SW20 Skrevet 29. mai 2006 #1 Skrevet 29. mai 2006 Hvorfor er det alltid så utrolig mye sneiper på bakken rundt inngangspartier der folk røyker, i sanda på strendene osv.? Selv om det er satt ut askeholker? Hvorfor er det så mange røykere som ikke kan stumpe røyken og så putte den tilbake i esken eller kaste den i søpla istedet for å kaste den på bakken eller begrave den i sand? Jeg jobba en periode i Color Line som kaimannskap, og utenfor ferjeterminalen så det helt bomba ut etter hver eneste ankomst, pga. av alle røykerne som hadde bare slengt fra seg sneipene, selv om det sto TO askeholker der. Man skulle da tro at personer som produserte så mye søppel jevnlig fikk lagt til seg en rutine for å ordne opp etter seg uten å forsøple over alt?
Titti72 Skrevet 29. mai 2006 #2 Skrevet 29. mai 2006 2000 passasjerere og 2 askebegre?? Skikkelig spandable de.... Neida, jeg tøyser. Jeg er en røyker og jeg irriterer meg over det samme.
Gjest *Jael* Skrevet 29. mai 2006 #3 Skrevet 29. mai 2006 Det gjelder vel søppel generelt, og ikke bare sigarettstumper...
SW20 Skrevet 29. mai 2006 Forfatter #4 Skrevet 29. mai 2006 2000 passasjerere og 2 askebegre?? Skikkelig spandable de.... Neida, jeg tøyser. Jeg er en røyker og jeg irriterer meg over det samme. ← Tja... nå sa jeg holker og ikke begre da - altså store tønner. Burde holde en del tusen sneiper de Ellers så gjelder innlegget sneiper, fordi jeg ser så sinnsykt mange sneiper overalt, selv når jeg ser det i sammenheng med søppel. For meg virker det som røykere har en lav terskel for å kaste fra seg ting...
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #5 Skrevet 29. mai 2006 Hadde akkurat opprydning av en felles parkeringsplass her jeg bor. Resultat: Noe gatekjøkkensøppel, et par tomme ølbokser, et par plastposer, en oppbløtt pappbit, og 15-20 tomme sigarettesker. Utallige sneiper. Alt plukket opp i busene som omkranser parkeringsplassen. Det virker som om røykere har lavere terskel for å kaste søppel. Hvor vanskelig hadde det vært å ta det med til søplekassa ti meter unna, på vei hjem?
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #6 Skrevet 29. mai 2006 Oj, skrivefeil. BUSKENE skal det selvsagt være
Gjest gjest1 Skrevet 29. mai 2006 #7 Skrevet 29. mai 2006 Jeg bruker askebeger eller andre anordninger hvis det finnes, ellers prøver jeg å legge den et lite synlig sted, under en stein etc.
hustufta Skrevet 29. mai 2006 #8 Skrevet 29. mai 2006 Og det blir ikke mindre deprimerende å reise til utlandet å se rene pene gater som ikke har et tyggispapir slengenes engang!
Festus Skrevet 30. mai 2006 #9 Skrevet 30. mai 2006 Det er vel egoismen som råder...giddasløsheta har nok ingen ende for oss her nord..... Kaster aldri fra meg noe i naturen eller ellers rundt omkring - man har da søppelbøtter, og det jeg har dratt TIL et sted, klarer jeg å drasse TILBAKE også! Sneiper i søppelbøtta er kanskje ikke så lurt, men man kan da slukke den skikkelig først....
SuperNova Skrevet 30. mai 2006 #10 Skrevet 30. mai 2006 Nå røyker ikke jeg lenger, men husker at da jeg røyka irriterte jeg meg over folk som kasta vanlig søppel i askebegrene. Når det ligger papir der, begynner det å brenne, nemlig! Og jeg vil ikke si at røykere har lavere terskel for å kaste søppel enn ikke-røykere, jeg merket i hvert fall ingen forskjell da jeg sluttet.
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2006 #11 Skrevet 30. mai 2006 For meg virker det som røykere har en lav terskel for å kaste fra seg ting... ← Vi røykere er allerede dømt som dumme, uintelligente mennesker, så hvorfor bry oss å prøve å fremstå som noe annet?? Og uansett hvor masse papir og annet skitt som ligger og flyter, så ville dere vel bare lagt merke til sneipene uansett??
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2006 #12 Skrevet 30. mai 2006 Hadde akkurat opprydning av en felles parkeringsplass her jeg bor. Resultat: Noe gatekjøkkensøppel, et par tomme ølbokser, et par plastposer, en oppbløtt pappbit, og 15-20 tomme sigarettesker. Utallige sneiper. Alt plukket opp i busene som omkranser parkeringsplassen. Det virker som om røykere har lavere terskel for å kaste søppel. Hvor vanskelig hadde det vært å ta det med til søplekassa ti meter unna, på vei hjem? ← Så det var helt sikkert røykere som kastet alt det andre bosset også da??
brumma* Skrevet 30. mai 2006 #13 Skrevet 30. mai 2006 (endret) Det er vel egoismen som råder...giddasløsheta har nok ingen ende for oss her nord..... Kaster aldri fra meg noe i naturen eller ellers rundt omkring - man har da søppelbøtter, og det jeg har dratt TIL et sted, klarer jeg å drasse TILBAKE også! Sneiper i søppelbøtta er kanskje ikke så lurt, men man kan da slukke den skikkelig først.... ← Synes det er dårlig at folk ikke klarer å kaste søppel/sneiper der det hører hjemme. Dette er ikke bare et problem "her nord". Ta Frankrike f.eks, der ser det riktignok stort sett bra ut, men kun fordi det er ansatt en haug med folk som rydder opp. Har aldri opplevd verre kasting av søppel overalt, ingen som plukket opp hundebæsj osv... Giddaløst? Ja, både her og der. Endret 30. mai 2006 av brumma*
Gjest Gjesta Skrevet 30. mai 2006 #14 Skrevet 30. mai 2006 Da jeg røyket tidligere kastet jeg fra meg sneipen,men helst i en askeholk/ beger. Men i områder det var noe sted kastet jeg den fra meg. men ellers kastet jeg ikke fra meg noe som helst, ikke plasten som må av for å åpne røykpakka en gang. Jeg så det hadde kommet et sånt askebeger man kunne henge utenpå veska, som kunne lukkes, det synes jeg var en god løsning. Så lenge den er lufttett vel å merke..
SW20 Skrevet 31. mai 2006 Forfatter #15 Skrevet 31. mai 2006 Vi røykere er allerede dømt som dumme, uintelligente mennesker, så hvorfor bry oss å prøve å fremstå som noe annet?? Og uansett hvor masse papir og annet skitt som ligger og flyter, så ville dere vel bare lagt merke til sneipene uansett?? ← Jeg legger merke til alt søppel, fordi jeg synes det er utrolig stygt. Og du kan ikke komme og si noe som helst annet enn at det finnes to ting som man ser overalt idag - det er tyggisklyser og sneiper. Det er seriøst OVERALT. Bare rusle en tur i et urbant område og se ned på bakken... For øvrig så ja, røykere må være litt dumme mennesker. Hvorfor skal en ellers frivillig gjøre noe som ikke har *èn* eneste fordel? Det er bare èn ting røyken din er godt for, og det er å tilfredstille behovet ditt for røyk...som du ikke hadde fått om du aldri hadde begynt
Gjest Yzma Skrevet 31. mai 2006 #16 Skrevet 31. mai 2006 Jeg bruker askebeger eller andre anordninger hvis det finnes, ellers prøver jeg å legge den et lite synlig sted, under en stein etc. ← Under en stein??? syns da ikke det hjelper å legge det på et mindre synlig sted bare for at det skal se pent ut,like mye forsøppling som alt annet... selvom jeg skjønner at det er litt dritt når man ikke finner en søppelkasse.. Men bra at du bruker askebeger ol., andre ganger.. ---------------------------------------------------------------------------- Det jeg syns er aller mest irriterende var når vi hadde søppelplukking på skolen og det lå seriøst tett med sneiper RUNDT søppelkassa....ååå at det er mulig å være så lat og ikke gidde å løfte på det lokke skjønner jeg bare ikke. Også er det selvfølgelig min klasse uten en eneste "røyker" som måtte ha plukking på akkurat det stedet...
Gjest Gjest1 Skrevet 31. mai 2006 #17 Skrevet 31. mai 2006 Det er jo bare til å kaste et blikk utenfor et hvilket som helst kjøpesenter. Jeg gjorde det i dag. Det var laget til både søppelbøtter og sånne egne greier på veggen til sneiper, men hvor lå sneipene? Ikke i søplet i hvert fall...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå