Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest hjertesukk
Skrevet

Min mann mobilflørtet med 2 damer for et års tid siden.. jeg pratet med begge damene, fikk sånn passe rede i hvor alvorlig dette var.. Eller, de sa at det ikke var noe alvorlig, men allikevell vill ikke de at deres menn skulle hatt så mye kontakt med en annen dame.. Vell, jeg bestemte meg for å tilgi, jobber ennå med det, tar tiden til hjelp for å bygge opp tillitten..

Uansett, jeg klarer ikke glemme dette helt, og undrer meg syk på hvordan de ser ut.. Er redd for en gang å møte de uten å vite hvem de er.. Ingen av dem bor her hvor jeg bor..

Råd?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Min mann mobilflørtet med 2 damer for et års tid siden.. jeg pratet med begge damene, fikk sånn passe rede i hvor alvorlig dette var.. Eller, de sa at det ikke var noe alvorlig, men allikevell vill ikke de at deres menn skulle hatt så mye kontakt med en annen dame.. Vell, jeg bestemte meg for å tilgi, jobber ennå med det, tar tiden til hjelp for å bygge opp tillitten..

Uansett, jeg klarer ikke glemme dette helt, og undrer meg syk på hvordan de ser ut.. Er redd for en gang å møte de uten å vite hvem de er.. Ingen av dem bor her hvor jeg bor..

Råd?

Har han truffet dem da, eller vet hvem de er?

Ville nok forlangt å få vite det hvis han vet det, men ellers tror jeg at jeg ville prøvd hardt å glemme hele greia..Nå vet jo ikke jeg hvor alvorlig det var, eller hvorfor han gjorde det osv...Men bare sånn jeg leser det nå, ville jeg nok tilgitt hvis alt ellers er bra mellom dere. Men han skulle nok fått oppført seg fint fremover ja...

Gjest hjertesukk
Skrevet

den ene var en gammel venninne av han, hun er gift.. den andre var han akkurat blitt kjent med gjennom en venn av oss, vært på fest med henne etpar ganger..

Gjest FireFighter
Skrevet

når du har valgt å tilgi å gå videre så må du gjøre det. å gå videre.

Gjest hjertesukk
Skrevet

Å tilgi er en ting.. Å glemme er en annen ting.

Skrevet

Du må bestemme deg for om forholdet deres er verdt å ofre for disse meldingene. For om du har sagt du tilgir han, men likevel ikke klarer å gå videre, så kommer det til å ødelegge forholdet deres

Gjest hjertesukk
Skrevet

Når slike ting skjer - og her har jeg selvfølgelig kortet ned historien til et minimum - så må man bruke tid på å finne ut av dette - jeg har hatt tusen spørsmål - og vi har hatt et problem med dialog og kommunikasjon - men det går seg til - om enn noe sakte pga av andre ting som har kommet før dette på en måte.. Så, forholdet skal nok overleve..

Men - er det rart at jeg ikke liker tanken på å treffe disse damene uten å vite hvem de er - tror jeg ville føle meg rimelig dum hvis jeg fik vite det mens de sto der..

Skrevet

hei du :) kom deg unna an. er eller var nok ikke bare med telefon flørting,skal du se!!!akkurat brutt med en sånn idiot jeg. tro du meg, der var det sms flørt, gruppe sex, sex med exen, gutte sex,osv. nei, fy f. har det mye bedre alene ja!! å jada,han har virkelig orklart seg. ord,er noe dem kan bruke.vet å "tvinne" oss rundt fingeren. så du vennen... kvitt deg med han. er nok en der som fortjener deg. koskos ;)

Gjest Fortvilet!
Skrevet
Å tilgi er en ting.. Å glemme er en annen ting.

Veldig godt sagt! Min mann har jeg tatt i å flørtet og hatt kontakt med flere damer via tlf, og det er vanskelig å glemme. I flere tilfeller har han utgitt seg for å være singel og forsøkt å avtale å møte disse. Noen nye bekjentskaper og andre gamle flammer.....

Skrevet
hei du :) kom deg  unna an. er eller var nok ikke bare med telefon flørting,skal du se!!!akkurat brutt med en sånn idiot jeg. tro du meg, der var det sms flørt, gruppe sex, sex med exen, gutte sex,osv. nei, fy f. har det mye bedre alene ja!! å jada,han har virkelig orklart seg. ord,er noe dem kan bruke.vet  å "tvinne" oss rundt fingeren. så du vennen... kvitt deg med han. er nok en der som fortjener deg. koskos ;)

Har vi vært smmen med samme person? :ler::ler::ler:

trådstarter:

Sånne ting er ikke så lett å glemme,og forferdelig å ikke vite hvem det er..

Men klarer du virkelig å stole på han igjen?

Jeg har vært sammen med en som jeg tilga gang på gang, fikk vite i lang tid etterpå at det hadde skjedd igjen. Han lovet å aldri gjøre mer og jeg lovet å stole på han..

Hvis jeg opplever noe sånt igjen er det rett ut etter første tilfelle, har de først gjort noe sånn skjer det fort igjen. Og du kommer sikkert alltid til å ha tankene om dette i bakhodet.. Hmm..er det henne? eller henne? kanskje henne?

Føler med deg,vet hvordan du har det.. Lykke til videre :klem:

Skrevet

Så lenge det dreide seg om kun mobilførting kan jeg skjønne at du har tilgitt han, men det er ingen lov som sier at du da automatisk glemmer hele saken.

Når noen du liksom skal stole på 100% viser at de ikke har gjort seg forjent den tillitten, da er det en del ting som skal bygges opp igjen etterpå.

Er dette virkelig en du ønsker å fortsette med, så er det selvsagt verdt alt slitet..så lenge han også tar i et tak, viser forståelse for at du tviler innimellom og at han jobber for å vise at han kan stoles på.

Vanskelig å gi noen oppskrifter på hvordan man glemmer, tror ikke engang det finnes. Man må rett og slett ta tiden til hjelp. Og står han på sammen med deg, så vil du før eller senere klare å legge dette bak deg!

Gjest Gjest
Skrevet
Veldig godt sagt! Min mann har jeg tatt i å flørtet og hatt kontakt med flere damer via tlf, og det er vanskelig å glemme. I flere tilfeller har han utgitt seg for å være singel og forsøkt å avtale å møte disse. Noen nye bekjentskaper og andre gamle flammer.....

Da vet du hva han er kapabel til og at han med sikkerhet kommer til å klare å skjule det for deg en eller annen gang.

Når han går så langt at han prøver å avtale møter med andre damer da er det bare et sprøsmål om tid :tristbla:

Gjest hjertesukk
Skrevet

Takker for svar.

Vi har vært sammen i mange år og vi har barn - jeg springer ikke ut av forholdet i det øyeblikket vi har "vonde dager".. det er en grunn til de vonde dagene, og det er dette vi må rette på - da tror jeg det meste løser seg - hvis ikke så skal jeg kunne se mine barn i øynene å si jeg gjorde mitt beste og jobbet hardt for at de skulle slippe å deles i 2 hjem.

Jeg kan ikke se svart på dette fordi noen andre har hatt dårlig erfaring og er blitt lurt trille rundt etter slike ting - jeg tror man kommer lengere med å prøve å finne kjernen til problemet - og å finne løsninger - ekteskapet mitt er verdt mere enn å løpe avgårde i sinne.

Allikevell plager det meg at jeg ikke vet hvem disse damene er av utseende - jeg ville hate en ydmykende reaksjon om jeg "ramlet" på de i gata..

Skrevet

Hva med å få litt hjelp hos familievern?

Det er gratis og da får dere snakket sammen uten at det ender i krangler eller at han ikke gir deg de svar du trenger..

Også godt å få råd og støtte fra en utenforstående..

God hjelp til å bygge opp igjen tillit og forholdet. Kanskje alt blir lettere å bære da..

Gjest Piper
Skrevet
Takker for svar.

Vi har vært sammen i mange år og vi har barn - jeg springer ikke ut av forholdet i det øyeblikket vi har "vonde dager".. det er en grunn til de vonde dagene, og det er dette vi må rette på - da tror jeg det meste løser seg - hvis ikke så skal jeg kunne se mine barn i øynene å si jeg gjorde mitt beste og jobbet hardt for at de skulle slippe å deles i 2 hjem.

Jeg kan ikke se svart på dette fordi noen andre har hatt  dårlig erfaring og er blitt lurt trille rundt etter slike ting - jeg tror man kommer lengere med å prøve å finne kjernen til problemet - og å finne løsninger - ekteskapet mitt er verdt mere enn å løpe avgårde i sinne.

Allikevell plager det meg at jeg ikke vet hvem disse damene er av utseende - jeg ville hate en ydmykende reaksjon om jeg "ramlet" på de i gata..

Du har et merkelig fokus, for hvorfor spiller det noen rolle om du vet hvem de er eller ikke? Er det så viktig for deg å bevare fasaden, at du velger å godta hva som helst bare du selv ikke blir ydmyket?

Hva om du "ramler" på de på gaten? Tror du virkelig de sier: "hei, det var meg din mann snakket med på sms"?

Syns heller du bør fokusere på det hjemme, for det kan du gjøre noe med. Men om det er så viktig for deg å få vite hvem de er, så får du be mannen din peke de ut for deg. Det er jo det minste han kan gjøre, etter det han har gjort.

Husk også at du skal kunne se dine barn i øynene, og si at du ahr gjort alt fu kunen for at de skulle få en trygg og god oppvekst. Det viktigste for et barn er ikke alltid å ha begge foreldrene i samme hjem, for blir det mere frustrasjoner enn glede er det faktisk bedre for de å vokse opp i to hjem. For barn merker spenningen, og det er også noe en må ta hensyn til.

Skrevet

Når man har opplevd noe sånt så er det faktisk viktig for en å få vite hvem,hva og hvor.. Da er det lettere å komme over og man slipper å gå å tenke så mye på det man lurer på.

Det er faktisk slik det er for mange,selv om ingen har godt av å høre alle detaljer..

Gjest Gjest
Skrevet

Er du sikker på at det bare har vært på mobilen og ikke på nettet også??

Det er ikke store steget å ta..

Jeg ville ikke ha vist hvem, hva, hvor...

Skulle jeg ha bekymret meg for det også?? Nei takk..

Gjort er gjort....

Spørsmålet er om du kommer til å ta det opp når det melder seg andre kriser...

Det håper jeg ikke du kommer til å gjøre... ikke hvis du skal fortsette samlivet med han...

Kommer du til å ta det opp i andre sammenheng er du ikke ferdig...

Sant som det er sagt...

Barn merker det utroligste...

Gjest Piper
Skrevet
Når man har opplevd noe sånt så er det faktisk viktig for en å få vite hvem,hva og hvor.. Da er det lettere å komme over og man slipper å gå å tenke så mye på det man lurer på.

Det er faktisk slik det er for mange,selv om ingen har godt av å høre alle detaljer..

Forstår dette. Men hva om en treffer på vedkommende ofte, blir det da lettere å slippe taket? Vil man ikke da bli påminnet om dette, fordi man ser personen?

Skrevet

Her en en ting som er viktig som synes litt glemt, DEG. Du er den som har gitt det hele en andre sjanse og vil glemme hele greien, men da må du også kunne få infoen om hva du skal kunne glemme.

En ting er å vite hva som har skjedd, med hvem det har skjedd, og hvor det har skjedd, en HELT annen ting er å skulle glemme eller legge til side noe som du ikke har oversikt over omfanget. Det kan jo være at denne karen din ikke har fortalt deg den fulle sannhet, har man først fortalt en løgn til sin kjære, ja da er det MYE lettere å fortelle løgn nummer to osv.

Hadde jeg vært i dine sko så hadde jeg bedt om at hele greien ble tatt opp en gang, hvor absolutt ale sider av saken belyses. Han forteller deg hvem dette er, hvor de bor og hvilken form for kontakt han har hatt med dem osv. Når dette er gjort og du har funnet ut for deg selv at du kan klare å glemme dette, ja da MÅ du også akseptere og glemme dette.

Lykke til

Gjest Gjest
Skrevet
den ene var en gammel venninne av han, hun er gift.. den andre var han akkurat blitt kjent med gjennom en venn av oss, vært på fest med henne etpar ganger..

Det er verre enn om det hadde vært helt ukjente mennesker synes jeg...

Tja, vet ikke helt hva jeg ville gjort. Ville nok prøvd å glemme, men skjønner at det tar litt tid da ja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...