Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest1
Skrevet

Jeg er mye ute og går, både langs veien og i naturen, siden jeg har hund. Og hver dag ser jeg massevis av søppel som flyter rundt omkring. Det kan være alt fra sjokoladepapir til påleggsemballasje, sigarettpakker og poser med søppel. Det er helt utrolig hva folk får seg til å kaste langs veien!

En dag i forrige uke sto jeg og så på en godt voksen mann som pakket ut en sjokolade, spiste den og så kastet papiret like ved siden av en søppeldunk! :overrasket:

Så da spør jeg: Kaster du søppel andre steder enn i søppeldunker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg kaster søppel der det skal kastes. Jeg har ingen problemer med å legge et tomt sjokoladepapir i lomma eller bære en tom vann-/brusflaske til jeg finner en søppelboks. Det ser så fælt ut med alt søppelet rundt omkring og jeg kan ikke skjønne hva folk tenker med når de bare slenger søppel overalt. Lenge leve egoismen.

Gjest *Jael*
Skrevet

Nei, jeg er skikkelig nøye på akkurat det der.

Gjest -eline-
Skrevet

Nei, kaster det der det skal kastes. Har mer en en gang plukket opp søppel jeg har sett andre kaste på bakken, for å så gå bort til vedkommende og si "Du mistet noe" ...de fleste blir rimelig forferdet og unnskylder seg, men det er jo de som ikke bryr seg, finnes ikke noe mer irriterende.

Skrevet

Jeg kaster alltid søppel i søppelkassene.

Gjest Gjest1
Skrevet
Nei, kaster det der det skal kastes. Har mer en en gang plukket opp søppel jeg har sett andre kaste på bakken, for å så gå bort til vedkommende og si "Du mistet noe" ...de fleste blir rimelig forferdet og unnskylder seg, men det er jo de som ikke bryr seg, finnes ikke noe mer irriterende.

Og du har til og med dem som mener de har rett til å kaste det hvor de vil. De betaler jo skatt, må vite...

Skrevet

hehe, dritbra! ;)

Gjest gjesta
Skrevet
Har mer en en gang plukket opp søppel jeg har sett andre kaste på bakken, for å så gå bort til vedkommende og si "Du mistet noe" ...de fleste blir rimelig forferdet og unnskylder seg, men det er jo de som ikke bryr seg, finnes ikke noe mer irriterende.

Det der gjorde noen med meg da jeg var 10-12 år, og siden den gang har jeg aldri kasta søppel annet sted enn der det hører hjemme :)

Skrevet
Jeg har ingen problemer med å legge et tomt sjokoladepapir i lomma eller bære en tom vann-/brusflaske til jeg finner en søppelboks.

Hei! De aller fleste flasker skal pantes, ikke kastes! :ler:

Men ja, jeg kaster også alltid søppelet i søppelkasser. Jeg fatter ikke at noen folk kan finner det så vanskelig. Men jeg skulle gjerne ha sett flere søppelkasser rundt omkring i gatene. Det er ofte langt mellom hver.

Jeg kunne egentlig ønske at det fantes flere miljøstasjoner rundt forbi. Slike med forskjellige kasser til papiravfall, flasker og restavfall m.m. :sjenert:

Skrevet

Jeg kaster alltid søppel i søppeldunk.

Hvis det ikke er noen i nærheten, tar jeg med meg det som skal kastes, og kaster det ved første mulighet, eller tar det med hjem og kaster det i søpla der.

Gjest BagLady
Skrevet

Jeg kaster søppel i søppelbøtta - eller jeg putter det i lomma :sjenert:

Gjest Gjesta
Skrevet

Her jeg bor er det dårlig med søppelbøtter, spesielt om man går tur i skogen. Men om jeg skal gå tur, pleier jeg å ta med et par ekstra poser til søppel og så kaster jeg det når jeg kommer hjem.

Skrevet

Pleier å putte ting i lommene til jeg finner en søppelkasse, jeg.

Gjest Gjest
Skrevet

I søppelkasser. Om det ikke er noen der og da bærer jeg søpla eller har det i lomma til jeg har en søppelkasse tilgjengelig.

Skrevet

Kaster det i søppelkassa!

Etter en del dugnader for idrettslaget med søppelplukking kaster jeg aldri søppel ellers!!

Skrevet

Søpplet putter jeg i søppeldunk eller veska mi, tar det med hjem og kaster det.

Noe jeg irriterer meg over er de som absolutt bare MÅ knuse ølflaskene sine på gangfeltet..

Hadde de bare slengt fra seg flaska i grøftaa.. (ille nok det da, men..)

Tenker de ikke på at det går hunder på veien, eller at det kan komme en unge syklende som tipper midt oppi glasskårene?

Gjest Virvel
Skrevet
Så da spør jeg: Kaster du søppel andre steder enn i søppeldunker?

Nei. Og hvis de jeg er sammen med hiver fra seg noe på bakken kjefter jeg på dem, evt. bare plukker det opp selv og kaster det i nærmeste søppeldunk. :engel:

Skrevet

Aldri, ikke fruktskrotter en gang.

Lærte det når jeg var liten, at søppel er ikke en del av naturen, så putt evt i veske/lomma, hold søppelet for deg selv, til du finner en kasse :klappe:

Skrevet

Da jeg røykte kastet jeg sneiper der jeg sto. Man skal liksom ikke kaste de i søppelkassa pga brannfare og slikt, og de stinker veldig så det å ta de med seg noen steder var utelukket....så jeg har vel forsøplet en del i mitt liv ja. :sjenert:

Til mitt forsvar - jeg kaster aldri noe annet noen steder, og jeg er sluttet å røyke. ;)

Gjest tralletryll
Skrevet

Alltid i søppeldunken. Plukker stadig søppel utenfor blokka og er sikkert den eneste i blokka som tar en ekstra pose rundt søpla før jeg lar den dundre ned sjakta. (Takket være småbarnsmødrene i blokka som slipper bleieposer ned i sjakta - som så eksploderer når den treffer kassene/utenfor kassene, blir denne snart stengt. Skrallemannen er kjempesinna )

Har hørt at de fleste IKKE synes det er ok å kaste søppel i Marka, men at det liksom ikke gjør noe i byen... Men nå skal det blir bøter for slikt. Synd de ikke blir sviende store.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...