Gjest MarthaMyDear Skrevet 9. mai 2007 #42 Skrevet 9. mai 2007 ^^det er meg, "lei" ← ...som nå har fått meg brukernavn:D
amles Skrevet 10. mai 2007 #43 Skrevet 10. mai 2007 (endret) Det er sjeldent at en pro-ana utvikler anorexi. De fleste av de lider av noe som kalles COE, Compolsive Over Eating. De overspiser en dag og sulter den neste, kaster opp og bruker avføringspiller iblant. Dette er en spiseforstyrrelse som er mere utbredd en anorexi selv om den ikke er så kjent blant folk flest.. Man ønsker å slanke seg, kall det besatt, men klarer ikke utvikle anorexi. Anorexi må man være veldig "god" for å få, og de fleste har ikke denne sterke selvkontrollen.. Endret 10. mai 2007 av amles
monkeyfairy Skrevet 12. mai 2007 #44 Skrevet 12. mai 2007 Jeg er medlem på flere pro-ana forumer, og må inrømme at de motiverer meg Men jeg mener anoreksia er en sykdom, ikke en livsstil.
Gjest Elastica Skrevet 12. mai 2007 #45 Skrevet 12. mai 2007 Jeg er medlem på flere pro-ana forumer, og må inrømme at de motiverer meg Men jeg mener anoreksia er en sykdom, ikke en livsstil. ← Motiverer deg til hva da? Bli frisk eller slanke seg/la være å spise? Jeg bare lurer.
Gjest Anabutterfly Skrevet 18. juni 2007 #46 Skrevet 18. juni 2007 Jeg driver selv 1 pro-ana-side, og jeg må si at uten den, hadde jeg vært enda verre tilstand enn jeg er i nå. Hvorfor skriver jeg her? Fordi jeg ganske enkelt ikke har energi til noe annet. Det er mange pro-anaer som misbruker dette pro-ana-konseptet, bruker det til å spre tips, bilder osv som er med på å "trigge" andre til å synke dypere ned. Personlig bruker jeg det til å snakke med andre jenter, og hjelpe dem hvis jeg kan. En spf er helt j... å ha, jeg skjønner ikke hvorfor andre vil ha det! Jeg føler meg ikke "syk" nok til å snakke med fagfolk om det. En gang viste vekta 36 kilo (er 164), og jeg satt og snakket med psykologen min, og han stilte ikke spørsmål om hvorfor jeg var så tynn en gang! Dette er en av grunnene til at jeg føler meg "kvalifisert" til å få hjelp. Neimen om jeg vet om jeg vil ha hjelp heller. Pro-ana er for meg en slags "klippe" å klamre seg til når livet blir for vanskelig å bære. Det er godt å kunne "skrive vekk" smerten av og til på pro-ana-forumer. Hver gang en jente kommer til meg, sier at hun hater seg selv og ikke vet hva hun skal gjøre, ber jeg henne snakke med fastlegen hennes. Dessverre hører ikke alltid leger og helsepersonell ordentlig etter, og derfor er det mange av oss som ikke får hjelp! Det er synd at vi må ha 9 i BMI/KMI for at helsepersonell skal ta oss på alvor og gi oss den hjelpen vi trenger. Det er det samme hvilket tall vekta viser, smerte og lidelse kan ikke måles i tall! Alle lider!! Problemet med pro-ana er at det er disse jentene da, som VIL ha spf. De ødelegger pro-ana's inntrykk og misbruker det det er ment som: en støtte. Ikke til å gå ned i vekt, men til å gjøre hverdagen litt lettere for hverandre!
Gjest Dii Skrevet 1. oktober 2007 #47 Skrevet 1. oktober 2007 det er ikke noe sykt ved dette du som ikke har ana eller mia vil ikke skjønne deg på dette eller de som har det.. dise sidene hjelper oss og holde sammen .. ikke og lære folk å få ana eller mia ! ..
Gjest Jente18 Skrevet 26. november 2007 #48 Skrevet 26. november 2007 Kordan kan du vite at d e så sykt??? herregud! når folk velger å leve på den måten så må folk godta d!!!!!
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2007 #49 Skrevet 29. november 2007 Slike tråder som dette der det rett og slett fortelles at pretty girls don`t eat, og at pro ana ikke er for de med spiseforstyrrelser og at det er normalt, burde faktisk ikke eksistere her på KG. Mener dere virkelig at det dere driver med er normalt og ikke farlig? Vil dere at deres beste venner skal få spiseforstyrrelser? Om dere ikke ønsker det vet dere med dere selv at dere har en sykdom, og at dere trenger hjelp til å bli friske. Og disse sidene gjøre dere ikke friske, selv om det føles godt for dere å snakke med andre i samme situasjon....
Gjest lillebøll Skrevet 30. november 2007 #50 Skrevet 30. november 2007 (endret) Tråden er ryddet og stengt. Lillebøll-mod Endret 30. november 2007 av lillebøll
Anbefalte innlegg