Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er det noen her som vet hva varsel om tvangsinnkreving fra Statens innkrevingssentral betyr? Jeg har en sak der, permanent misligholdt studielån. Er varsel om tvangsinnkreving det samme som utleggsforretning? Dvs at det holdes en utleggsforretning hos SI der det f.eks blir tatt utlegg i lønn? Jeg har månedlig trekk fra lønna til SI. Det holdes utleggsforretning hvert 2.år, men dette varselet kom nå ca et halvt år før. Noen som kan svare meg på hva dette er?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Du må ringe eller maile dem. Fortelle dem at det ikke er betalingsviljen det står på, men betalingsevnen. Du må få til en avtale med dem, de biter ikke :)

Gjest Gjest
Skrevet

Du har ikke andre ting som er misligholdt da? Bøter eller tv-lisens f.eks. Noen krav har bedre prioritet enn andre, derfor kan de holde en ny utleggsforretning for andre krav, slik at disse kravene blir innkrevd før studielånet ditt.

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Tvangsinnkrevning er det samme som en utleggsforretning. Dersom du får nye krav, når du allerede har tvangstrekk, så vil de sannsynligvis se at du allerede blir trukket maks, og sette andre saker på vent, hvis de har lik prioritet. Studielån har samme pri som bøter, og tv-lisens, mens barnebidrag går foran alt. For å finne ut nøyaktig hva kravet dreier seg om bør du ringe SI og spørre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...