Gjest gjest1 Skrevet 31. mai 2006 #1 Skrevet 31. mai 2006 OK, dette er litt flaut, jeg er ikke noe flink med slikt: Jeg har nettopp kjøpt en flaske tøymykner, og aner ikke hvordan jeg skal bruke den! Det eneste som står på baksiden er at den absolutt IKKE skal brukes på tørre klær. Skal man ikke bruke den i vaskemaskinen (sammen med vasken) - eller har jeg misforstått noe grundig? Skal jeg helle det inn i luka, direkte på (de tørre!!!) klærne, før jeg skrur på vaskeprogrammet? Eller skal det helles inn i et av de små kamrene, ved siden av der jeg heller vaskepulveret (men er ikke det til forvask? Det pleier jeg ikke å bruke)... Men man skulle jo tro at tøymykneren skulle komme inn i vaskeprogrammet mot slutten, slik at det ikke blir konkurrert ut av vaskepulveret, hvis begge virker samtidig på tøyet? ...håper noen av dere har erfaring med slikt, og kan fortelle meg hemmeligheten!
Titti72 Skrevet 31. mai 2006 #2 Skrevet 31. mai 2006 Det skal inn i et av de små kamrene på maskinen. Les bruksanvisningen så ser du i hvilket av dem (hvis du har 2 stk.) det skal i.
Gjest Gjesta Skrevet 31. mai 2006 #3 Skrevet 31. mai 2006 Det er tre sånne kammere, og i det største har du vanlig vaskepulver (kammeret er ofte merket med II), og så er det ett lite kammer som ofte er merket med blomst, i min vaskemaskin er dette i midten. Det er dette kammeret du skal helle tøymykneren i. På denne måten blir ikke tøymykneren aktivert før i siste skylling. Klønete forklart, men håper du klarte å tyde.
Gjest Catwoman Skrevet 31. mai 2006 #4 Skrevet 31. mai 2006 (endret) I vaskemiddelluka er det tre kammer: til forvask - hovedvask og tømykner/skyllemiddel. Se i bruksanvisningen så ser du hvilket av kamrene som er til skyllemiddelet. For min del bruker jeg aldri skyllemiddel, det kan slite veldig på klærne. Endret 31. mai 2006 av Catwoman
Gjest gjest1 Skrevet 31. mai 2006 #5 Skrevet 31. mai 2006 Hey hey - kjappe svar! OK, skal undersøke vaskemaskinens kamre bedre når jeg kommer hjem i ettermiddag. Takker! :bukke: Dette skal det gå an å få til...
Gjest Catwoman Skrevet 31. mai 2006 #6 Skrevet 31. mai 2006 Det lønner seg alltid å lese i bruksanvisningen på nye produkter.
Gjest gjest1 Skrevet 31. mai 2006 #7 Skrevet 31. mai 2006 Det lønner seg alltid å lese i bruksanvisningen på nye produkter. ← (jammen det er så kjedelig...... )
miss77 Skrevet 31. mai 2006 #8 Skrevet 31. mai 2006 Det lønner seg alltid å lese i bruksanvisningen på nye produkter. ← Slutter meg til denne. I min nye vaskemaskin er det fire kammere å velge mellom, og jeg tok det som var mest logisk (syns nå jeg). Viste seg etter en kikk i bruksanvisningen at det var kammeret for flekkfjerner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå