det vel ingen rolle om man sitter på KG. eller leser avisen. Mener du det er bedre å glane i en vegg og tvinne tomeltotter?

Jeg er ofte inne på KG. i arbeidstiden jeg (og andre steder på nettet), så lenge det er en stille stund, jeg har gjort det jeg skal, ingen andre trenger hjelp osv.

Desuten så er det forskjell fra dag til dag, og for mitt vedkommende er forskjellen stor dersom jeg jobber, dagen, kvelden eller natta!

Endret av Miloine
Gjest Gjest1
Skrevet

Jeg bruker internett minimalt i arbeidstiden fordi det stjeler båndbredde, og det er ikke noe vi har for mye av hos oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...