Gå til innhold

Puerto de Pollensa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen som har vært i Puerto de Pollensa på Mallorca som vil fortelle meg litt om stedet? Vi har bestilt tur dit til sommeren, i kombinasjon med en ukes cruise, og lurer litt på hvordan det er der... Stranden, mat, priser, shopping etc :lol:

Skrevet

Har ikke bodd der, men leide bil og kjørte innom der og badet og spiste lunsj. Dette var på begynnelsen av 90-tallet, og inntil da var stedet reiseledernes godt bevarte hemmelighet som de forbeholdt til seg selv. Puerto de Pollensa er havnebyen til selve Pollensa, som ligger et lite stykke lenger inn i landet. P. de Pollensa er et 'gammeldags' feriested, m gamle, mondene hoteller (så ut til å være meget godt vedlikeholdt). Gammelsdags i betydningen at stedet bærer preg av å være blitt frekventert av overklassen på den tid d ikke var vanlig for folk flest å dra til Syden. Vet ikke hvor mye d kan ha forandret seg på en 9-10 års tid, men den gang syntes vi stedet var perle......Totalt blottet for d preget av masseturisme som er så typisk for en del steder på Mallorca....(Har vært m bil rundt hele øya omtrent, og må virkelig si at øya består av mye, mye mer enn turistmaskiner....)

Skrevet

tusen takk for svar :D høres ut som det iallefall har vært en perle, så jeg håper det er nogenlunde det samme.. Vi skal på bryllupsreise, så et slikt sted passer perfekt :wink:

• 4 uker senere...
Skrevet

Kan si så mye som at Pollensa har mer turisme nå enn tidligere, og personlig foretrekker jeg Alcudias strand.....hehe (etter 20 år på øya :wink: )

Når du først skal dit og på bryllupsreise i tillegg har jeg en liten anbefaling å komme med;

Det finnes et sted ikke kangt unna Pollensa som heter Cala St. Vincente. Et utroooolig nydelig sted å spise en romantisk middag på. God mat også. Du sitter liksom i etg. og har full utsikt over en liten strand og vannet - rett ut i havet. *drømmer litt*

Nesten ingen turister der, men noen lokale innbyggere. Må prøves!!!

Skrevet

Takk for anbefalingen :lol: Må prøve ut dette stedet!

Dessuten er det jo ikke så langt til Alcudia heller, så det er jo mulig det blir noen turer dit og :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...