Gjest ingenting Skrevet 31. mai 2006 #1 Skrevet 31. mai 2006 Babyen min er 4 mnd og på grunn av for dårlig vektøkning fordi han spiste veldig lite ved brystet måtte jeg begynne å gi MME i tillegg på flaske etter hvert måltid. Dette funka fint ei stund, men nå spiser han mindre og mindre av meg. Noen dager vil han ikke ha pupp i det hele tatt, bare flaske. Resultatet er at puppene mine er harde og vonde. Har prøvd å pumpe og å håndemelke, men det kommer bare noen dråper Frykter at det vil resultere i betennelse! Idag fikk jeg heldigvis babyeb til å suge litt på ene puppen som var vondest, men det er jo ikke mange timene til det kjennes like ille ut igjen Så, hvordan blir jeg kvitt melka? Vil sprengen gå over av seg selv?
flopp Skrevet 31. mai 2006 #2 Skrevet 31. mai 2006 Sprengen vil ikke gå over av seg selv! Hvis puppene dine er veldig ømme og harde kan det være begynnelse på brystbetennelse. Har hatt det - det er vondt!! Fikk beskjed om å stå i dusjen og massere og håndmelke puppene. Melker man de med pumpe øker man produksjonen og hvis ikke barnet suger er man like langt . Jeg stod leeenge i dusjen og det var vondt (og kjedelig), men det funket. Mitt beste råd er TÅLMODIGHET! Dersom man skal slutte å amme, må det trappes ned for å unngå betennelse. Det beste er selvfølgelig en naturlig nedtrapping ved at barnet får mindre og mindre av deg, men dersom barnet plutselig ikke vil ha mer må du melke selv. Ikke tøm puppen for melk hver gang du melker for da stimulerer du til økt produksjon. Det beste er jo om du får til å kombinere amming med MME. Kanskje prøve å amme det første måltidet om morgenen og et om ettermiddagen, og så kan han få MME midt på dagen og før han skal sove? Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2006 #3 Skrevet 31. mai 2006 Henger meg på flopps svar. Hvis det over hodet ikke fungerer med gradvis nedtrapping, har legen råd. Medisinen heter Parlodel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå