Gå til innhold

Kommer alle feriepenger samtidig?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vel, det jeg mener, er om det er en fast dato som bedriftene må betale ut feriepenger innen? Eller om det varierer fra bedrift til bedrift når feriepenger utbetales?

Hilsen en som venter på feriepenger

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Feriepengene blir (min erfaring) utbetalt på lønningsdagen i juni. Dersom du feks. får lønn 12. juni, får du feriepengene dine den dagen (i stedet for lønn).

Får du lønn feks. 26. juni, er det feriepengene som utbetales den dagen.

Så dersom du har arbeidet flere steder, kommer feriepengene fra den bedriften på den bedriftens lønningsdag... så du "risikerer" da å få feriepenger fra ulike bedrifter på ulike datoer, alt etter hvilken lønningsdag de har.

:)

Endret av Festus
Skrevet
Feriepengene blir (min erfaring) utbetalt på lønningsdagen i juni. Dersom du feks. får lønn 12. juni, får du feriepengene dine den dagen (i stedet for lønn).

Kommer litt ann på. Jeg for min del får feriepenger og lønn på lønningsdatoen i juni.

Skrevet
Kommer litt ann på. Jeg for min del får feriepenger og lønn på lønningsdatoen i juni.

Har kanskje noe med om lønna utbetales etterskuddsvis eller forskuddsvis kan jeg tenke meg...? :) Uansett så kommer vanligvis feriepengene på lønningsdagen...;)

Gjest gjest1
Skrevet

Hos oss blir feriepengene utbetalt 10.juli så sant en ikke spør om å få dem utbetalt på forskudd.

Gjest Gjest
Skrevet

Tusen takk for svarene! Da er det bare å sette seg ned og vente på lønningsdag da, antar jeg. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har opplevd mye forskjellig, alt fra siste lønning i mai, vanlig lønningsdag i juni, 10. juni (når lønning egentlig var 15.) og lønningsdagen i juli. Det varierer tydeligvis.

Gjest Gjest
Skrevet

Så dersom du har arbeidet flere steder, kommer feriepengene fra den bedriften på den bedriftens lønningsdag... så du "risikerer" da å få feriepenger fra ulike bedrifter på ulike datoer, alt etter hvilken lønningsdag de har.

:)

Vi får feriepenger og lønn samtidig vi som har timelønn.

De som har fastlønn får kun feriepenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...