Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2006 #1 Skrevet 31. mai 2006 jeg vil server fiskepinner på en spennende mote ?! men har ikke idee hvordan gjør dere det? til to voksen og to barna. TAKK FOR HJELP
Mistyen Skrevet 31. mai 2006 #2 Skrevet 31. mai 2006 Fiskepinner er vel ikke så spennende i seg selv nei, men jeg så et tips om å servere sammen med pommes frites og en rømmedressing. Det falt i smak her i huset, både hos store og små.
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2006 #3 Skrevet 31. mai 2006 Fiskepinner er vel ikke så spennende i seg selv nei, men jeg så et tips om å servere sammen med pommes frites og en rømmedressing. Det falt i smak her i huset, både hos store og små. ← ... og søt chilisaus!
Gjest Gjest_marta_* Skrevet 31. mai 2006 #4 Skrevet 31. mai 2006 Måtte bare svare på nettopp denne...fordi jeg har "komponert" en nam-nam fiskepinne-variant! Spiser den så ofte jeg kan..mmm! *Stek pinnene, og ta de ut av panna *Surr en-to stk. oppskivede purre i panna til den er blank *Tilsett en ca tre spiseskjeer lettrømme el creme fraiche; bland. Får stå og putre litt. *Legg pinnene i panna så de får varmet seg littegrann. *Serveres m potet eller ris, sitronpepper/sitronsaft, salt og pepper.... Nam! Fryktelig godt; det kan jeg love deg!
Gjest gjest1 Skrevet 31. mai 2006 #5 Skrevet 31. mai 2006 Serverer fiskepinner med ovnsstekte poteter, ris eller pasta og alltid med grønnsaker eller salat til. Til saus bruker jeg div chutneyer, sweetchilisaus, tatziki og noen ganger bare ketchup, kommer litt an på hva som er det andre tilbehøret.
Arkana Skrevet 31. mai 2006 #6 Skrevet 31. mai 2006 Hva med å servere dem i pitabrød med salat, grønnsaker og dressing eller remulade.
Brunkullan Skrevet 31. mai 2006 #7 Skrevet 31. mai 2006 Hei! Vi pleier å ha fiskepinner og couscous. Lager couscousen ved å koke opp buljong og ha i curry. Til det har vi hatt rømme. Enkelt, greit, godt og veldig raskt laget om man har dårlig tid! =) God middag!
Belit Skrevet 31. mai 2006 #8 Skrevet 31. mai 2006 Jeg lager potetstappe med potet, sellerirot, hvitløk, smør og parmesan i, og serverer et fat med oppkuttede grønnsaker som "forrett".
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2006 #9 Skrevet 31. mai 2006 Har smakt det sammen me ris og hvit saus tilsatt litt karri. Trodde ikke det skulle smake bra, men det gjorde det!! Sikkert godt med en lett salat ved siden av i tillegg.
Gjest gjest1 Skrevet 31. mai 2006 #10 Skrevet 31. mai 2006 Jeg lager burgere med fiskepinner og salat. Kjempegodt og lettvint.
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2006 #11 Skrevet 1. juni 2006 Hos meg serveres fiskepinnene med kokte poteter med purresmør, revet gulrot, remulade og sprøstekt løk.....
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2006 #12 Skrevet 1. juni 2006 Godt med bakt potet (m/smør og gressløk), revet gulrot og remulade.
Malama Skrevet 1. juni 2006 #13 Skrevet 1. juni 2006 Her i huset varieres det.. Serveres med ris. Serveres med nudler (Kjapt og enkelt måltid!) Serveres med potetstappe (også kjapt og enkelt, om man er som meg og bruker poseløsning...) Serveres med kokte poteter (gir mer følelse av "ekte middag") Serveres med pommes frites (når sambo bestemmer..."fish&chips" sier han)
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 1. juni 2006 #14 Skrevet 1. juni 2006 Rart å lese en slik tråd siden jeg alltid har trodd at min måte å spise fiskepinner på er den "eneste rette". Har ikke falt meg inn at de kan kombineres med annet enn: kokte poteter og hvit saus! Det er faktisk kjempegodt, og ikke tungvint heller. Hvitsausen er ikke egentlig skikkelig hvitsaus, lager den bare ved å helle litt melk + litt mel i stekefettet etter jeg har tatt ut fiskepinnene. Og helst vil jeg dele fiskepinnene i biter, mose potetene og blande alt sammen med sausen - men noen kaller det barnemat
Malama Skrevet 2. juni 2006 #15 Skrevet 2. juni 2006 Hehe. Det finnes ikke stekefett når jeg steker fiskepinner. Det skal jo ikke tilsettes fett i stekepanna (på de vanligste typene i alle fall, og bare LITT på de andre), og de blir "best" (sprø overflate) når man gjør det akkurat sånn det står på pakken.
Sahara Skrevet 2. juni 2006 #16 Skrevet 2. juni 2006 Har pleid å servere dem på den "kjedelige" måten, poteter, revne gulrøtter og remulade. Men fikk noen gode tips her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå