tuji Skrevet 31. mai 2006 #1 Skrevet 31. mai 2006 Har dere en perm eller noe der dere sparer på betalte giroer? Jeg mener det ikke er nødvendig, men mannen min samler på alt av regninger. Det blir så mye papir! Man kan vel finne ut alt man trenger ved å ringe banken eller sjekke nettbanken, hvis det skulle bli nødvendig?
Gjest BagLady Skrevet 31. mai 2006 #2 Skrevet 31. mai 2006 Kjæresten min gjør det, han samler på betalte regninger og kvitteringer. Det blir jo masse papir av det, men noen ganger er det praktisk - spesielt med kvitteringene. Men jeg blir gal av å rydde i alt rotet
Gjest Dalwhinnie Skrevet 31. mai 2006 #3 Skrevet 31. mai 2006 Jeg lar dem ligge noen måneder til et havlt år i perm før jeg kaster dem. Synes det er greit å ha de nyeste liggende, men er det snakk om noe eldre, så sjekker jeg bare i nettbanken.
Gjest vimse Skrevet 31. mai 2006 #6 Skrevet 31. mai 2006 Vi har permer, fordi vi leverer inn til regnskap.
ashera Skrevet 31. mai 2006 #7 Skrevet 31. mai 2006 Prøver å arkivere i hvertfall et halvt år. Betalte regninger og kvitteringer på ting som det er garanti på, sparer jeg selvsagt på lenge. Men skulle vært flinkere til å arkivere skikkelig, med perm inndelt i måneder osv... Det meste dyttes inni en strikkmappe etter rekkefølge på betalingen...
Gjest Gjesta Skrevet 31. mai 2006 #8 Skrevet 31. mai 2006 Jeg sparer alt i ett år. Så går det rett i makuleringsmaskin
Gjest Chica Skrevet 31. mai 2006 #9 Skrevet 31. mai 2006 Ikke med mindre det er noe spesielt. Betaler alle regningene mine i nettbank og da er det greit å søke de opp der.
Hu i Svingen Skrevet 31. mai 2006 #10 Skrevet 31. mai 2006 Ja, sparer på dem i et år. Skriver på dem hvilken dato de er betalt, er lettere å bla gjennom dem enn å lete i nettbanken hvis jeg lurer på noe...
Gjest gjest1 Skrevet 31. mai 2006 #11 Skrevet 31. mai 2006 Skriver på dato for når regningen er trekt og setter de fortløpende inn i perm. Når permen er full går de bakerste til makulering. Sånn grovt sett vil det si at jeg tar vare på regningene i ett års tid. Kvitteringer på ting med garanti stiftes fast på bruksanvisningene og settes i en egen perm. Andre kvitterienger, som sko og klær , flyter rundt i pengboka før de havner i en veldig lite organsierts boks hvor de blir omtrent til evig tid. Litt fornøyelig når jeg en sjelden gang faktisk rydder i den, finner kvitteringer på sko som er kastet for flere år siden........
Mistyen Skrevet 31. mai 2006 #12 Skrevet 31. mai 2006 Ja, jeg har dem i perm. En perm for hvert år. Og når de er to år gamle så brenner jeg dem..... Jeg liker å ha det sånn, selv om jeg jo vet at jeg kan finne tilbake i nettbanken feks
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2006 #13 Skrevet 31. mai 2006 ja jeg sparer på dem i godt over et år. skriver på dem når jeg betaler dem og sjekker at de blir trukket fra kontoen, så vet jeg at de er betalte (i tilfelle noen idiotfirmaer finner ut at de skal purre på betalte regninger, noe som har skjedd flere ganger...).
aline Skrevet 31. mai 2006 #14 Skrevet 31. mai 2006 ja, har ikke noen perm riktignok, men krysser av på alle betalte regninger (skriver ikke på dato, da jeg alltid trekker de på forfall, ikke før og ikke etter). tar vare på de i ca ett år tenker jeg, da er det på tide å kaste de eldste. har aldri hatt bruk for det foreløpig, men synes det er greit å ha for sikkerhets skyld.
Gjest gjest1 Skrevet 31. mai 2006 #15 Skrevet 31. mai 2006 Vi tar vare på de, har de i perm for hvert sitt år. Kunne sikkert å kastet noen snart... sparer på de "i tilfelle", men jeg skjønner ikke helt hva det skulle være.
Gjest Fruktfat Skrevet 31. mai 2006 #16 Skrevet 31. mai 2006 ja, alt ligger i en arkivmappe, ikke sortert etter dato men etter hva det er.
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2006 #17 Skrevet 31. mai 2006 Jeg sparer alt i ett år. Så går det rett i makuleringsmaskin ← Hvorfor makulerer du dem? er det nødvendig?
Gjest Catwoman Skrevet 31. mai 2006 #18 Skrevet 31. mai 2006 Jeg har en perm hvor jeg putter inn alle betalte regninger - skriver alltid dato på hvilken dag de er betalt på. Hiver de eldste etterhvert.
Festus Skrevet 31. mai 2006 #19 Skrevet 31. mai 2006 Jeg vil ha alle i perm, sortert etter hva det gjelder og dato for når betalt. Har kommet litt i gang, men det har vært så mye "opplegg" og sånt som har skjedd siste par årene at jeg ikke har vært psykisk i stand til det.... Men mener det er veldig greit for oversikten sin del, at alt er i permer! Ønsket er at det er hjemme som det er på jobb (jobber med regnskap)!
Gjest Gjesta Skrevet 31. mai 2006 #20 Skrevet 31. mai 2006 Hvorfor makulerer du dem? er det nødvendig? ← Om sommeren makulerer jeg det på jobben, om vinteren går det i peisen. Jeg liker ikke tanken på at det skal ligge "åpent i søpla og flyte" hvis du skjønner.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå