Gå til innhold

Bør han beholde den tredje armen?

Anbefalte innlegg

Gjest Jon Blund
Skrevet

Bør de ta av ham den tredje armen, eller la ham beholde den til han får vurdere det selv?

Den kinesiske gutten ble født 59 dager for sent – med tre armer.

Nå må legene beslutte hvorvidt de skal fjerne den ene armen eller om gutten skal bli en ekstra nevenyttig mann når han vokser opp.

http://www.nettavisen.no/verden/article648288.ece

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det er jo et medisinsk spørsmål ikke vi kan ta stilling til. Har de en funksjon, kan de brukes, kan den fjernes når han blir voksen, er det stor risiko osv?

Skrevet

Ser ut som at ekstra armen ikke er annet enn et unyttig vedheng ut fra bildene. Regner med den blir fjernet.

Gjest Gjest
Skrevet

klarer han å bruke alle 3 kan han bli kjendis og tjene penger på diverse

Gjest King James
Skrevet

tja hvor mange ganger har man ikke ønsket at man hadde en ekstra arm.. ?,,Men jeg vil ikke svare om han skal beholde eller ikke siden det ikke er opp til noen av oss og si

Gjest Chantal
Skrevet

Det første jeg tenkte når jeg leste artikkelen var at jeg syntes den burde beholdes, men jeg vet ikke. Det kan jo by på mange hindringer og problemer?

Skrevet

Jeg synes de bør fjerne den, iallefall hvis den ikke kan brukes normalt!

Det er alfa omega om gutten får en normal oppvekst med 3 armer og da er det bedre å være på de sikre siden liksom...

Men nå er det heldigvis ikke opp til meg, så håper legene og foreldrene finner en bra løsning! Vet bare at hadde det vært mitt barn så hadde jeg villet at de skulle fjernet den!

Skrevet

Gutten ble født for 59 dager siden ;) Jeg synes de bør fjerne den.

Hadde det vært mitt barn, så hadde jeg sagt til legene at de skulle tatt armen vekk.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg tror ikke at armen vil ha noen funksjon, så da

ville jag ha fjernet den...

Gjest Gjest
Skrevet
Bør de ta av ham den tredje armen, eller la ham beholde den til han får vurdere det selv?

Nå må legene beslutte hvorvidt de skal fjerne den ene armen eller om gutten skal bli en ekstra nevenyttig mann når han vokser opp.

gutten ble født for 59 dager siden, ikke 59 dager forsent.

Og jeg tror det beste for gutten er å fjerne den ekstra armen.

Skrevet

Fjern den av praktisk grunner.

Å måtte ha skreddersydde-klær er jo ikke billig igjennom ett helt liv.

Spør de sinnsykt høye i verden...for x.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Det står i artikkelen at han ble født for 59 dager siden. Men om armen skal fjernes kommer vel an på hvilke problemer det vil være å ha den, og hvor vanskelig det er å operere den vekk.

Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg tror det sto at han ble født 59 dager for sent i går kveld og at de har rettet det opp nå. Jeg husker tydelig at det var det jeg leste i går, for jeg tenkte at det måtte ha vært en for j*vli fødsel.

Hvis jeg var født med 3 armer tror jeg at jeg ville ønsket å få fjernet den som var ekstra.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg tror det sto at han ble født 59 dager for sent i går kveld og at de har rettet det opp nå. Jeg husker tydelig at det var det jeg leste i går, for jeg tenkte at det måtte ha vært en for j*vli fødsel.

Det stemmer. Jeg reagerte mest på at han var født 59 dager etter termin enn at han hadde 3 armer! :ler: (Sånn er det å være førstegangsgravid..)

Gjest Oddvar Steenogstrøm
Skrevet

La oss ta en SMS-avstemning over det. Resultatene ser dere til slutt i programmet. :ironi:

Skrevet

Hei

Jeg er vel litt enig med Bellatrix, her jeg mener det bør vere en nøye overveining, funksjonen til armene, hvordan den sitter, altså vilken av armene har best funksjon slik at man fjerner den riktig, og om det er mulig, jeg håper vertfall legene gjør en nøye overveining her vis det fins foreldre som ville sakt fjerne med en gang, vis det var mitt barn ville jeg bedt om en nøye vurdering og ville gjort det som ga barnet en best funksjon

hilsen

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet (endret)
La oss ta en SMS-avstemning over det. Resultatene ser dere til slutt i programmet. :ironi:

:ler:

Genialt :) En avstemning om noe vi ikke vet noe som helst om, og som vi ikke har noe som helst med - i beste Holmgang-ånd!

Endret av Bjørnsdatter
Skrevet
:ler:

Genialt :) En avstemning om noe vi ikke vet noe som helst om, og som vi ikke har noe som helst med - i beste Tabloid-ånd!

Holmgang.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Holmgang.

Same shit, different time.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...