Gå til innhold

Kan ikke ha peoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk kontrabeskjed til min store skuffelse om å få ha peoner i bryllupet mitt 29. juli. Noen som har gode idèer om hvilke blomster jeg kan satse på i stedet for å få den shabby chic stilen som jeg drømmer om?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_guest_*
Skrevet
Fikk kontrabeskjed til min store skuffelse om å få ha peoner i bryllupet mitt 29. juli. Noen som har gode idèer om hvilke blomster jeg kan satse på i stedet for å få den shabby chic stilen som jeg drømmer om?

Roser i off-white og lyse-/mørkerosa?

Skrevet
Roser i off-white og lyse-/mørkerosa?

:Nikke:

De litt "gammeldagse" rosetypene ligner ofte litt på peoner, det er jo ikke for ingenting at peoner før i tida ble kalt "bonderoser". ;)

Gjest lillelou
Skrevet
:Nikke:

De litt "gammeldagse" rosetypene ligner ofte litt på peoner, det er jo ikke for ingenting at peoner før i tida ble kalt "bonderoser". ;)

Samme som jeg akkurat kom til å tenke på. :)

Skrevet

Hadde tenkt til å foreslå det samme! De er litt miniatyr- peoner synes jeg! Veldig fine! De er runde i formen, på bildet ser noen litt avlange ut. De finnes i MANGE forskjellige farger! Også hvit & lysrosa som peoner!

Det blir så fint så! Du kan jo kombinere ranukler med bonderoser, så får du mangfold! :klem:

Gjest LoisLane
Skrevet

Henger meg på i ranunkel-fankubben.

Gjest gjest1
Skrevet

Grenroser, altså med knopper. Ur-romantisk og bør skli rett inn

Gjest Gjest
Skrevet

Ranunkler er vel også litt off-season i slutten av juli - så der får du kanskje samme problemet som med peoner. Men hør med blomsterhandleren for sikkerhets skyld . Gammeldagse, duftende rosetyper som prestegårdsroser (en type grenroser, som Frysepulver er inne på) er nok tingen. Kanskje kjenner du noen som har slike i hagen og som lar deg plukke?

Skrevet
Ranunkler er vel også litt off-season i slutten av juli - så der får du kanskje samme problemet som med peoner. Men hør med blomsterhandleren for sikkerhets skyld . Gammeldagse, duftende rosetyper som prestegårdsroser (en type grenroser, som Frysepulver er inne på) er nok tingen. Kanskje kjenner du noen som har slike i hagen og som lar deg plukke?

.. var meg.

Skrevet

Jeg signerer denne.

Da jeg giftet meg i slutten av Juli i fjor önsket jeg endten Peoner eller Ranunkler i buketten min men de var begge ute av sesong. I stedenfor ble det store roser gammeldagse roser som nevnt over. Ble sa bra sa!

Lykke til!

Skrevet

ranunkler visner lett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...