Kathri Skrevet 29. mai 2006 #1 Skrevet 29. mai 2006 Fikk kontrabeskjed til min store skuffelse om å få ha peoner i bryllupet mitt 29. juli. Noen som har gode idèer om hvilke blomster jeg kan satse på i stedet for å få den shabby chic stilen som jeg drømmer om?
Gjest Gjest_guest_* Skrevet 29. mai 2006 #2 Skrevet 29. mai 2006 Fikk kontrabeskjed til min store skuffelse om å få ha peoner i bryllupet mitt 29. juli. Noen som har gode idèer om hvilke blomster jeg kan satse på i stedet for å få den shabby chic stilen som jeg drømmer om? ← Roser i off-white og lyse-/mørkerosa?
Missbumblebee Skrevet 29. mai 2006 #3 Skrevet 29. mai 2006 Roser i off-white og lyse-/mørkerosa? ← De litt "gammeldagse" rosetypene ligner ofte litt på peoner, det er jo ikke for ingenting at peoner før i tida ble kalt "bonderoser".
Gjest Elfrida Skrevet 29. mai 2006 #4 Skrevet 29. mai 2006 (endret) ranunkler f.eks. http://www.birthe-lunau.dk/buket/images/bu28.jpg Endret 29. mai 2006 av Elfrida
Gjest lillelou Skrevet 29. mai 2006 #5 Skrevet 29. mai 2006 De litt "gammeldagse" rosetypene ligner ofte litt på peoner, det er jo ikke for ingenting at peoner før i tida ble kalt "bonderoser". ← Samme som jeg akkurat kom til å tenke på.
Lykketrollet Skrevet 29. mai 2006 #6 Skrevet 29. mai 2006 ranunkler f.eks. http://www.birthe-lunau.dk/buket/images/bu28.jpg ← Signerer!! Utrolig flotte blomster og absolutt chabby chic!
afr0dite Skrevet 29. mai 2006 #7 Skrevet 29. mai 2006 ranunkler f.eks. http://www.birthe-lunau.dk/buket/images/bu28.jpg ← Hadde tenkt til å foreslå det samme! De er litt miniatyr- peoner synes jeg! Veldig fine! De er runde i formen, på bildet ser noen litt avlange ut. De finnes i MANGE forskjellige farger! Også hvit & lysrosa som peoner! Det blir så fint så! Du kan jo kombinere ranukler med bonderoser, så får du mangfold!
Gjest gjest1 Skrevet 29. mai 2006 #9 Skrevet 29. mai 2006 Grenroser, altså med knopper. Ur-romantisk og bør skli rett inn
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #10 Skrevet 29. mai 2006 Ranunkler er vel også litt off-season i slutten av juli - så der får du kanskje samme problemet som med peoner. Men hør med blomsterhandleren for sikkerhets skyld . Gammeldagse, duftende rosetyper som prestegårdsroser (en type grenroser, som Frysepulver er inne på) er nok tingen. Kanskje kjenner du noen som har slike i hagen og som lar deg plukke?
ashera Skrevet 29. mai 2006 #11 Skrevet 29. mai 2006 Ranunkler er vel også litt off-season i slutten av juli - så der får du kanskje samme problemet som med peoner. Men hør med blomsterhandleren for sikkerhets skyld . Gammeldagse, duftende rosetyper som prestegårdsroser (en type grenroser, som Frysepulver er inne på) er nok tingen. Kanskje kjenner du noen som har slike i hagen og som lar deg plukke? ← .. var meg.
*CHOUCHOU* Skrevet 30. mai 2006 #12 Skrevet 30. mai 2006 Ranunkler er vel også litt off-season i slutten av juli - så der får du kanskje samme problemet som med peoner. Men hør med blomsterhandleren for sikkerhets skyld . Gammeldagse, duftende rosetyper som prestegårdsroser (en type grenroser, som Frysepulver er inne på) er nok tingen. Kanskje kjenner du noen som har slike i hagen og som lar deg plukke? ← Jeg signerer denne. Da jeg giftet meg i slutten av Juli i fjor önsket jeg endten Peoner eller Ranunkler i buketten min men de var begge ute av sesong. I stedenfor ble det store roser gammeldagse roser som nevnt over. Ble sa bra sa! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå