Gjest Håpløs Skrevet 29. mai 2006 #1 Skrevet 29. mai 2006 Hvordan kan jeg enkelt finne ut om jeg har kald eller varm hudtone? Jeg er ekstremt blek, har blå øyne og brunt hår og er helt bortreist når det gjelder farger! Jeg vet rett og slett ikke hva som kler meg. Det eneste jeg vet er at jeg stort sett har tatt feil på leppestiftene mine til nå...
annemsk Skrevet 29. mai 2006 #2 Skrevet 29. mai 2006 Helt enig!!! Det er utrolig vanskelig å finne noe som blir riktig! Mamma pleier å si at jeg har "fersken-teint" i huden, men jeg skjønner ikke hva det betyr engang! Lykke til!
Gjest Virvel Skrevet 30. mai 2006 #3 Skrevet 30. mai 2006 Legg armen på noe som er helt hvitt, f.eks. et papirark, og se om du synes huden din har et varmt eller kaldt skjær. Jeg synes det er vanskelig selv, da.
Mint Skrevet 3. juni 2006 #4 Skrevet 3. juni 2006 (endret) Følg rådet om å legge armen på ett hvitt ark eller lignende, og se etter fargene på blodårene. Er de blåaktige har du kalde hudtoner og hvis de er grønnaktige har du varme hudtoner. Hvis det er svært vanskelig å avgjøre om de er blå eller grønne, har du en nøytral hudtone. Bruk skikkelig lys, helst dagslys. Det sises også at de med kalde hudtoner har en litt gulaktig farge på øynene, altså ikke helt hvit i øynene. Og - ser du syk ut hvis du kler deg i orange, så er du nok kald Endret 3. juni 2006 av Mint
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2006 #5 Skrevet 3. juni 2006 Jeg er også blek med blå øyne og brunt hår. Jeg blir lett rød i ansiktet og er "kald", det er jeg ihvertfall ganske sikker på siden jeg absolutt ikke kler rustfarger, sennepsgult, rødoransje eller gulbrunt. Bruntoner som har innslag av blått eller lilla og kalde, klare rødfarger kler jeg derimot veldig godt.
Gjest Gjesta Skrevet 3. juni 2006 #6 Skrevet 3. juni 2006 Leste et sted at hvis du kler rosa er du varm, hvis du kler orange er du kald.. Eller var det motsatt? men så er det forskjell på rosafarger og orangefarger og da..
Gjest KATTAstrofe Skrevet 3. juni 2006 #7 Skrevet 3. juni 2006 Leste et sted at hvis du kler rosa er du varm, hvis du kler orange er du kald.. Eller var det motsatt? men så er det forskjell på rosafarger og orangefarger og da.. ← Motsatt
Gjest gjesta Skrevet 3. juni 2006 #8 Skrevet 3. juni 2006 Motsatt ← Skriver under! Jeg er "varm" og kler virkelig ikke rosa. Det ser rett og slett helt underlig ut på meg.
Lillie Skrevet 3. juni 2006 #9 Skrevet 3. juni 2006 Noen som vet hvordan det er hvis man kler turkis da? Den type turkise som var så populær for noen somre siden? Alle sier til meg at det er "min" farge. Jeg aner virkelig ikke selv :klø:. (dette kan jeg ingenting om, men har av og til lurt på om jeg er "varm" eller "kald" )
Gjest Gjesta Skrevet 3. juni 2006 #10 Skrevet 3. juni 2006 Skriver under! Jeg er "varm" og kler virkelig ikke rosa. Det ser rett og slett helt underlig ut på meg. ← Ja, stemmer nok det. Så ut som om det var motsatt pga det siste Mint skrev.. Jeg kler orange og ikke rosa, jeg er varm.
Gjest Catwoman Skrevet 4. juni 2006 #11 Skrevet 4. juni 2006 Jeg tror ganske sikkkert jeg er kald. Jeg kler rosa og lyseblått bra. Oransje og brunt og kobber og lignende farger kler jeg ikke - føler jeg ihvertfall ikke selv. Også kler jeg sølv bedre enn gull. Da er jeg kald er jeg ikke?
Gjest Gjesta Skrevet 4. juni 2006 #12 Skrevet 4. juni 2006 Jeg tror ganske sikkkert jeg er kald. Jeg kler rosa og lyseblått bra. Oransje og brunt og kobber og lignende farger kler jeg ikke - føler jeg ihvertfall ikke selv. Også kler jeg sølv bedre enn gull. Da er jeg kald er jeg ikke? ← Stemmer nok det, for jeg det motsatte av deg, som varm.
blå Skrevet 4. juni 2006 #13 Skrevet 4. juni 2006 men om man er kald (jeg må da være kald....) kler ikke orange eller brunt (i allefall liker jeg det ikke selv) Hvordan vet jeg om jeg er sommer eller vinter. Er det ikke sånn at vinter og sommer er kalde. og høst og vår er varme???? eller er det helt feil.???
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #14 Skrevet 4. juni 2006 men om man er kald (jeg må da være kald....) kler ikke orange eller brunt (i allefall liker jeg det ikke selv) Hvordan vet jeg om jeg er sommer eller vinter. Er det ikke sånn at vinter og sommer er kalde. og høst og vår er varme???? eller er det helt feil.??? ← Finnes egne nettsider som kan hjelpe deg med å finne nærmere ut av dette med sesonger.
Gjest Gjesta Skrevet 4. juni 2006 #15 Skrevet 4. juni 2006 men om man er kald (jeg må da være kald....) kler ikke orange eller brunt (i allefall liker jeg det ikke selv) Hvordan vet jeg om jeg er sommer eller vinter. Er det ikke sånn at vinter og sommer er kalde. og høst og vår er varme???? eller er det helt feil.??? ← Hmmm det er jeg ikke helt sikker på.. Men her har du en fin side å se på. Stor kontrast mellom hår og hud er vinter, lyst hår+ lys hud er sommer(VELDIG kort sagt). Men det kan jo tenkes du er blandig av de forskjellige årstidene og. jeg er en salig blanding høst/ vår/ sommer hvertfall...
Gjest StoreSky Skrevet 4. juni 2006 #16 Skrevet 4. juni 2006 Kult å lese den linken Binna - har faktisk de fargene i skapet, er de jeg liker best. Er vinter. Eneste som jeg ikke får til å stemme er øynene, har gul ring innerst, mye grønt/blått/brunt. Men er kontrast mellom det hvite og iris.
Holly Hobbie Skrevet 5. juni 2006 #17 Skrevet 5. juni 2006 Kul link ja - tror nok jeg er sommer. Min yndlingsaarstid!
Gjest KATTAstrofe Skrevet 5. juni 2006 #18 Skrevet 5. juni 2006 Jeg er ingen av delene, måtte i såfall bli øynene og håret til vinter og huden til høst.
Lillebi Skrevet 5. juni 2006 #19 Skrevet 5. juni 2006 Hvis du kler turkis er du "kald". Gjerne sommer. Sommer kler gjerne litt lysere kalde farger enn vinter. Jeg har lyst hår og blå øyne, men kler ikke turkis! Jeg er varm (vår). Jeg må ha det mer mellomblått/mørkeblått for at det skal være fint på meg.
Gjest Gjesta Skrevet 5. juni 2006 #20 Skrevet 5. juni 2006 Hvis du kler turkis er du "kald". Gjerne sommer. Sommer kler gjerne litt lysere kalde farger enn vinter. Jeg har lyst hår og blå øyne, men kler ikke turkis! Jeg er varm (vår). Jeg må ha det mer mellomblått/mørkeblått for at det skal være fint på meg. ← En "klassisk" vår kler turkis.. Men det kan jo tenkes du har litt av en/ noen av de andre årstidene i deg? søstern min er typisk vår og kler turkis utrolig bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå