Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2002 #1 Skrevet 18. mars 2002 Hei. Jeg lurte på hvor lang tid det tok før dere fikk mens tilbake etter at dere sluttet med p-piller? Jeg sluttet med p-piller v nyttårsskiftet, ble ferdig med siste mens 7 januar, og har ikke fått igjen mensen etter det! Har hørt at det kan ta litt tid, men hvor lang tid er vanlig? Nå er det jo over 2 mnd siden jeg hadde sist mens... Har tatt flere grav.tester, som alle var negative. Noen gangen får jeg menssmerter, men ingenting skjer. Håper noen har noen erfaringer å dele her. På forhånd takk, jenter!
Linda Skrevet 18. mars 2002 #2 Skrevet 18. mars 2002 Heisann! Da jeg sluttet på P-pilla i august i fjor, tok det 30 dager før jeg fikk mens tilbake. Og etter dette har den kommet på slaget desverre...... Men det sies jo at dette er veldig individuelt. Noen venter ikke, mens andre kan måtte vente lenge. Ville vel kanskje kontaktet lege hvis mensen din ikke kommer innen ca. 1 mnd til. Da vil du jo ha gått tre mnd. uten mens. Lykke til. Håper den kommer hvert øyeblikk!!! Klems fra,12
skogstjerna Skrevet 19. mars 2002 #3 Skrevet 19. mars 2002 Da jeg sluttet med p piller for noen år siden, tok det nøyaktig ett år for mensen kom tilbake. Legen ønsket heller ikke å sette igang noen behandling før ett år var gått. Men da kom den jo heldigvis av seg selv.
Linda Skrevet 19. mars 2002 #4 Skrevet 19. mars 2002 Skogstjerna: Da tror jeg nok at legene har forandret mening nå. Har et par veninnder som ikke fikk mens etter p-pille slutt. Hun ene gikk 4 mnd uten mens og ble satt på en tablettkur som het "Primolut"...(ikke helt sikker på navnet), for å gi en falsk blødning. I håpet om at kroppen kom i gjenge. Anonym: Jeg syntes ikke du skal vente så veldig lenge med å oppsøke lege. Det finnes hjelp der ute. Fortsatt lykke til!!! Klem fra,12
Gjest Anonymous Skrevet 19. mars 2002 #5 Skrevet 19. mars 2002 jeg fikk mens til vanlig tid etter at jeg sluttet med pillen. Prøver du å bli gravid, så ville jeg ha tatt en ekstra tur til legen
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2002 #6 Skrevet 21. mars 2002 Heisann! Jeg fikk mensen til riktig tid rett etter at jeg sluttet på pillen, og det er snart tre mnd siden. Vi stresser ikke med noen graviditet, og ingenting har skjedd foreløpig. Jeg sluttet mest fordi jeg hadde gått på pillen i ca 10 år sammenhengende, og da er det visst sunt å ta en pause har jeg hørt. Men jeg tror du kan ha mensen et par ganger uten å ha eggløsning når du har gått på pillene en stund. Men er ikke helt sikker på det. Silje
Thea Skrevet 23. mars 2002 #7 Skrevet 23. mars 2002 Som regel vil du få en blødning på den tiden du skulle hatt det om du fortsatt hadde gått på p-pilla.Dette kalles abstinens blødning og kommer ofte fordi kroppen din ikke helt har fått med seg at du ikke går på p-pilla mer. Jeg har fremdeles til gode å få menstruasjonen etter at jeg slutta for 2,5 uke siden.Men jeg mener å huske at jeg fikk den til "p-pille" tid forrige gang jeg slutta,så begynte jeg på mine normale sykluser på 32-33 dager. 12
Gjest Arwen Skrevet 24. mars 2002 #8 Skrevet 24. mars 2002 Jeg slutta med P-pillen i forbindelse med en menstruasjon, og det tok ca 45 dager før jeg fikk neste mens. Hadde da brukt pillen i 3-4 år.
Solveig Skrevet 24. mars 2002 #9 Skrevet 24. mars 2002 Da jeg sluttet med pillen tok det 6 måneder før jeg fikk mensen.Jeg spurte også legen men han sa jeg ikke skulle bekymre meg.Etter et og et halvt år ble jeg gravid og idag er jeg 17 uker på veg. Lykke til!!!
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2002 #10 Skrevet 3. april 2002 Hei Jeg sluttet med pillen i august og fikk ikke en eneste blødning før i august året etter igjen, og legen jeg var hos sa dette var helt uproblematisk. Jeg hadde mens to ganger med litt langt mellomrom, og så ble jeg gravid. Er nå i uke 24.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå