Armonia Skrevet 10. desember 2002 #1 Skrevet 10. desember 2002 Hei! Er det noen som har vært i Puerto de Pollensa på Mallorca som vil fortelle meg litt om stedet? Vi har bestilt tur dit til sommeren, i kombinasjon med en ukes cruise, og lurer litt på hvordan det er der... Stranden, mat, priser, shopping etc
Gjest chimp Skrevet 10. desember 2002 #2 Skrevet 10. desember 2002 Har ikke bodd der, men leide bil og kjørte innom der og badet og spiste lunsj. Dette var på begynnelsen av 90-tallet, og inntil da var stedet reiseledernes godt bevarte hemmelighet som de forbeholdt til seg selv. Puerto de Pollensa er havnebyen til selve Pollensa, som ligger et lite stykke lenger inn i landet. P. de Pollensa er et 'gammeldags' feriested, m gamle, mondene hoteller (så ut til å være meget godt vedlikeholdt). Gammelsdags i betydningen at stedet bærer preg av å være blitt frekventert av overklassen på den tid d ikke var vanlig for folk flest å dra til Syden. Vet ikke hvor mye d kan ha forandret seg på en 9-10 års tid, men den gang syntes vi stedet var perle......Totalt blottet for d preget av masseturisme som er så typisk for en del steder på Mallorca....(Har vært m bil rundt hele øya omtrent, og må virkelig si at øya består av mye, mye mer enn turistmaskiner....)
Armonia Skrevet 10. desember 2002 Forfatter #3 Skrevet 10. desember 2002 tusen takk for svar :D høres ut som det iallefall har vært en perle, så jeg håper det er nogenlunde det samme.. Vi skal på bryllupsreise, så et slikt sted passer perfekt
Mistyen Skrevet 4. januar 2003 #4 Skrevet 4. januar 2003 Kan si så mye som at Pollensa har mer turisme nå enn tidligere, og personlig foretrekker jeg Alcudias strand.....hehe (etter 20 år på øya ) Når du først skal dit og på bryllupsreise i tillegg har jeg en liten anbefaling å komme med; Det finnes et sted ikke kangt unna Pollensa som heter Cala St. Vincente. Et utroooolig nydelig sted å spise en romantisk middag på. God mat også. Du sitter liksom i etg. og har full utsikt over en liten strand og vannet - rett ut i havet. *drømmer litt* Nesten ingen turister der, men noen lokale innbyggere. Må prøves!!!
Armonia Skrevet 6. januar 2003 Forfatter #5 Skrevet 6. januar 2003 Takk for anbefalingen Må prøve ut dette stedet! Dessuten er det jo ikke så langt til Alcudia heller, så det er jo mulig det blir noen turer dit og
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå