Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Kristine_*
Skrevet

Ekspertise på prøving finner jeg her tenker jeg :) Jeg har et spørsmål. Jeg og min samboer skal begynne å prøve denne måneden, jeg hadde første dag i siste mens etter pilleslutt på torsdag 25.mai. Kjøpte eggløsningstester i dag- skal man prøve, så skal man prøve! På pakningsvedlegget står det at hvis man ikke vet sin syklus (som jeg ikke gjør pga mange års pillebruk)(hørtes ille ut- P-pillebruk :) )skal man begynne å teste på dag 11. Men "gjelder" den mens jeg hadde nå, da den jo er igangsatt av pillene? Når bør jeg begynne å teste?

Og ja, jeg VET at jeg ikke må regne med å bli gravid med en gang, men det er jo moro å prøve skikkelig da! Har hørt noen kan være ekstra fertile rett etter pilleslutt også... Takknemlig for svar!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

Har ingen svar på det du lurer på, men er i samme situasjon selv om en måneds tid, så denne må jeg følge med på.

*Setter meg ned og venter på svar* :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Eggløsningstester er dyre. Jeg ville ikke begynt med det før du har hatt minst to menstruasjoner etter pilleslutt. Du kan f.eks. måle temperatueren, sjekke livmortappen ol. for å følge med på syklusen din og prøve å finne ut når du har eggløsning. Her kan du lese mer om de ulike metodene: http://www.pernille.info/index.htm

Gjest Gjest_Kristine_*
Skrevet
Eggløsningstester er dyre. Jeg ville ikke begynt med det før du har hatt minst to menstruasjoner etter pilleslutt. Du kan f.eks. måle temperatueren, sjekke livmortappen ol. for å følge med på syklusen din og prøve å finne ut når du har eggløsning. Her kan du lese mer om de ulike metodene: http://www.pernille.info/index.htm

Du har nok rett i dette. Jeg har tydelig el- slim, så jeg har jo allerede en pekepinn, så jeg kommer nok til å ta en test eller to for å finne ut når i "slimperioden" jeg har el.

Skrevet

EL finner normalt set sted den siste dagen med EL-slim eller den første dagen uten.

Når EL inntreffer tørker nemlig sekretet ut, det er et av de tegna du har på at den har funnet sted (sammen med tempstigning)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...