Gå til innhold

Jettes hverdag....

Jettes

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta

Milkshake! :sikle:

Mannen er å jobber? Nyter hvetebrødsdagene? ;)

Virker jo bare sååå koselig med hund ja, men får vente.

Blir nok å gjøre når lille skatt kommer.

Hvordan var det med deg, kom ungene til termin, eller før/senere?

Litt nysjerrig på det..

Planene klare for helga? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skal snart ut å sette opp gjerde til hesten je nå....ÅÅÅÅÅ synst jeg så lastebilen til mannen....ja det var det :hoppe: :hoppe:

Seest senere jenter ;):humpe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Her er det også kjempe fint ver.kjempe fiiin soool

Nå har minsta akkuratt våknet,og jeg og eldsta har klippet plenen og ryddet i bedene,skulle ha vasket også,men orker ikke nå,mannen kommer snart igjen fra jobb(har lastet bilen) og da skal jeg nyyyyte han ,lenge til jeg ser han igjen

ELlers så rakk jeg ikke innom i går,reiste på ride tur etter jeg hadde levert jentne,så mistet hesten en sko,så jeg måtte gå hjem...det tok sin tid,kom hjem klokken 12,da måtte jeg ordne meg å reise på jobb,kom hjem fra jobb klokken 22,da bare satt vi å spiste litt og gikk så å la oss

Så skal vel lage middag,har igrunn lyst å grille.... Får se hva vi kommer til

Kommer sikkert innom her igjen i kveld ..siden jeg blir heeelt alene hjemme ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen blir nokk grei den :) Men litt trist for mannen måtte på ett haste oppdrag til kreta av alle ting....så han blir borte i nesten 3 uker.....

Jaja,går vel fort det,men akkuratt nå føles det lenge til .....

Men nå skal jeg gå å legge meg,håper det blir like fint ver i morgen :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja,kjempe kjedeligt,savner han allerede :( Men men....Han har vert borte mange ganger slik og er i grun vant med det,men nå har han vertså mye hjemme ....

I dag skal vi i familieselkspa klokken 17 ellers ingen planer,tåka ligger tykk her,men ser ut som om den vil lette senere,håper det .)

Håper fotograf dama ringer i dag,så jeg får bilda,hun holdt på med dei i går :)

Ha en fin søndag du også Isola :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var det med deg, kom ungene til termin, eller før/senere?

Litt nysjerrig på det..

Mi eldste jente som nå er 3,5 år kom nesten 3 uker for tidlig,men 3,5 kg og 49 cm så hun var nokk klat,men var innlagt på sykehus 6 dager før hun kom pga svangerskapsforgiftning,kjedeligt....Men hadde en kjempe flott fødsel :hjerte:

Minsta som nå er 2 år kom 2 månder før tiden i hu og hast,eller dei prøvde og stoppe fødselen,men etterhvert som dei økte medisinen som jeg fikk ble jeg dårlig...spydde og hyperventilerte og slikt,så da bare stoppet dei det,da hadde jeg fått 2 sprøyter med lungemodning. Det tok en time fra dei skrudde av dryppet til hun var ute.... Når hun kom ut hadde hun store problemer med og puste selv,hun hadde en lunge som ikke ville virke helt,hun lå tre dager i respirator og to uker i kuvøse og tilsammen lå hun 6 uker på neonatalintensiv ,hun veide 1880 gram og var 41 cm.

Det viste seg hat jeg hadde hatt ett sort virus og hun ett,følte t noe var galt litt over halveis i svangerskapet,hadde veldig mye kynnere,men jordmor sa at kansje det var for jeg bar for mye hun eldste....og en uke før jeg fikk ringte jeg og sa at jeg ville bli sjekket for hadde en mye gult slim,da jeg kom på sykehuset sa dei bare at dette var helt vanligt....følte igrunn at jeg aldri helt ble hørt....

Og etter jeg hadde ligget å prøvd og holt igjen for å ikke føde for tidlig og fødd ei lita jente som jeg bare fikk se glimte av før dei tok henne,så blødde jeg så mye pga det viruset som jeg hadde hadde ødelagt litt av den hinna som babyen ligger inni,så det låg igjen inni meg og måtte dermed ta n utskraping UTEN bedøvelse,det unner jeg ikke min verste fiende en gang,det verste jeg har opplevd,var helt utmattet etterpå,klarte ikke og snakke eller noe,dei ristet i meg for å sjekke om jeg var tilstede,skulle ønske dei slo meg bevistløs eller noe,men legen som tok den utskrapinge har vert lege der lenge og har mye erfaring og hun sa at dette hadde hun aldri gjort før,men hadde hun ikke gjort det så hadde jeg ikke søtte her i dag,dei hadde aldri rukket å gidd meg noe.....

Det eneste dei gjorde var og flytte meg fra en seng til den andre før dei startet pga hele den andre sengen var full i blod,dei hadde ei bøtte som dei tømte blodet fra dei vantete lakenene i.

Så dette er ikke helt vanligt da,men hun første hadde jeg en kjempe fin opplevelse med,og gruer meg ikke til å føde en gang igjen,men må ha ekstra oppfølging da :)

Men det å føde ett barn er noe HELT spesielt så gled deg :klem: :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Så godt det gikk bra.. husker du fortalte at det var ganske kritisk ja.. :klem:

Håper terminen min flyttes fremover når jeg skal til UL :)

Tenk, vi får vite kjønn allerede neste tirsdag! :hoppe:

Men ER fødselen en flott opplevelse??

Må være fantastisk etterpå.. Men mens det står på er det vel bare jæv# vondt? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj,ja det er ikke lenge til UL nå :hoppe: Gleder meg til å høre hva det blir :)

Å JA,fødsel er en flott opplevelse,ja det er j#%&li låkt når det står på og alt sånt,men når du får barnet på magen er det ingenting annet som kan måle seg med det :hjerte:

Bli jo helt baby syk her jeg .... :sjenert::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,finhelg :)

Her er det KJEMPE fiiint ver,Tenkte og ta med meg ungene ned til sjøen etter middag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dahåper jeg du har hatt en super mandag Ithaca og ønsker deg en super tirsdag ;)

Har vert nede med sjøen og badet siden klokken 3,reiste opp til mamma klokken 18 å grillet :)

Her har vert utroligt varmt i dag altså :hoppe: Var kjempe deiligt å bade og ungene ble sååå mye lettere å ha med og gjøre :) Dei var uti nesten hele tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, den andre fødselsopplevelsen din hørtes ikke noe artig ut.. :troest:

Så bra hele familien koser seg i varmen! :klem:

Endret av Isola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei den var ikke noe sælig nei Isola ....Men tror jeg er flink og se det positive i ting så det gikk greit,å alt er bra med jenta nå så :)

Nå har jeg levert ungene og haddeigrunn tenkt og ri,men må nokk bare ver hjemme og rydde litt og reise litt tidligere,skal ut og levere alle engangskameraene og hente bryluppsbilda :hoppe: Er kjempe spent :) Så da blir det nokk bilder her inne i kveld :hoppe:

Snakkest i kveld da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...