salsera Skrevet 30. mai 2006 #1 Skrevet 30. mai 2006 (endret) Hva slags melk er dette? 3 dl filmjölk Er dette f.eks. fetaost? 100 g får- eller getost Er det noen forskjell på dette melet og vanlig hvetemel? 6 dl Kungsörnen Vetemjöl Special 12 portioner | Amerikansk storlek Källa: Kungsörnen Ingredienser 6 dl Kungsörnen Vetemjöl Special 3 tsk bakpulver 1/2 tsk salt 2 ägg 3 dl filmjölk 3/4 dl olja Fyllning: 1 liten rödlök 100 g får- eller getost 8 soltorkade tomater i olja 3 kvistar av någon färsk örtkrydda eller 1 tsk torkad Beredning 1. Sätt ugnen på 200°. Börja med fyllningen: 2. Skala löken, dela den mitt itu och skiva den i tunna skivor. 3. Tärna osten och strimla tomaterna. 4. Blanda ihop lök, ost och tomat, häll gärna över 1 msk av oljemarinaden. 5. Blanda de torra ingredienserna i en skål. 6. Vispa samman ägg, filmjölk och olja i en stor skål, tillsätt mjölblandningen under omrörning. Blanda till sist i fyllningen. 7. Fördela smeten i smord muffinsplåt eller i stora muffinsformar. Droppa gärna några droppar oljemarinad över varje muffins. 8. Grädda i nedre delen av ugnen, 20-25 minuter. 9. Låt svalna på galler och servera dem nygräddade till soppa, sallad, buljong, öl eller te. Tips: Går bra att frysa. Endret 30. mai 2006 av salsera
Gjest gjest1 Skrevet 30. mai 2006 #2 Skrevet 30. mai 2006 Medelhavsmuffins G Betyg: G Snitt: 3,42 38 har röstat Betygsätt Tipsa en vän Spara Denne biten skjønner jeg ikke Hva slags melk er dette? 3 dl filmjölk Filmjølk = surmelk Er dette f.eks. fetaost? 100 g får- eller getost Her ville jeg brukt snøfrisk/cevre Er det noen forskjell på dette melet og vanlig hvetemel? 6 dl Kungsörnen Vetemjöl Special Det vet jeg ikke, men vanlig hvetemel bør gå greit. 12 portioner | Amerikansk storlek ←
salsera Skrevet 30. mai 2006 Forfatter #3 Skrevet 30. mai 2006 Så litt sent at jeg hadde glemt å ta bort det rare som sto først da jeg kopierte oppskriften inn hit. Ok, da må jeg visst handle kefir... *skriver handleliste*
Gjest Fruktfat Skrevet 30. mai 2006 #4 Skrevet 30. mai 2006 (endret) det er mest likt kefir ja, finnes ikke noe i norge som fil. min svigerfar spiser dette til stort sett alle måltider pga magen, og kefir var han ikke helt fornøyd med. kungsørnen er vel mest kjent for fullkornsprodukter, så lurer litt på om det kan være speltmel (men det har jeg ikke peiling på!) Endret 30. mai 2006 av Fruktfat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå