Gå til innhold

Pusen min har posefetisj...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Pusen min på ett år gnager på plastikkposer HELE tiden, så fort han finner noe. Er det noe jeg kan gjøre for å få han til å slutte? Og hvorfor gjør han det egentlig??

Jeg har prøvd med et fast og bestemt NEI, og spruteflaske...Men han hører rett og slett ikke.

Uansett...er dette farlig for han?

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Hvis han bruker veldig mye tid på dette så kan det være at han kjeder seg eller er frustrert på annen måte. Har han mulighet til å leke og utfolde seg?

Hvis han er innekatt bør du leke med ham minst 20-30 minutter om dagen.

Pusen min er også glad i plastposer, de kan man gjemme seg i, eller late som det er no inni der som prøver å gjemme seg, eller man kan slikke litt på dem. Men hun bruker ikke mye tid på det.

Gjest Gjest
Skrevet

Han bruker ikke mye tid på det, men han er så glad i disse posene.

Han leker masse, og utfolder seg med den andre pusen vi har, men det er disse posene som er ekstremt interessante.

Skrevet

Hehe.

Katten min er helt likedan, og har vært slik hele tiden. Hun er nå 4 år. Hun var i starten inne katt, nå er hun ute store deler av dagen, og tygger fremdeles av og til på poser, men ikke like mye som da hun var innekatt. Har ikke merket noe farlig ved det, og tror det kan være vanskelig å få henne til å slutte med det, hvis det ikke funker med stemmebruk eller spruteflaske.

Ta heller å fjern plastposer så godt du kan, så hun ikke får tygd på det! tror det blir det enkleste!

Skrevet

Det er nok bare slik katter er. Vår er også glad i å gjemme seg i poser, men det aller beste er pappesker. Hun kan ligge i slike i timesvis, kloer de i stykker og riktig kose seg. Og skulle man la et ukeblad, en tørkerull eller en avis ligge ubevoktet tar det ikke mer enn noen minutter før hun sitter som et ekorn med et stykke papir mellom potene og river det i fillebiter. Det har hendt flere ganger at vi har stått opp om morgenen og funnet badet fullt av dopapir i ørsmå biter. :ler: Jeg har egentlig ikke noe ønske om å få henne til å slutte med det, hun koser seg sånn og jeg synes det er søtt selv om det er kjedelig å rydde etter henne.

Gjest Gjest
Skrevet

Så sant han ikke svelger plastbiter er det neppe farlig.

Skrevet (endret)

Heh, her går det i pappesker og pakketape! \o/ For ikke å snakke om gummistrikk!

Det enkleste er vel å flytte posene hvis pus ikke gir seg.

Endret av jordbær
Gjest Gjesta
Skrevet

Katten min var gira på poser hun og. Helt til en dag hvor hanken festet seg rundt hodet hennes, og prøvde å løpe fra den. Etter poseforfølgelsen stikker hun av hver gang hun hører poseknitring..

Skrevet

Har en pus som liker å sove i plastposer jeg da... Han er sær. Hver gang jeg har handla, kommer han, for da veit han at det kommer en ny spennende plastpose han kan ligge og kose seg i...

Gjest gjesta
Skrevet (endret)
Katten min var gira på poser hun og. Helt til en dag hvor hanken festet seg rundt hodet hennes, og prøvde å løpe fra den. Etter poseforfølgelsen stikker hun av hver gang hun hører poseknitring..

:ler:

Det har jeg opplevd med en katt også. Han var så redd for den posen at jeg nesten ikke fikk fatt i han igjen, og hjulpet han ut av dillemmaet. Han løp og løp med den fallskjermen av en knitrende skummel pose bak seg...

Endret av Sprilla
Gjest Gjesta
Skrevet
:ler:

Det har jeg opplevd med en katt også. Han var så redd for den posen at jeg nesten ikke fikk fatt i han igjen, og hjulpet han ut av dillemmaet. Han løp og løp med den fallskjermen av en knitrende skummel pose bak seg...

:lol: da har du nok samme bilder i hodet som meg... skulle hatt videokamera..

Gjest Gjest
Skrevet
Hvis han bruker veldig mye tid på dette så kan det være at han kjeder seg eller er frustrert på annen måte. Har han mulighet til å leke og utfolde seg?

Hvis han er innekatt bør du leke med ham minst 20-30 minutter om dagen.

Enig i dette. Det blir din jobb å holde plastposer unna pusen. Dersom den spiser plastbiter, kan de samle seg i magen og skape smerter og problemer. Har du en innekatt som ikke får være ute? Jeg har ikke sett "rare ideer" like ofte på utekatter som på innekatter, dessverre. Det kreves mye oppmerksomhet av en innekatt-eier.

Gjest titte-innom
Skrevet

Min katt liker poser som knitrer, da kaster hun seg over dem og tuller rundt. Og så liker hun å være inne i poser. Store ikeapapirposer er også digg, hun legger seg inni der og så stuper hun ut når en av oss nærmer oss.

Men hun spiser ikke poser og det er ikke den eneste greia hun leker med. Foreløpig er hun inne, kun ute i bånd et par perioder hver dag, kun 4 mnd. ennå. Og jeg merker godt hvis hun kjeder seg inne, og da er det morsomste hun vet at jeg jager henne, løper etter henne fram og tilbake.

Gjest Gjesta
Skrevet
Min katt liker poser som knitrer, da kaster hun seg over dem og tuller rundt. Og så liker hun å være inne i poser. Store ikeapapirposer er også digg, hun legger seg inni der og så stuper hun ut når en av oss nærmer oss.

Men hun spiser ikke poser og det er ikke den eneste greia hun leker med. Foreløpig er hun inne, kun ute i bånd et par perioder hver dag, kun 4 mnd. ennå. Og jeg merker godt hvis hun kjeder seg inne, og da er det morsomste hun vet at jeg jager henne, løper etter henne fram og tilbake.

Når den bar er 4mnd så leiker den jo med ALT og da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...