Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2006 #1 Skrevet 30. mai 2006 er det så at man får ALT av utgifter slik som forsikring, komunale avg++ tilbake på skatten?? kom gjerne med detaljer da jeg kan trenge det med "teskje" til tider
Snupsi79 Skrevet 30. mai 2006 #2 Skrevet 30. mai 2006 nei, slik er det ikke. Du får fradrag for 28% av utgiftene, f.eks kommunale avg. forsikring, oppussing osv.
Snupsi79 Skrevet 30. mai 2006 #3 Skrevet 30. mai 2006 Du må også skatte av 28% av leieinntektene, men det vet du sikkert.
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2006 #4 Skrevet 30. mai 2006 Her var det et upresist spørsmål, og dermed får du upresise svar... Jeg har et hus som jeg leier ut. Det betales 28% skatt av netto leieinntekt, dvs. leieinntekt minus vedlikehold, strøm, kommunale avgifter, forsikring osv. Innbo avskrives med 30% per år.
abelille Skrevet 31. mai 2006 #5 Skrevet 31. mai 2006 Her står det litt om det: http://www.skatteetaten.no/Templates/Brosj...&epslanguage=NO Det er helt riktig som Gjest over sier, du skatter 28% av overskuddet. (Altså må du føre regnskap)
Gjest gjest1 Skrevet 6. juni 2006 #8 Skrevet 6. juni 2006 har noen et ca regnskap?????????? ← Hva mener du nå? Et regnskap er noe en setter opp ut fra hvilke utgifter og hvilke inntekter en har. Så nei, det er nok ingen som sånn helt uten videre kan sette opp et ca regnskap for deg. Men om du oppgir hvor mye du skal ta i leie, hva de kommunale avgiftene osv. er så er det kanskje noen som gidder å sette opp et ca budsjett for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå