Gå til innhold

Hjelp!!!Hvor finner man en sirupsnipplager?


Fakse

Anbefalte innlegg

Ja, jeg vet ikke om det egenlig er det den heter, men jeg er i alle fall på jakt etter en sånn rulle som man ruller over deigen også blir det skåret ut ferdige sirupsnipper eller fattigmanner. Mener ikke en sånn trinse/kakehjul der man må stå og bruke linjal for å få kakene bene i kantene. Både mamma og svigermor har en slik "rulle" som jeg etterlyser, og tidligere solgte de dem på jernvarehandelen her i byen. Nå er det ikke mulig å oppdrive noen steder. Derfor mitt fortvilte rop om hjelp! Dersom noen har sett en slik sak noen steder i landet, så vær så snill å fortelle meg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke kaketrinse (tror jeg det heter) du mener? Det hadde de på Ultra på Brynsenteret he rom dagen... men det er som et bulkete pizzahjul altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den jeg snakker om er en trommel som er omtrent så bred som en knyttneve (min i alle fall ;) ). Den har sånne "bulkete kanter" på begge sidene, og mønster rundt midten, sånn at det blir to sirupsnipper hver gang den har rullet en gang rundt... Vanskeli å forklare. Men den virker på en måte som en pepperkakeform, bare at man ruller den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakkelsspore heter det.

En skulle jo tro at jernvaren eller andre som selger kjøkkenutstyr har slike, eller i det minste kan skaffe det - iallefall nå i juletida. Har du prøvd å søke på nettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig det, men det kaller jeg kaketrinse. Min mor har også en slik sirupssnipplager så jeg vet hva du mener, men det har jeg alltid kalt bakkelsspore.

Desverre har jeg ikke sett slike i handelen her omkring heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...