Gå til innhold

Hvorfor dressjakker jenter

Transe

Anbefalte innlegg

Hvorfor må nesten all jenter på TV bruke dressjakker? Ser ut til at en topp til skjørt eller bukse ikke kan brukes, og slett ikke kjoler. Har sett på TV 2 God morgon der er jentene mye bedre i stilen. Jeg som er fysisk mann hater desse stive jakkene og har ikke en eneste. Hva mener der jenter om denne klestilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HEI PÅ DEI.Synes det er fint med dressjakker jeg,har en kjempe fin selv som jeg bruker nå i julesammenheng,en svart som rekker til der baken begynner,er så glad i den atte :) Føler meg pynta med den å svart dressbukse til (ikke så vid men sånn passe)og med en lekker glittertopp under er jeg klar for festligheter :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dressjakker, eller blazer som jeg mener det heter for jenter, kan være fint og greit nok det, dog litt vel konservativt kanskje?! Et veldig spennende plagg synes jeg i alle fall IKKE det er! Selv har jeg pakket de fleste av mine slike litt langt bak i skapet, og fjorårets innkjøp av en kort og litt frekk skinnjakke i svart med glidelås(er) henger langt fremme og blir hyppig brukt. Den brukes til skjørt, kjoler, olabukser, skinnbukser og bukser med legg - med andre ord til det meste.

Men, hver sin smak :wink: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig liker ikke dressjakker. Synes det kan være fint på andre, men selv føler jeg meg veldig ukomfortabel i dressjakke, føler meg så lite feminin i det...men det er bare min mening :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med dressjakker ser de seriøse og profesjonelle ut. De må se ut som at de er troverdige når de rapporterer nyheter, og at de ikke er tullejenter.

Motsatt har du da vær presentatørene på TVN...står der i olabukser og fillete t-skjorte med hendene i lomma...ser ut som at de venter på bussen, eller leter etter skateboardet sitt.

Forøvrig synes jeg dressjakker og olabukser er BLODHARRY! Noen burde ha strammet opp de senkveld-gutta for lenge siden. Har du dressjakke, så har du også pene bukser. Har du olabukse, kan du godt ha dress-skjorte med en annen type jakke. Men ikke sånn total stilkræsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg må komentere VesleBråka. Etter som du skriver har likestillingen totalhavarert. Du skriver at deter for verte tatt seriøst,proff og troverdig.

Er ikke feminine jenter med kjole og fine topper til skjørt seriøse og troverdige?. Må jenter kopiere menns klæstil for å vere det.

Da har vi ikke kommet langt i likestillingen

Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er stygt med dressjakker!!!!!!! - Bruker det aldri selv!

(Noen kler det, men det er et fåtall av oss damer som gjør det.!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo forskjell på blazere/dressjakker også da...

Det finnes masse fine, feminine dressjakker som er innsvinget og som har fine detaljer.

Jeg har flere sånne og de brukes flittig. Har bukser eller skjørt som matcher alle sammen, men bruker dem også til ensfargede plagg.

Ikke alt er like pent til alle da, men en slik "dress" er et flott basisplagg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser aldri på TV, så er litt usikker på hva slags jakker disse TV-damene bruker, men generelt til dressjakker på jenter;

det kan være utrolig kult, om det er rett jente med rett jakke.

Feminint snitt (innsvinget i livet), åpen i halsen, f.eks. med slips til (kort sådan), lange dressbukser, høye hæler og en skikkelig attitude => meget bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har likestillinga totalhavarert fordi jenter bruker dressjakke på TV? Interessant spørsmål, og jeg må bare svare : choose your battles.

Fra begynnelsen av den tida damer presenterte nyheter til idag har jo kleskodene strukket seg langt. I begynnelsen gikk det vel mest i mørk blå og sånn i konservativt snitt. Med årene har utviklingen fått gått naturlig, og idag har kvinnene feminine dressjakker som er mer enn avløper av menns dressjakke enn like, vil jeg påstå. Tror jeg vil kalle det drakt, faktisk, for det er et anerkjent ord for kvinnelig kles-sett. Med farger og snitt tilpasset kvinners smak og kropp. Noe det samme som skjedde med BUKSER en gang i tiden, først en avløper, så adoptert fullstendig slik at ingen tenker over bakgrunnen lengre. Og likestillingen havarerte vel ikke av at jenter overtok noe av menns domene? Tvert imot. Forøvrig er det kvinner som også bruker topper og gensere, men det må ha en viss stil for å se seriøs ut. Kan ikke sitte der i rosa strikkejakke og blondeskjorte og tygge tyggis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...