Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal gifte meg tl høsten og ønsker ha en ren og pen hud til den tid. Per i dag har jeg clinique sitt hudpleiesystem i skapet. Er i grunn fornøyd med produktene, men det tar jo så lang tid å komme gjennom alle fire :overrasket: (fem om morgenen hvis man regner med dagkrem), så det ender med at jeg ikke gidder..

Også ble jeg lurt av dama i parfymeriet, hun lurte meg til å kjøpe enda et produkt i denne serien selv om jeg synes den er omfattende nok fra før, en krem til å ha på huden etter fuktighetskremen og før dag kremen! Men huden ble jo så myk av den...

Er det noen som har forslag til et system jeg kan bruke i stedet som ikke tar så lang tid?

Jeg har blandingshud.

Og er det virkelig nødvendig både med fuktighetskrem og dagkrem? Hva er forskjellen og hva gjør at man trenger begge?

Bruker svert sjeldent foundation, på det meste blir det kun litt transparent pudder på de blanke områdene.

Og er det sånn at det blir best med foundation hvis man bruker dagkrem og ikke bare fuktighetskrem?

Håper noen kan hjelpe!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Håpløs
Skrevet
Også ble jeg lurt av dama i parfymeriet, hun lurte meg til å kjøpe enda et produkt i denne serien selv om jeg synes den er omfattende nok fra før, en krem til å ha på huden etter fuktighetskremen og før dag kremen! Men huden ble jo så myk av den...

Jeg har ikke svar på spørsmålene dine, siden jeg er litt i villrede selv... Men jeg er bittelitt nysgjerrig på om kremen du ble påprakket var Total Turnaround? Da var du i så fall heldig som gav etter, den er jo helt skjønn! :D

Skrevet

ikke usansylig at det var den... Kjøpte en veske med reisestørrelser og det var en liten blå flaske... Tenkte jeg skulle prøve den en dag jeg har ti til å gå igjennom hele ritualet ;) .

Skrevet

Jeg synes fire-fem produkter høres veldig mye ut på daglig basis. Hvis du har relativt problemfri hud, tror jeg ikke du trenger mer enn et mildt renseprodukt og en fuktighetskrem etterpå (dagkrem om morgenen, nattkrem om kvelden). Så kan man heller bruke spesialpreparater om man skulle få en kvise eller noe. Eller ta en "spa"-behandling en gang i uka med peeling og masker og diverse.

Dette blir jo selvfølgelig veldig subjektivt, men mine erfaringer med Cliniques renseprodukter - både de jeg har gjort meg selv og hørt fra andre - er at de er altfor sterke for huden; spesielt toneren. Jeg har hørt om flere som har fått skikkelig hudproblemer av å bruke den, så vær litt på vakt. Dette er jo veldig individuelt, og man må jo ofte prøve litt av hvert før man finner det som passer for en selv, men jeg er ofte litt skeptisk til hva damene i disken prøver å selge meg. Jeg kjenner min egen hud bedre enn det de gjør... (De er svært sjeldent utdannede kosmetologer, så jeg ville heller stolt på de som jobber i hudpleiesalonger.)

JEG tror at det beste for huden er å drikke masse vann, spise sunt, ta b-vitaminer/ølgjær, drikke hvit te (fås i helsekostbutikker) og trene jevnlig. Og å unngå røyking og mye soling. Også kan man rense med milde og enkle produkter, og bruke lette fuktighetskremer.

Lykke til, og grattis med bryllupsplaner! :)

Skrevet
JEG tror at det beste for huden er å drikke masse vann, spise sunt, ta b-vitaminer/ølgjær, drikke hvit te (fås i helsekostbutikker) og trene jevnlig. Og å unngå røyking og mye soling. Også kan man rense med milde og enkle produkter, og bruke lette fuktighetskremer.

Jeg gjør jo det meste av det du nevner, men huden min er og blir blandingshud uansett :forvirret:

Jeg har også begynt å bruke Cliniques 3 step system (inkludert Total Turnaround), og min hud har ikke vært så bra som den er nå på mange år.

Jeg har tidligere brukt rens, toner og fuktighetskrem fra samme merke, og har prøvd produkter fra Clarins, Biotherm, Shiseido og Lancome, men ingen av disse passet helt til min hud.

Så mitt forslag er, selv om det tar litt lengre tid, å fortsette med Clinique så lenge du er fornøyd med det :)

Skrevet

Tusen takk for svar!

Hadde litt god tid i kveld så jeg har kjørt igjennom hele ritualet inkludert total turnaround og huden i ansiktet er jo helt fantastisk myk!

Produktene er jeg veldig fornøyd med det er bare så synd at jeg nesten aldri bruker dem fordi jeg ikke har tid...

Gjest gjest1
Skrevet

Tar ikke så lang tid synes jeg... Brukte det før, men sluttet igjen...

Såpen tok jeg i dusjen, etterpå tok jeg det vannet på en bomullsdott og så den gule kremen. Avsluttet med en av fuktighetskremene etter det. Om vinteren brukte jeg den ene "værkremen", den gjorde underverker for et ansikt som var ute store deler av dagen.

Hele greia tok toppen et par minutter - og det var vel anvendt tid

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har brukt Cliniques produkter i mange år, men huden min blir ikke bedre, heller det motsatte :sur:

Jeg må snart gjøre noe med det for huden min har blitt skikkelig rar de siste mnd. :tristbla:

Jeg er veldig enig i det hun ene sa om toneren. Jeg har to av deres tonere, og begge svir noe så sinnsykt! Jeg kjenner også flere som ikke tåler den.

Skrevet
Jeg er veldig enig i det hun ene sa om toneren. Jeg har to av deres tonere, og begge svir noe så sinnsykt! Jeg kjenner også flere som ikke tåler den.

De lukter jo faktisk neglelakkfjerner... Ingenting med så sterk lukt kommer i nærheten av min hud i allefall.

Skrevet

Har også et sånnt 4-5-trinns-opplegg, men mitt er fra Kanebo. Tar ikke altfor mye tid, egentlig, når man får inn rutinen. Pleier å skippe såpe (Milky Soap) om morgenen, siden jeg dusjer og pleier å bruke den kvelden før likevel. Har et rituale som ser sånn ut: emulsjon, deo, en sånn mellom-krem, øyekrem, børste håret og så lotion på toppen. Blir så fuktig og fin, atte. ;) På kvelden blir det cleansing cream, milky soap, emulsjon, tannpuss, lotion.

De dagene jeg må skynde meg litt blir det bare emulsjon og lotion. Du kan jo se om det er noen av produktene du kan droppe innimellom.

Det skal sies at hjernen går på lavgir om morgenen, og da er det helt greit å bruke litt god tid på å klisse på fjeset. ;)

Catzy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...