superlove Skrevet 30. mai 2006 #1 Skrevet 30. mai 2006 Prøver nå å skrive ønskeliste til bryllupet. Vi er jo i en ny etableringsfase så vi mangler jo endel, men kommer ikke på noe nå! Hva ønsket dere?
Wonders Skrevet 30. mai 2006 #2 Skrevet 30. mai 2006 KitchenAid maskiner Til matlaging, og den mixseren de har er hellig!
Gjest Gjesta Skrevet 30. mai 2006 #3 Skrevet 30. mai 2006 Hva med: Turutstyr (telt, soveposer, sekker, turkjøkken, liggeunderlag, ski, redningsvester ol). Servise, bestikk, glass. Kjøkkenmaskiner, knivsett, mikro, ildfaste former ol. Eva Solo vannkaraffel, kaffekanne, silikon grytekluter, selvannende potter. Lamper, vaser, lysestaker,tepper, gardiner, hagemøbler. *tenke*
Gjest Fruktfat Skrevet 30. mai 2006 #4 Skrevet 30. mai 2006 gavekort på galleri brettspill (om dere liker det) om dere trenger mye så ville jeg valgt meg noen serier som jeg ønsket meg stort sett alt fra, så jeg hadde hatt like ting (f.eks evasolo, pillivuitt (?), globalkniver, høyangkjeler, osv), og deretter kastet/gitt bort det jeg hadde fra før av dårlige kjeler og ikea kniver.
LilleLy Skrevet 30. mai 2006 #5 Skrevet 30. mai 2006 Det er fryktelig mye man kan finne på egentlig...Synes det er kjekt med bestikk, servise osv. Vi ønsker oss et pent hvitt servise, enkelt. Enten det til Rosendahl eller et som jeg tror heter Jasper Conran (eller er designet av han)og er fra Wedgewood. Ellers har jeg sett noen pene glass fra Iittala (Essence), men også noen forholdsvis nye fra Hadeland glass som er veldig pene (Sentimento). Bestikk er også kjekt å ha. Enten sølv (men veldig dyrt, så tror ikke vi skal ønske oss det) eller stålbestikk (Maya2000) eller et av dem til Georg Jensen. Mange fine, men vanskelig å bestemme seg.. Det som er kjekt med servise og slikt, er at det passer nesten uansett hvem som skal kjøpe det. Det er jo både varig og pent, og hver del koster fra 100 kr og oppover, dermed kan gjestene velge helt fritt hva de vil kjøpe for.. Det synes iallfall jeg er fint Ellers Stelton termokanne, litt striks i formen så hvis du velger noe mykere er den fin den "nye" fra Georg Jensen Sengetøy En god støvsuger/et godt strykejern og den typen ting hvis man er helt i etableringsfasen Og jeg stemmer i for Kitchen Aid-maskiner (først og fremst ønsker jeg meg selve kjøkkenmaskinen, men de har mye annet fint også) Ellers så er det jo fint med bøker og CDer, synes jeg, selv om det ikke kanskje er så tradisjonelt som bryllupsgaver. Bøker om et sted man for eksempel vil dra på bryllupsreise, eller helt andre ting Nå har jeg kanskje lirt av meg nok for en stund. Kan nok finne på enda mer hvis jeg tenker litt på det. Vet ikke helt hva vi skal sette på ønskeliste enda.. men noe av dette blir det nok!
superlove Skrevet 30. mai 2006 Forfatter #6 Skrevet 30. mai 2006 (endret) Tusen takk for masse lure forslag. Hadde ikke tenkt på ting som sengetøy, DET trenger vi Tur utstyr er også kjempelurt, siden mannen har alt, og jeg ingenting Ble tur menneske etter jeg møtte han! Som sagt, her fikk jeg masse ideer! Men det vi hadde også tenkt å ønske oss et servise/glass, men synes de er så dyre de på eks. glasmagasinet. Vil ikke ha noe som er så dyrt at det ikke kan brukes. Liker hvitt, og stilrene serviser. Noen forslag til modeller? Synes det blir drøyt når middags tallerken koster 300 kr! Samme med vin glass, så de kostet mellom 2-400 kr stk, da "tør" ikke jeg drikke fra de ihvertfall Endret 30. mai 2006 av superlove
Gjest Fruktfat Skrevet 30. mai 2006 #7 Skrevet 30. mai 2006 pillivuitt eller hvordan det nå skrives er hvitt og helt enkelt, kan brukes til hverdag og fest! hadeland glassverk har f.eks biri, dette er glass som ikke koster skjorta. (rundt 100,- vinglass, tror jeg)
Gjest Gjesta Skrevet 30. mai 2006 #8 Skrevet 30. mai 2006 Liker hvitt, og stilrene serviser. Noen forslag til modeller? Synes det blir drøyt når middags tallerken koster 300 kr! Samme med vin glass, så de kostet mellom 2-400 kr stk, da "tør" ikke jeg drikke fra de ihvertfall ← Det er jo lov å ønske seg servise fra f.eks IKEA og
miss77 Skrevet 30. mai 2006 #9 Skrevet 30. mai 2006 Satt og funderte på det samme igår kveld og har kommet opp med følgende til vår ønskeliste enn så lenge: - Vinglass - Kjøkkenglass fra Ittalia - Salt- og pepperkvern - Hvitløkspresse (Eva Solo) - Sengetøy (Linen Factory) - Helårs dyner - Høye Lysestaker - Dampstrykejern - Vannkoker - Salatslynge - Morter - Victorinox kjøkkenkniver - Knivblokk - Lampe - Stekepanne med nonstick-belegg - Håndkler med god kvalitet - Bestikk - Penger til bryllupsreise og ny seng Dette er foreløpig forslag. Mannen og jeg kommer til å trave litt rundt på Til Bords, Glassmagasinet, Norway Designs etc. Er jo tross alt VÅR og ikke MIN ønskeliste , så må jo neste bli enige.... Syns forøvrig det er vanskelig å finne på noe siden vi har bodd sammen en stund og kjøkkenskapene allerede er fulle, men hadde vært okei å få byttet ut noe av alt det gamle, slitte fra IKEA, Kid interiør m.v.
annjoha Skrevet 30. mai 2006 #10 Skrevet 30. mai 2006 Hvis du ønkser et enkelt, men pent service er "tid" fra Porsgrunn Porselen et veldig lekkert et. Vi ønsker oss det og det er ikke av de dyreste servicene. Fordelen her er jo at man vil kunne supplere det i vertfall noen år framover. Jeg synes forøvrig at det å gå i en butikk for å lage en ønskeliste var en helt vanvittig opplevelse, og veldgi vanskelig. Det jeg forsøkte å tenke på var å finne ting som gikk bra sammen og ting i alle prisklasser
Snurrepippen Skrevet 30. mai 2006 #11 Skrevet 30. mai 2006 Jeg har lagt ut min foreløpige på bryllupssiden min.
LilleLy Skrevet 30. mai 2006 #12 Skrevet 30. mai 2006 Tusen takk for masse lure forslag. Hadde ikke tenkt på ting som sengetøy, DET trenger vi Tur utstyr er også kjempelurt, siden mannen har alt, og jeg ingenting Ble tur menneske etter jeg møtte han! Som sagt, her fikk jeg masse ideer! Men det vi hadde også tenkt å ønske oss et servise/glass, men synes de er så dyre de på eks. glasmagasinet. Vil ikke ha noe som er så dyrt at det ikke kan brukes. Liker hvitt, og stilrene serviser. Noen forslag til modeller? Synes det blir drøyt når middags tallerken koster 300 kr! Samme med vin glass, så de kostet mellom 2-400 kr stk, da "tør" ikke jeg drikke fra de ihvertfall ← Rosendahls servise er fint og hvitt; vanlige middagstallerkener 179 kr, Et annet fint er også City Life fra vileroy & Boch. Det er stilig, røft og ikke så veldig dyrt. Husker ikke nøyaktig prisen. I tillegg det jeg nevnte fra Wedgewood (Jasper Conran) som finnes i to ulike utgaver, et litt røft og et enda finere, enda hvitere som koster bittelitt mer.. Glass fra Rosendahl koster 149 for 2, tror jeg. Iittala Essence glass som er min personlige favoritt koster i overkant av hundre kroner for ett. Jeg tenker det samme som deg, det må gå an å bruke det uten å være alt for redd for det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå