Diktern Skrevet 31. mai 2006 #21 Skrevet 31. mai 2006 Dette må være en utrolig personlig definisjon på å være voksen, for dette har da veldig lite med dagligtale og normal kommunikasjon å gjøre. 99% av voksne oppfyller ikke dette kravet du stiller. ← Da er de vel ikke voksne da... Nei, jeg mener seriøst at når man ikke har mot nok til å stå for sine egne meninger og avgjørelser, da er man ikke spesielt voksen. Må også legge til at det å ha sjølinnsikt også er en egenskap som kommer med åra.
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2006 #22 Skrevet 31. mai 2006 Å være voksen...det er å tenke tilbake til den tiden da du var uten ansvar,uten bekymringer og hadde hodet fullt av urealistiske drømmer. -Og deretter innse at det var tider det.
superlatyv Skrevet 31. mai 2006 #23 Skrevet 31. mai 2006 Å være voksen er vel å ta ansvar for sin egen lykke. Sitt eget liv og sine etterkommere. Ikke springe hjem til mamma når noe går galt. (og for all del ikke bo hjemme til du er over 40 ) Ikke syte og klage å skylde på andre. Hva som går under lykke er derimot opp til hver enkelt?
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2006 #24 Skrevet 31. mai 2006 Det betyr å kunne oppføre seg som folk, tåle at andre er annerledes, ha overbærenhet, ikke på død og liv skulle ha rett...osv. Disse tingene jeg ramser opp her er jo typisk for barn, ikke sant? Aina
Gjest gjest1 Skrevet 31. mai 2006 #25 Skrevet 31. mai 2006 Å beholde og ta vare på barnet i sitt indre /selvet, er å være i modus. Ikke hate noen, se små gleder, sette grenser for hvor mye man makter osv. Voksen er et ord jeg misliker, for det blir ofte knyttet til hån og blir dermed et skjellsord.
Gjest Assaf Skrevet 13. mars 2008 #26 Skrevet 13. mars 2008 Når eg er ungdom prøver man å utforske og tøye alle grensene i samfunet. Kanskje man er voksen når en har fått et inblikk i hvor disse grensene går? + når en kjenner seg selv??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå