miss idaho Skrevet 30. mai 2006 #1 Skrevet 30. mai 2006 Hvor kan jeg få privat ultralyd i Oslo området og hvor mye koster det.
Trillian Skrevet 30. mai 2006 #2 Skrevet 30. mai 2006 På Majorstuaklinikken kan man i hvert fall få 3d ul - koster ca. 1000 kroner. Ellers tror jeg at de fleste private legesentre/gynekologer tilbyr dette - så da er det bare å sette seg ned og ringe rundt egentlig ...
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2006 #3 Skrevet 30. mai 2006 På Majorstuaklinikken kan man i hvert fall få 3d ul - koster ca. 1000 kroner. Ellers tror jeg at de fleste private legesentre/gynekologer tilbyr dette - så da er det bare å sette seg ned og ringe rundt egentlig ... ← Majorstuaklinikken tar nå 1500,- for 3d ul. Ellers er det som sagt mange steder som tilbyr privat ul. Jeg tok selv på Oslo City Legesenter og var veldig fornøyd med dem. Tror det kostet rundt 600-800.
Lillesøster Skrevet 30. mai 2006 #4 Skrevet 30. mai 2006 På Majorstuaklinikken kan man i hvert fall få 3d ul - koster ca. 1000 kroner. Ellers tror jeg at de fleste private legesentre/gynekologer tilbyr dette - så da er det bare å sette seg ned og ringe rundt egentlig ... ← OBS obs, skal du på 3D på majorstuen så forsikre deg om at du kommer til en norsk lege. Vi hadde lenge gledet oss til denne opplevelsen og det ble bare en helt stor skuffelse fordi han ikke kunne norsk godt nok. Irritert ble han også hvis vi ville at han skulle gjenta det han sa.
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2006 #5 Skrevet 30. mai 2006 OBS obs, skal du på 3D på majorstuen så forsikre deg om at du kommer til en norsk lege. Vi hadde lenge gledet oss til denne opplevelsen og det ble bare en helt stor skuffelse fordi han ikke kunne norsk godt nok. Irritert ble han også hvis vi ville at han skulle gjenta det han sa. ← Vi fikk nok samme lege... Han var riktignok flink, men jeg skjønte jo ikke halvparten av hva han sa. Jeg og samboer har prøvd å sammenligne det vi fikk med oss for å være sikker på det han sa! (Men bildene og filmene var uansett verdt besøket!!)
Nellie Cortado Skrevet 30. mai 2006 #6 Skrevet 30. mai 2006 Vi var i dag på vanlig ultralyd på sykehuset. Dette var andre gang vi var der og vi hadde bestemt oss for at vi ville vite kjønnet på babyen. Men nei..... jordmora var litt i tvil så hun ville ikke si noe. Jeg tror ikke hun ville sagt det om hun var sikker heller, hun virket veldig motvillig til å avsløre sånt! Men jeg var så innstilt på at jeg skulle få vite det nå at jeg ble veldig skuffa! Det er ikke så viktig hvilket kjønn det er, at babyen er frisk er jo viktigst. Men for meg blir det mer et menneske / person hvis jeg vet kjønnet. Så da lurer jeg på om vi skal dra på privatklinikk å prøve 3D ultralyd. Noen som vet om det er lettere å se kjønnet da? Hvordan er deres erfaringer med slik ultralyd?
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2006 #7 Skrevet 30. mai 2006 Noen som vet om det er lettere å se kjønnet da? Hvordan er deres erfaringer med slik ultralyd? ← Vi ville ikke vite kjønnet, så jeg vet ikke sikkert, men alt annet syntes veldig tydelig, så jeg skulle tro at også kjønn burde være lettere å se. Min erfaring ellers med 3d-ul er kjempepositivt! Man ser barnet mye tydeligere enn på vanlig ul, og i tillegg får man film av at h*n rører på seg. Veldig gøy!
Lillesøster Skrevet 30. mai 2006 #8 Skrevet 30. mai 2006 Vi fikk nok samme lege... Han var riktignok flink, men jeg skjønte jo ikke halvparten av hva han sa. Jeg og samboer har prøvd å sammenligne det vi fikk med oss for å være sikker på det han sa! (Men bildene og filmene var uansett verdt besøket!!) ← Bildene var bra, men jeg likte ikke typen. Har var stresset, hadde det travelt og banket for mye på magen min med UL apparatet (slik at ungen skulle bevege seg) slik at jeg fikk vondt i ettertid. Alt i alt, en veldig dårlig opplevelse.
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2006 #9 Skrevet 31. mai 2006 Bildene var bra, men jeg likte ikke typen. Har var stresset, hadde det travelt og banket for mye på magen min med UL apparatet (slik at ungen skulle bevege seg) slik at jeg fikk vondt i ettertid. Alt i alt, en veldig dårlig opplevelse. ← Kjenner meg igjen! Da jeg var der trykket han så fælt at jeg kastet opp. (Jeg er plaget av svangerskapskvalme fra før, men det hjalp ikke at han trykket og dyttet så hardt på magen.) Men jeg vil vel si at alt i alt var jeg fornøyd, jeg fikk jo se den lille i magen! Jeg hadde gjort det igjen, uten tvil, men hadde jeg hatt muligheten ville jeg nok valgt en annen lege.
Imax Skrevet 31. mai 2006 #10 Skrevet 31. mai 2006 Det er mange gynekologer som har UL, så det er vel bare å ringe rundt (regner med at det ikke er 3D du i utgangspunktet er ute etter?). Har vært hos en utrolig fin gynekolog på stadion i Lillestrøm, send meg PM hvis du vil ha navn og nummer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå