Gjest Anonymous Skrevet 10. desember 2002 #1 Del Skrevet 10. desember 2002 Gaver til kjæreste, venninner og foreldre skal jeg nok klare å finne på, men jeg må kjøpe gaver til besteforeldrene mine og to andre eldre slektninger og det er like vanskelig hvert år. Tanten og onkelen til mamma har absolutt alt de trenger, og de har egentlig ingen interesser. De leser ikke, tror ikke de er interessert i musikk. Hva gir man sånne mennesker til jul? Når de er i midten av 70-årene har de jo absolutt alt. Ettersom de er litt halvperifere slektninger har jeg ikke tenkt til å bruke altfor mye penger heller. Noen forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pulverheksa Skrevet 10. desember 2002 #2 Del Skrevet 10. desember 2002 Hva med god kaffe eller te. Sevietter og stearinlys. Pleier å gi det til min farmor, hun har alltid mange kaffegjester så det setter hun pris på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 10. desember 2002 #3 Del Skrevet 10. desember 2002 Til de som har alt gir man gaver man kan spise opp eller bruke opp. Eldre mennesker har ofte ikke ork til å bake selv, så hva med et klippekort på nybakt brød eller boller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 10. desember 2002 #4 Del Skrevet 10. desember 2002 Anonnement på Familien, Hjemmet, Norsk ukeblad osv. ("VI over 60") En julekurv med julenummer av et eller annet blad, noe godt til kaffen, ekstra god kaffe (de har kanskje ikke smakt fra kaffebutikkene???), julelys og servietter. sykkelbaklykt som blinker. Denne kan de feste til rullatoren når de er ute og går, i tillegg til alle refleksene!! Fotoalbum, som er enkel å sette bildene inn i. Dersom de har en del bilder. Strømpebukse, ulltrøye, osv. Lydbok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 10. desember 2002 #5 Del Skrevet 10. desember 2002 God konfekt og noen Flax skrapelodd?, hjemmelagede julekaker, Cd'er, Gode håndkremer og andre hudpleie produkter, Eller en god flaske vin kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 10. desember 2002 #6 Del Skrevet 10. desember 2002 Lag en stor julekurv. Oppi der putter du et lekkert honningglass, noen gode oster, fikener, dadler, julegodt, en flaske vin, sildeglass, en flaske likør, et pent glass med marmelade, kjeks, hjemmebakt brød, litt julepynt, et par gode, varme sove-sokker etc. Dette er forøvrig en smashing gaveide til 80-årsjubilanter etc. også. Lykestaker har de liksom nok av... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 10. desember 2002 #7 Del Skrevet 10. desember 2002 Min bestemor satte alltid pris på en type støtte-strømpebukse. Hun hadde problemer med opphovnede bein m.m. slik som gamle ofte har. Spiselige gaver er perfekt. Det er også tøfler, natt-tøy, morgenkåper og sånne ting. En 5-ukers lottokupong er også stas. En samle-CD med julemusikk (Og har de ikke CD-spiller, så finnes det rimelige bærbare sånne... SPLEIS PÅ EN!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 10. desember 2002 #8 Del Skrevet 10. desember 2002 Noen forslag: Fenalår, vin, gaveeske med saft og syltetøy (Fra Hervik, f.eks.), invitasjon til en bedre middag hjemme eller ute, teaterbilletter, god musikk eller andre opplevelser som ikke er varige - men som viser omtanke og gir gode minner! God jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
'Lilly' Skrevet 11. desember 2002 #9 Del Skrevet 11. desember 2002 Vi samlet sammen 12 familiebilder og fikk laget en kalender til våre besteforeldre. Vi valgte bilder som passet til årstidene, høytidene, ulike fødselsdager, hendelser etc. Kalenderen ble en kjempehit, som faktisk kom på veggen året etterpå også...selv om datoene ble helt feil... Slike kalendere kan foto-forretninger, kopisenter etc lage for deg. De eldre synes alltid det er hyggelig med minner, bilder og lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grete Skrevet 12. desember 2002 #10 Del Skrevet 12. desember 2002 Hei!! Gaver til besteforeldre er "alltid" problem. De har alt og kommer stort sett på lite de ønsker seg. Såg innlegget ovenfor at de fikk laget en kalender. Det har jeg også ordnet, men jeg har laget den selv!! Det finnes maler på PC-en som kan brukes, det har jeg gjort. Så har jeg limt inn bilder av familiemedlemmer, skrevet inn bursdager og høytider, pyntet med fine bakgrunnsfarger o.l. Når søskene mine såg denne, ønsket de seg også det. Jeg har brukt en del tid på dette da, med å finne bilder, skanne de inn o.l., men jeg har kost meg. Har kjøpt en gave utenom også, for bestefaren min har faktisk ønsket seg forskjellig Så jeg er kanskje heldig stillt! Ha en fin jul alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kit-kat Skrevet 12. desember 2002 #11 Del Skrevet 12. desember 2002 Jeg skal lage kransekake til bestemor og bestefar. De får alltid noe spiselig av meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 13. desember 2002 #12 Del Skrevet 13. desember 2002 Eller hva med å gi et fotografbilde av familien? det er kjempefine gaver som jeg vet de gamle setter pris på. Det trenger jo ikke være fotografbilde en gang, en forstørrelse av et vanlig bilde er også kjempefint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 14. desember 2002 #13 Del Skrevet 14. desember 2002 I år får de automatisk pepperkvern av meg. I fjor fikk de nydelige kaffekrus, et hvor det sto bestefar på, med bilde av typiske bestefar ting og et hvor det sto bestemor på, med typiske bestemor ting. Det som er så koselig var at de ble veldig glad for krusene, og bruker de hele tiden, akkurat som jeg håpet på! Er så kjedelig å gi dem noe som ikke blir brukt. For to år siden ga jeg dem en CD med Taube, noe de også ble veldig glad for! Det med kalender er kanskje en ide til neste år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå