Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er vel halveis i boka "Heksene" av Roald Dahl. Eldstemann stor koser seg (8,5år) og så fant jeg et sted at en av regisørene til en av Harry Potter filmene nå skal lage en filmatisering av "Heksene" også... :hoppe:

Det gleder oss (meg og!! :Nikke:)! Alltid morsomt å se en filmatisering etter at boka er lest...:Nikke:

Så også at denne er filmatisert i 1990 med Angelica Housten, men finner den ikke...

Har noen sett den? Evt. vet hvor jeg kan skaffe den? Vil ha den med norske undertekster.

Videoannonse
Annonse
Gjest Fruktfat
Skrevet (endret)

jeg har sett den! den har gått flere ganger på tv, og det er ikke så lenge siden forrige gang den ble sendt.

og den er skummel! :icon_lol::hoppe:

jeg husker jeg syntes filmen var skumlere enn boka ihvertfall.

Endret av Fruktfat
Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Jepp, jeg har sett den MANGE ganger. Den går ofte på TV i jula og sånt tror jeg.

Jeg sjekka flere nettsteder nå, og det ser bare ut til at de har den på engelsk dessverre (ikke norske undertekster).

Skrevet

åååå gleder meg til den kommer i ny utgave da!!

Gjest Fruktfat
Skrevet

ja, jeg mener den gikk rundt juletider!

Gjest gjesta
Skrevet

jeg vet ikke om den fins å få kjøpt på nettet, men er ganske sikker på et bibliotek kan skaffe den hvis du spør? jeg har iallefall sett den. Sikkert vhs så fram med den gamle spilleren :)

Skrevet

Violetta: Det var akkurat den siden jeg leste i sted... :)

Hvorfor får aldri jeg med meg disse filmene...:klø:...;)

Har ikke fått sett BBC-serien av Narnia før i desember i fjor etter at bøkene var lest for eldstemann, heller... :overrasket: Jeg må kanskje sjekke synet mitt... :ler:

Takk for info, folkens... :bukke:

Gjest Gjesta
Skrevet

Var det den filmen (1990) som ble delvis innspilt i Bergen? :klø:

Gjest Gjest
Skrevet

Synes den filmen er helt vanvittig skummel. Trodde det skulle gå over når jeg ble voksen, men nei da. Særlig det heksemøtegreien, uff, uff.

Gjest Fruktfat
Skrevet

haha, det er jo heksemøtet som er tøft! :sjarmor:

Gjest Gjest
Skrevet

anjelica huston var en fabelaktig heks! lurer på hvem som skal erstatte henne. jepp den lille gutten og bestemor kom fra bergen!

Skrevet

Så den filmen på kino sammen med mor. Den var uuuuuuuuuuurskummel. Mener at det er en scene der heksa/heksene tar av seg maskene. Da var jeg redd da....

Skrevet

Jeg vil også se filmen... :sur:

Skrevet

jeg har den på DVD, kjøpt i England i fjor...

Kjempeflott film¨.......

Skrevet

Kom igjen! Nå gnir vi det skikkelig inn ;)

Gjest Lille Solstråle
Skrevet

Jepp, deler ble spilt inn i Bergen- Roald Dahl var jo egentlig norsk. Fantastisk bra film- har den på VHS. Det er nesten så jeg gruer meg til ny versjon, for den gamle er så bra...

Skrevet
Kom igjen! Nå gnir vi det skikkelig inn ;)

:tunge1:

Skrevet

Elsker boka Heksene. Hater filmen!!! De har generelt ødelagt hele slutten i den filmen. Jeg liker den helt til de siste 5 minuttene. Håper den nye regisøren / produsenten har guts til å gjøre det skikkelig denne gangen. I så fall blir den sikkert glimrende! :)

Catzy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...