Eve Luna Skrevet 29. mai 2006 #1 Skrevet 29. mai 2006 Jeg leste en innlegg i forum Barn og Famile hvor det ble spurt om hvor lenge etter pille slutt ble du gravid. Jeg ble overasket at det var så m,ange som ble gravide mens de var på pillen. Hvordan kan det skje? Kan de som har opplevd dette svare Har dere glemt pille noen av dagene, og hvilke pille gikk dere på? Bare lurer
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #2 Skrevet 29. mai 2006 Det samme har jeg også lurt på gitt. Risiokoen for at dette skal skje er jo ifølge produsentene under 1 %. Enten er dette tallet uendelig mye høyere enn den ene prosenten , eller er det flere som påberoper seg å ha brukt pilla. ( evnt brukt pilla feil)
Gjest Gjesta Skrevet 29. mai 2006 #3 Skrevet 29. mai 2006 Jeg ble gravid på pillen. Nei jeg hadde ikke glemt en pille. Noen vinner i lotto, andre får sin gevinst gjennom en overraskelsesbaby
Miss P Skrevet 29. mai 2006 #4 Skrevet 29. mai 2006 Sannsynligvis hoppet over pillen.. (med vilje) og så blir man sååå overrasket når man oppdager at man er gravid!
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #5 Skrevet 29. mai 2006 Sannsynligvis hoppet over pillen.. (med vilje) og så blir man sååå overrasket når man oppdager at man er gravid! ← Som om jeg skulle ha sagt det selv
Gjest Thalassa Skrevet 29. mai 2006 #6 Skrevet 29. mai 2006 hvis man er syk, har diare osv kan dette skje..
Miss P Skrevet 29. mai 2006 #7 Skrevet 29. mai 2006 hvis man er syk, har diare osv kan dette skje.. ← Men det vet man om når man bruker piller, og vil man ikke ha barn så tar man sine forhåndsregler og bruker kondom eller avstår fra sex så lenge faren er der.
Gjest Gjesta Skrevet 29. mai 2006 #8 Skrevet 29. mai 2006 Men det vet man om når man bruker piller, og vil man ikke ha barn så tar man sine forhåndsregler og bruker kondom eller avstår fra sex så lenge faren er der. ← Akkurat. Allikevel er det noen som blir gravide.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #9 Skrevet 29. mai 2006 hvis man er syk, har diare osv kan dette skje.. ← Dette er jo opplest og vedtatt at diare og oppkast kan hemme virkiningen av pillene. MEN når man går på piller og man VET at man har diare/oppkastsyke så er jo da regeln at man skal beskytte seg på annen måte frem til neste menssyklus. Det TVILER jeg på at det er noen som gjør og gjør de det ikke er min mening at de innerst inne vil bli gravid.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #10 Skrevet 29. mai 2006 Akkurat. Allikevel er det noen som blir gravide. ← Ja etter læreboka ca 1 av 100 kvinner. Her inne på KG må den jo være 40% ( og nå tror jeg faktisk ikke jeg tar sterkt i heller)
Gjest 3llie Skrevet 29. mai 2006 #12 Skrevet 29. mai 2006 Jeg har blitt uønsket gravid to ganger, den ene gangen brukte jeg p-pille (trionetta) og den andre gangen minipille (cerazette). Det samme har skjedd med moren min. Legen forklarte meg grunnen til dette for mange år siden, husker ikke hvordan det var lengre. Jeg kan i hvertfall ikke bruke denne type prevensjon.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #13 Skrevet 29. mai 2006 hvis man er syk, har diare osv kan dette skje.. ← Og så er det mange som ikke vet at en del medisiner og naturpreparater slår i hel virkningen av p-piller.
Miss P Skrevet 29. mai 2006 #14 Skrevet 29. mai 2006 At man bruker medisiner vet vel legen som foreskriver p-pillene om?!
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #15 Skrevet 29. mai 2006 Vil man IKKE bli gravid så blir man ikke det! ← Sååå lett er det nok ikke du... Alle kropper er forskjellige, alle reagerer ulikt på ting. Det er nok ikke bare diare og oppkast som kan påvirke virkningen. Det kan være mange medisiner/vitaminer som kan påvirke virkningen av p-piller. Matvarer kan kanskje og påvirke. Jeg har lest mange plasser at f.eks grapefrukt ikke er anbefalt om man går på p-piller, fordi den kan svekke virkningen. Så vil man ikke bli gravid, så får man slutte å ha sex Det er nok den sikreste prevansjonen.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #16 Skrevet 29. mai 2006 At man bruker medisiner vet vel legen som foreskriver p-pillene om?! ← Har selv fått utlevert medisin på legevakten som svekker virkningen av p-piller, uten verken å bli spurt om jeg bruker p-piller, eller advart om at jeg bør være obs med tanke på prevensjon. Heldigvis bruker jeg ikke hormonelle preventiver, men om jeg hadde gjort det, så hadde jeg hatt tre episoder hvor jeg trolig hadde vært uten p-piller i en hel uke, og dermed svært utsatt for graviditet.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #17 Skrevet 29. mai 2006 Er det noen her som kan nevne de legemidlene og helsekostprodukter som hemmer virkningen ?
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #18 Skrevet 29. mai 2006 Er det noen her som kan nevne de legemidlene og helsekostprodukter som hemmer virkningen ? ← De jeg husker i forbifarten er johannesurt, mulig grapefrukt, mange (alle?) epilepsimedisiner og enkelte typer antibiotika. Antar det er en del flere.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #19 Skrevet 29. mai 2006 Så innom felleskatalogen nå og så og at Acetylsalisylsyre setter ned konsentrasjonen av etinyløstradiol og vil derfor ødelegge for en del p-piller. Det er og en haug andre ting som påvirker hormonelle preventiver. Les gjennom legemiddeinteraksjoner på felleskatalogen (ute i venstre kant), og se om du bruker noen av de medisinene som er oppnotert der. Blir nesten overrasket over at det er såpass FÅ som blir gravide når de går på p-piller.
Gjest Miloine Skrevet 29. mai 2006 #20 Skrevet 29. mai 2006 Vil man IKKE bli gravid så blir man ikke det! ← FEIL! Jeg har blitt gravid mens jeg hadde spiral.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå