Gjest vsn Skrevet 30. mai 2006 #1 Skrevet 30. mai 2006 Vi vurderer å flytte til Arendal. Hvordan er det der? Hva er bra eller mindre bra med plassen?? Kom igjen folkens...
Angelfairy Skrevet 30. mai 2006 #2 Skrevet 30. mai 2006 jeg har bodd i arendal i mange pr, og det er kjempe fint der. gikk på skole der i 3 år, og bodd der mye utenom skole også. er vokst opp i arendal, og stor trives der. desverre vil ikke gubben flytte dit, for da må han b ytte jobb, men hadde det ikke vært for han og hans jobb, hadde vi flyttet dit idag... savner arendal... hvor i arendal vil du flytte da.. arendal er forholdsvis stort, og flere steder å forholde seg til... og vil du bo fint, sentrum, har du barn osv.. hva slags plass ville du bodd på? øde og forlatt, mange gode naboer rundt deg, nær sentrum, eller i sentrum....
Wayah Skrevet 30. mai 2006 #3 Skrevet 30. mai 2006 Arendal er en koselig by den . Men jeg ville snakket med lokalfolk før jeg kjøpte et sted å bo, for visse deler av kommunen er litt mer belastet enn andre, selv om en ikke er helt "trygg" noe sted i verden da... Spørsmålet er mest av alt om du har eller vil skaffe deg barn, for noen steder er veldig bra oppvekstområder og andre er ikke. Slik er det jo over alt, så fortell heller litt hva du er ute etter først. Sentrumsnært/landlig/byggefelt/blokkleilighet/you name it. Det finnes masse idrett i Arendal, så det er god mulighet for å være aktiv. En del kulturaktiviteter finnes også, men det kommer litt an på hva en er ute etter. Kjempefine somre, det er helt klart, og vanligvis behagelige vintere. Fine turområder, 2 timers biltur til vintersportssted(buss går det også) hvis en ønsker det, kort vei til Danskeferja, litt langt til flyplass av merkbar størrelse. Ikke kjempespennende uteliv om vinteren, mer interessant om sommeren, spesielt under båtracet, som i år er kjempesatsning. Tja, hva vil du egentlig vite?
Gjest vsn Skrevet 30. mai 2006 #4 Skrevet 30. mai 2006 Takk for svar begge to. Vi har tre unger. De to minste er under to år. Vi ønsker enebolig i barnevennlig område. Nærhet til barneskole, siden eldstemann blir skolegutt til høsten. Om det blir en mil til sentrum gjør ingenting. Jeg vil ikke bo midt i "bykjernen". Selv om Arendal er en ganske liten by... Så ca en mil utenfor sentrum går helt fint. Barnevennlig er somsagt det viktigste. Hvilke områder av byen vil dere anbefale??
Wayah Skrevet 31. mai 2006 #5 Skrevet 31. mai 2006 Hisøy er fra gammelt av stedet de litt mer "velstående" bodde, og et veldig koselig sted med masse barn, men den kan være fryktelig tettbebygd. Jeg tror du heller skal tenke litt på hvor du holder deg unna, ikke vondt ment mot noen, men Saltrød/Eydehavn og Rykene er vel litt mer belastet enn andre, spesielt med tanke på ungdom som kjører seg i hjel :cry: . Tromøy har mange fine steder, men det er en del surr med asylmottaket på Hove, og fra gammelt av så er Skare også et litt sånn... rart... sted, så kanskje ikke for nær disse heller? Men Tromøy er stor altså, flotte turområder og greier! Birkenlund er et område med masse barn og ungdom, Nyli var litt beryktet før, men jeg tror det er helt ok der nå. Torsbudalen vet jeg ikke så mye om, Barbu er kanskje et litt dumt sted, for byen prater veldig om å utvide, og da blir det en slags ytre bykjerne. Du skal passe på Riksvei 420, for den er ganske så traffikert nær byen så hus rett ved den er slett ikke barnevennlig. Froland, som er nabokommunen, er landlig, noen påstår det er belastet der mens andre sier at Blakstadheia, som er det aller største byggefeltet der, er veldig koselig. Myra/Asdal/Rannekleiv vet jeg ikke så mye om, men det høres ok ut der. Natvig er også koselig tror jeg. Selv er jeg oppvokst i Grimstad, nabobyen 2 mil sørvestover, og trivdes utrolig godt der. Liten advarsel med tanke på barnehage forresten... Dessverre står kjempemange barn i kommunen uten barnehageplass til høsten, så det kan bli tøft å få plass hvis du trenger det. Anbefalinger over hvor jeg selv ville vurdert å kjøpe: Nedenes, Hisøy(ok da, jeg bor her ), Tromøy, Nyliområdet... Kunne sikkert vurdert andre steder også, men helst disse. Alle disse har egne skoler og er passelig utenfor byen. Stort sett er det ofte kort vei til skole, og barnevennlige områder er det mange steder. Lykke til med husleting, og spør gjerne hvis du ser på et spesifikt område
Gjest vsn Skrevet 2. juni 2006 #6 Skrevet 2. juni 2006 Oj, mange gode tips her Blir et helsikkes liv å fære så langt på visning, men vi må nå få det til. Gidder ikke flytte mer enn vi må. Ang bhgplass, så trenger vi det ikke første året. Jeg skal være hjemme med ungene et år ekstra, og grabbe til meg kontantstøtte for begge to. Det bruker jo også å være vanskelig å finne bhgplass til unger under tre år. Ja Wayah, jeg skal nok spørre deg hvis jeg lurer på mer. Takk så langt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå