Smørblomsten Skrevet 30. mai 2006 #1 Skrevet 30. mai 2006 Uff, må le litt når jeg ser gogutten (5 mnd) med 'stilig' måne i bakhodet... Han har ganske mye hår, men akkurat i bakhodet er han nesten skallet... Husker dere hvor lang tid deres søte små var skallet der bak, før håret endelig vokste ut igjen? Ligger jo og vrir og vender på hodet fra høyre til venstre nattestid bl.a.
Annie Skrevet 30. mai 2006 #2 Skrevet 30. mai 2006 Husker ikke hvor lang tid det tok, men alle babyer mister håret bak.
Klips Skrevet 31. mai 2006 #3 Skrevet 31. mai 2006 Min gutt har begynt å få hår bak igjen, han er syv måneder. Bare småstubber foreløpig. Kommer vel av at han ikke ligger like pal på rygg når han skal sove lenger, men litt på siden også. Og kanskje litt genetisk hvor god hårvekst man har også? Eldste barnet fikk egentlig ikke tilbake håret på hodet før hun ble ett. Hår vokser fortere om sommeren, trøster jeg meg med. Jeg har stusset resten av håret jeg, da, så han ikke skulle se så ulekker ut
flopp Skrevet 31. mai 2006 #4 Skrevet 31. mai 2006 Husker ikke hvor lang tid det tok, men alle babyer mister håret bak. ← Bare en liten kommentar - alle barn mister ikke håret sitt! Mine to søte små ble født med 3-4 cm langt hår som bare har vokst siden . De mistet ingenting!
Rannva Skrevet 31. mai 2006 #5 Skrevet 31. mai 2006 Bare en liten kommentar - alle barn mister ikke håret sitt! Mine to søte små ble født med 3-4 cm langt hår som bare har vokst siden . De mistet ingenting! ← Vesla mi fikk heller ikke måne, eller mistet merkbart med hår. (Kan ikke si 100% sikkert at hun ikke mistet litt sånn jevnt over, men jeg merket det iallefall ikke.)
Kosejenta Skrevet 31. mai 2006 #6 Skrevet 31. mai 2006 Husker ikke hvor lang tid det tok, men alle babyer mister håret bak. ← Mine mistet heller ikke hår, men det kommer av at de nesten ikke har/hadde hår heller....Endelig en fordel for de hårløse å
Diktern Skrevet 31. mai 2006 #7 Skrevet 31. mai 2006 er vel fordi alle unger skal ligge på ryggen nå om dagen! de får så flate bakhuer! vi lå ikke på ryggen da vi var små, men vi overlevde da for det!
c",) Skrevet 31. mai 2006 #8 Skrevet 31. mai 2006 (endret) Min datter hadde masse hår når hun ble født. Hun mistet heller ikke håret, og jeg begynte å bruke strikk i håret når hun var ca 6 mnd. Endret 31. mai 2006 av 9kita
Klips Skrevet 31. mai 2006 #9 Skrevet 31. mai 2006 er vel fordi alle unger skal ligge på ryggen nå om dagen! de får så flate bakhuer! vi lå ikke på ryggen da vi var små, men vi overlevde da for det! ← Vi ja. De som ikke gjorde det sitter jo ikke her og leser dette. Vi overlevde må da være tidenes dårligste argument? :klø:
Gjest Miloine Skrevet 31. mai 2006 #11 Skrevet 31. mai 2006 synes måne på barn er skikkelig stygt. ← ja fysj og føy sååå stygt atte Sønnen min hadde også "måne" det ble bedre ca. i 8 mnd. alderen
Amanlis Skrevet 31. mai 2006 #12 Skrevet 31. mai 2006 synes måne på barn er skikkelig stygt. ← Kanskje man burde lage tupè til babyer? Synes det er søtt jeg.
Gjest Gjesta Skrevet 31. mai 2006 #13 Skrevet 31. mai 2006 er vel fordi alle unger skal ligge på ryggen nå om dagen! de får så flate bakhuer! vi lå ikke på ryggen da vi var små, men vi overlevde da for det! ← Babyer skal ligge på ryggen når de sover, dette fordi forskning har vist at man kan redusere faren for krybbedød. Når babyer er våken, har de godt av å ligge på magen for å styrke ryggen.
Diktern Skrevet 1. juni 2006 #14 Skrevet 1. juni 2006 Vi ja. De som ikke gjorde det sitter jo ikke her og leser dette. Vi overlevde må da være tidenes dårligste argument? :klø: ← Det var nå litt ironisk ment da. men forskerne finner jo faktisk ut nye rare ting hele tida. Før skulle ungen ligge på sida, så skulle de ligge på magen, og nå skal de ligge på ryggen. Flate bakhuer er faktisk ikke pent, altså! Trur liksom de er psykisk utvikligshemma alle samma
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå