Gå til innhold

til syden med barn på 14-18 mnd

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_zadine_*
Skrevet

Er det noen som har erfaring med å reise til syden med barn på 14-18 mnd?

hva må man huske på, gode tips osv?

Hvordan gjør man på kveldene. Tulla vår har jo gode rutiner, legger seg 1900 hver dag. Er man like strikse på det i syden?

Bestiller man hotell med resturant og bar på hotellet slik at mor og far kan sitte der med babycall?

Er det uforsvarlig å sitte etagen under med babycall?

Eller bør man bare sitte på terassen?

Hva gjør man på dagene når barnet er så stort og veldig aktivt? tilbringer mesteparten av tiden i bassenget? på shopping?

Er det noen som kan anbefale et reisemål?

Hva med mat?, tulla liker ikke nestle sine middager, kun våre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lurer jeg også på! Vi kunne tenkt oss sydentur i september en gang men vet ikke hvor enda, så forslag hadde vært fint. Da er vår gutt 19 mnd.

Har aldri vært i syden jeg :sjenert: , men det jeg vet med stor sikkerhet at jeg ikke vil gjøre er å sitte nede i baren med babycall mens gutten min sover oppe. Da tror jeg ikke jeg hadde fått slappet særlig av nei! Ofte er det jo en liten terasse da, å det er nok mye herligere å sitte ute likevel.

Vår gutt legger seg og i 19 tiden, men det er jo litt kjedelig å være tilbake på hotellet til det. Ta med en vogn han kan sove i og et godt teppe så kan han bare sove der en stund? Når en reiser til syden kommer en jo ut av de vandte rutinene likevel, og jeg vil da tro en raskt kommer inn i dem igjen når en kommer hjem..

Skrevet

Vi reiste da våre var 2mnd og 19mnd.

På flyturen er det greit å ha med kjeks ol. og drikke, ikke alltid flyvertinnene er i nærheten når behovet melder seg. Bok og tegnesaker er å ok, evn andre aktivitetsting.Et teppe og liten pute kan være kjekt,vi fikk ikke dette den ene veien.

Vi hadde hottell uten restaurant og bar og gikk ut hver dag for å spise. Syntes det var bedre enn å sitte på hotellet hver kveld på samme sted.

Når det gjalt leggerutiner var vi ganske så slappe,hadde jo ferie han å...Vi gikk ut i 19-20tiden(hans vanlige leggetid) for å spise. Han fikk litt mat i 5tiden, i tillfelle han ikke holdt seg våken til middag, noe han forøvrig gjorde hver dag..(myyye spendende og MASSE oppmerksomhet :) )Bestilte små forretter el barnemenyer til ham, men han er altetende å da :) Stort sett så ville han legge seg å slappe av i vogna før vi vr ferdige. Hadde med tannbørste slik at vi kunne pusse tenna(gikk ikke hver gang...) Slik kunne vi kose oss å bruke god til på maten, og evn gå på en bar/cafe etterpå mens han sov i vogna. Når vi kom hjem skiftet vi på ham og la ham.Han var så mye i vannet ellers, så han slapp unna kveldsvask.

På dagen var vi på stranda hver dag,han lekte og koste seg, og etter lunsj tok han en dupp i vogna, mellom 1 1/2-3t avhengig av hvor aktiv han hadde vært.Pleide i løpet av dagen å gå en tur å handle mat eller titte litt, så han fikk litt avbrekk fra å være i sola.

Vi var på Kreta, på et lite sted som heter Georgioupolis. Tror det ikke er mer enn 400 innbyggere. Syntes det var kjempe perfekt å reise med barn.Stranda var liten, lite trafikk og det er ikke et partysted så da vi var der var det stort sett barnefamilier og eldre. Kan absolutt anbefale det stedet. Kun Apollo som reiser dit da :forvirret: (er ikke overbegeistret for dem ...)

Hm...fikk lyst å dra til syden jeg å nå gitt ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Har vært en gang i syden da vår mellomste var 16 mnd. Da hadde vi med hans store sportsvogn som han lå i med eget teppe og pute hjemmefra. Han var også "kresen" i matveien, så det ble mye chips og pølser eller kylling på ham. Men vi hadde med posesupper hjemmefra (tomat, blomkål ol.) som vi visste han likte fra før, dette lagde vi i lunchtiden. Ellers spiser de vel brødskiver/loff (vi hadde med leverpostei og skinkeost), samt frukt. Spiser hun grøt ennå, kan det være lurt å ha med litt grøtpulver hjemmefra.

Hadde med vogna ut på kveldstid når vi skulle spise middag, så kunne han sove i den. Der tilbrakte han også 2-3 timer på dagtid på et skyggefullt sted, mens han sov, fridykket vi i bukta like ved sammen med eldstemann (han hadde vognsele på, og myggnett selvfølgelig)

Vi var på Kypros, på Fig Tree Bay, veldig greitt med unger der. Plenen utenfor hotellet var imidlertid fult av gress som stakk/torner? Så da vi ble lei av å løpe rundt etter ham og han hadde vært 100 ganger i bassenget, ja da la vi et stort teppe midt på plenen med lekene hans på - han klarte ikke å "stikke av" pga det vonde gresset....... ;)

Om kvelden satt vi på terassen utenfor leiligheten vår. Det ble ikke særlig lange kvelder nei, for eldstemann sto opp kl. 6 for å bade i bassenget..... :)

Vi har siden "dratt" med oss ungene mange steder i verden, og tro meg når jeg sier at det er erfaringer og læring som er ti ganger bedre enn å pugge geografi og religion på skolen!! De har vært både i Europa, Afrika, Asia og Australia, og har medført at vi har unger med sykdommen reisefeber... :ler:

Gjest Gjest_zadine_*
Skrevet

Til første person som svarte meg, vi hadde jo ikke tanker for å sitte nede i en bar og drikke eller noe sånnt, tanken var jo å se andre mennesker.

Ellers så spiser hun ikke grøt, det har hun aldri likt noe særlig. Frukt liker hun godt.

Brødmat, tja.....til nøds.

pølser, ja, oftest, fisk absolutt......

Ellers så sover hun lite på dagen, har alltid gjort, mellom 30 min og halvannen time til dagen.

Sover veldig lett på natta, vil helst sove alene. Derfor ser vi for oss at det kan være et problem å ha henne med i vogna for å sove.

Men på den annen side, vi har jo alle ferie, så hvis det ikke er problem å få dem inn i rutiner igjen når vi kommer hjem så bør det jo gå.

Er det egoistisk å ta med seg så små barn til syden?

Vi gjør det jo for hele familiens del. Få litt varme og sol.

Skrevet

Gran Canaria kan også være ganske barnevennlig. De har også mye skandinaviske varer på supermarkedene, slik at dere lett kan finne noe mat hun liker.

Fisk i syden er jo bare herlig. Samme med frukt. :)

En ide er jo også å reise sammen med besteforeldrene eller noen andre slik at man kan dele på barnepasset. Vet det er mange som har fulgt den løsningen.

Det er ikke egoistisk å reise til syden med barn. De koser seg jo stort sett i varmen og med basseng og strand blir det mye glede!

Men må bare si en ting: Jeg forstår ikke helt de som drar dit på sommern! (Har gjort det selv flere ganger. :forvirret: ) Da er det jo grei temperatur her og ofte altfor varmt i syden! Jeg synes det er mye bedre å reise i vinterferien eller påsken. Da er man ofte rimelig lei kulda. Men det er min personlige mening.

Lykke til med ferieplaner!

Gjest reiseleder
Skrevet
Bestiller man hotell med resturant og bar på hotellet slik at mor og far kan sitte der med babycall?

Er det uforsvarlig å sitte etagen under med babycall?

Eller bør man bare sitte på terassen?

du kan ikek sitte på restaurant med babycall, det er uforsvarlig. Dere må oppholde dere nærmere enn som så. Er dere på restautranten kan jo folk ta seg inn til jenta - selv om dere har låst døren. Dere ville vel ikke låst inn ungen her hjemme heller, for å gå til nabohuset? Nei, barnet må være med på det dere er med på, og det er ikke noe problem om barnet er oppe senere i syden enn det er hjemme. Hva dere enn gjør, ikke forlat barnet alene i leiligheten/på hotellrommet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...