Gå til innhold

Greit å bruke arbeidsdagene på KG?

Fremhevede innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Inspirert av en annen tråd her om røyking på arbeidsplassen hvor dette ble debattert...

Hvor går grensen for private gjøremål i arbeidstiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja. det kommer nok ann på hva du jobber med. Ikke alle har data på jobben slik ar de kan være på KG. Nå er jeg foreløpig arbeidsledig da (jepp, en ekte KG-sosialklient!), men de plassene jeg har jobba tidligere, har det ikke vært tilgang til å sitte på KG.

Når det gjeløder andre ting, synes jeg det er greit å feks ringe til folk i arbeidstida hvis man må si noe viktig, men ikke for å skravle.

Gjest Chica
Skrevet

Syns det er ok når det er tid som ellers ikke ville bli brukt til noe, f.eks når jeg står i telefonkø eller venter på å få opp rapporter som tar laaang tid!

Skrevet

Greit i lunsjpausen.

Gjest Gjesta
Skrevet

På min jobb har jeg masse ventetid(flere timer hver dag), hadde gjerne sitti her da for å få tiden til å gå, rent bortsett fra at vi ikke har lov å sitte på nettet der..

Skrevet
På min jobb har jeg masse ventetid(flere timer hver dag), hadde gjerne sitti her da for å få tiden til å gå, rent bortsett fra at vi ikke har lov å sitte på nettet der..

Vi har også masse tomtid her. Om jeg leser avisen, sitter og skravler eller er på KG er ett fett. Jobben min blir gjort, og så lenge jeg ikke har annet å gjøre en å stirre i veggen så er jeg her inne.

Gjest Mireya
Skrevet

Jeg er aldri på KG i arbeidstiden de dagene jeg er på jobb..

Gjest Gjest
Skrevet

Private ting har ikke noe på jobb å gjøre.

Er sjokkerende elendig arbeidsmoral hos mange. :overrasket:

Gjest gjest1
Skrevet

Snakket med min mor om det på telefonen nå, og hun sa hun ville sparket folk som holdt på sånn. Nå har hun et firma hvor det alltid er noen å gjøre da...

Jeg er av typen som jobber på med hodepine etc, og må sendes hjem fra jobb.

Husker jeg ble spurt av en kollega om å jobbe overtid en fredag kveld... Var ikke så lysten på det, men sa ja. Denne kollegaen satt frem til 23 på kvelden på Blink og msn... Jeg trodde jeg skulle gå i taket!

Gjest Gjest_Blackjack_*
Skrevet
Vi har også masse tomtid her. Om jeg leser avisen, sitter og skravler eller er på KG er ett fett. Jobben min blir gjort, og så lenge jeg ikke har annet å gjøre en å stirre i veggen så er jeg her inne.

Signerer.

Skrevet

Jeg jobber på provisjon så for meg er det uaktuelt annet enn i lunsjpausen.

Gjest Gjesta
Skrevet
Private ting har ikke noe på jobb å gjøre.

Er sjokkerende elendig arbeidsmoral hos mange.  :overrasket:

Det kommer helt an på hva slags type jobb man har. Siden jeg ikke sitter på KG i arbeidstiden, så leser jeg aviser, gjør skolesaker, ser på tv osv.. Og det har jeg lov til, så lenge jeg legger det fra meg når jeg skal utføre jobben min.

Gjest gjest1
Skrevet

Kommer sikkert an på hva slags jobb man har, men i mange jobber finnes det noe man kan ta seg til. Er det for lite å gjøre i mammas bedrift en dag rydder vi, vasker, kaster etc

Gjest Gjest
Skrevet

Å være på Kg i arbeidstiden har med slett arbeidsmoral å gjøre, hvis det ikke skjer i lunsj eller i perioder hvor man ikke har noe annet å gjøre.

Å sitte i timesvis å skrive i tråder og i sin kg-dagbok mens man får lønn fra arbeidsgiver hører ingen steder hjemme, men noen tenker kun på seg selv og blåser i alt annet.

Skrevet

De færreste jobber 100% effektivt hele dagen (leste en engelsk undersøkelse hvor det ble påstått at den gjennomsnittlige arbeidstaker jobbet ca 40& av arbeidstida...) -man tar røykepauser, kaffepauser, slår av en prat med kollegaer osv. Jeg røyker ikke og har ingen kollegaer å prate med, så jeg tar KG-pauser og skravler litt her istedet i stille perioder. Så lenge det ikke tar overhånd og ikke går ut over jobben, ser jeg ikke problemet.

Skrevet
Å være på Kg i arbeidstiden har med slett arbeidsmoral å gjøre, hvis det ikke skjer i lunsj eller i perioder hvor man ikke har noe annet å gjøre.

Å sitte i timesvis å skrive i tråder og i sin kg-dagbok mens man får lønn fra arbeidsgiver hører ingen steder hjemme, men noen tenker kun på seg selv og blåser i alt annet.

Klapp igjen. Du vet nada om min arbeidssituasjon.

Gjest Gjest
Skrevet

Oi - tillat meg å anbefale litt plaster på dine ømme tær. ;)
Gjest Gjest
Skrevet

Like fullt mener jeg det er slett arbeidsmoral hvis man skriver på KG på bekostning av den jobben man skulle gjort. Det er det jeg skriver i det innlegget du siterer også.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg sitter ikke på KG på jobben, men jeg kunne liksågodt ha gjort det i prinsippet istedet for å se på film på nattevakter når det ikke er noe å gjøre.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er i utgangspunktet enig med Frysepulver, selv om arbeidsplasser selvsagt er veldig forskjellige. Jeg jobber hjemmefra og har uansett deadlines, så jeg kan gjøre "hva jeg vil" innen denne tida. Likevel hadde jeg fått gjort mer (andre ting - som rydding i papirer, husarbeid, skaffe flere nye kunder) om jeg ikke tok "nettpauser". Jeg er ikke MYE på KG, men jeg er bruker på to-tre andre fora også med ujevne mellomrom, og selv om jeg også har nytte av det (data, hobby, kontakt med gode venner) så TAR det tid.

Jeg er enig i at man i dødtid i mange situasjoner kunne sett seg om etter andre ting som kan gjøres; rydde på kontorpulten, ta ut av oppvaskmaskina på pauserommet, få orden på lagerrommet som har stått fullt i tre år osv. Samtidig vet jeg at det kan bli dødtid uansett. Jeg har jobbet på steder hvor vi noen ganger var ferdig med arbeidsoppgavene flere timer før dagens slutt, og selv etter at vi hadde ryddet alle hyller, tørk støv ogg shina pauserommet var det mye dødtid. Slik er det selvsagt andre steder også.

SIden tråden også tok opp synet på folk som tar seg røykepauser regner meg med at de som synes KG er greit å bruke betalt arbeidstid på, også unner røykere pauser.

En annen ting er private telefoner og mail - igjen greit om man ikke har noe å gjøre, men jeg kjenner de som kan si nei til ekstra arbeidsoppgaver mens de bruker f eks en time om dagen på privat mail eller samtale... Det synes jeg er umoralsk. Er man på jobb kommer jobben først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...