Gå til innhold

for tusende gang: gresset grønnere på andre siden?

Anbefalte innlegg

Gjest anonym nå
Skrevet

Vet at dette temaet har vært oppe utallige ganger før. Og har sittet og lest alle innlegg og svar, men føler jeg selv må sette ord på skjermen denne gang.

Alt føles som et kaos, men kort fortalt:

- vært sammen i 7 år, jeg var bare 15 år da vi ble sammen, han var 20 år

- vi fungerer veldig bra sammen, har felles venner, interesser, livssyn, verdier, har nok på mange måter vokst sammen

- han er verdens snilleste mann, sosial, blid, pratsom, flink med barn, alt man kan ønske seg

- samboere gjennom flere år, framtiden planlagt mht bosted og oppussing av odelsgård

- hadde en "pause" da jeg var russ, og samtidig ble betatt av en annen, har blitt betatt/forelsket i to andre etter det også, og er fremdeles betatt av nr 3, han sier han også blir betatt av andre, og jeg føler forsåvidt det er normalt, så lenge man er trygg på forholdet

- vi henger nok for mye sammen, bor for mye oppå hverandre, og driver ikke med ting på egenhånd nok

- problem: vi er lite kjærester og mye venner, lite kos og sex, det står helst på meg, jeg tenner ikke på ham - men syns han er god og litt kjekk innimellom, altså, jeg mener jeg burde tenne på HAM, ikke bare ha lyst på sex, mens for ham holder det å ha lyst på SEX liksom, (men han forguder også kroppen min)

- det jeg lurer på: hvor lenge skal man prøve, jeg synes jeg har mye å tape og vil ikke gjøre noe forhastet, er jeg bare feig?

Jeg er evig takknemlig for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Gjest CoolDuckie
Skrevet
- problem: vi er lite kjærester og mye venner, lite kos og sex, det står helst på meg, jeg tenner ikke på ham - men syns han er god og litt kjekk innimellom, altså, jeg mener jeg burde tenne på HAM, ikke bare ha lyst på sex, mens for ham holder det å ha lyst på SEX liksom, (men han forguder også kroppen min)

- det jeg lurer på: hvor lenge skal man prøve, jeg synes jeg har mye å tape og vil ikke gjøre noe forhastet, er jeg bare feig?

Jeg er evig takknemlig for alle svar!

Wow, du er kjempeheldig som har en mann du er god venn med- det er jo ekte kjærlighet :-). Jeg skjønner jo imidlertid at du ønsker nye erfaringer- det er jo ulempen med å bli sammen med noen i så ung alder. Du beskriver jo også din "kjære venn" som en praktkar, men kanskje noe kjedelig?

Tror det er vrient å gi noen bastante råd her, men det viktige er vel at du bestemmer deg for noe, spesielt før du evt. får barn. Da er det nemlig gjort. Alt i alt antyder du vel selv hva svaret er- du bør nok kanskje følge din indre stemme som sier at du bør oppleve mer før du slår deg til ro. Bare du selv vet svaret. Hva om du tok dette opp med ham?

Kule And

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke sikkert at det gjelder for alle, men for meg har gresset vært til de grader grønnere på den andre siden. Og jeg hadde det ikke direkte dårlig de første årene av mitt forrige lange forhold heller.

Jeg tror ikke vi er skapt for lange forhold i frustrasjon.

Gjest Gjest
Skrevet

Kjære vene, du har jo ikke fått hatt en normal ungdomstid! Ikke noe er mer normalt enn at et fast forhold innledet når man er 15 år, går i vasken.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kjenner flere som har blitt sammen når de var femten og som ennå holder sammen etter 30-40 år. Noen kriser har de hatt, men det har alle i langvarige forhold. Alle parene virker samkjørte i dag, men de drar på sydenturer alene og er ikke alltid sammen. Særlig kvinnene drar til syden med venninner.

Det er normalt å drømme om andre, men hvis du aldri får utbytte av sexen, kan dere kanskje ta noen måneder fra hverandre bare for å teste ut om dere bør satse på en felles framtid. Det som kan skje, er at han finner en annen og du savner han...

Jeg skulle gjerne byttet ut mine tidligere ustabile forhold med ditt, men det er lett å si når jeg ikke ER i dine sko.

Gjest Gjest
Skrevet
Kjære vene, du har jo ikke fått hatt en normal ungdomstid! Ikke noe er mer normalt enn at et fast forhold innledet når man er 15 år, går i vasken

Det at man ble sammen ung er da ingen grunn i seg selv til å avbryte sånn som jeg ser det.

Gjest Gjest
Skrevet
men hvis du aldri får utbytte av sexen

Sexen er veldig bra når det først skjer, men den er forutsigbar, og det blir gjerne mer "sex" enn å "elske" sånn som jeg ser det.

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke sikkert det er grønnere, men kanskje like grønt.. En pause høres fornuftig ut synes jeg.... Da kan du kjenne litt etter hva du vil.

Gjest Gjest
Skrevet

Når det kommer til sex blir ALLE forhold slik etter noen år. Lenge før det er gått 7 år faktisk... Kluet er hva man gjør med det. Min erfaring er at jeg kunne spart meg 70% av den erfaringen jeg har...! For når det kommer til stykket er sex best med den man kjenner best, stoler på og er glad i.

Når det går trått, så ta en pause. Prøv å tenke deg hva andre kvinner ville se i din mann.... greier du å se det DE ville sett, så er du ett skritt nærmere det som var og som du bør sette pris på. ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Prøv å tenke deg hva andre kvinner ville se i din mann.... greier du å se det DE ville sett, så er du ett skritt nærmere det som var og som du bør sette pris på.  ;)

Hæhh?? :overrasket:

Mener du at andre kvinners evt ønsker om å kapre denne mannen, skal ligge til grunn for at forholdet skal fortsette??

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg personlig synes dere er veldig unge og at forholdet deres sansynligvis ikke kommer til å vare. Det høres ut på deg som du er lei og at dere bare er sammen av gammel vane.

Skrevet
Jeg personlig synes dere er veldig unge og at forholdet deres sansynligvis ikke kommer til å vare. Det høres ut på deg som du er lei og at dere bare er sammen av gammel vane.

Det kan vel ikke du si? At forholdet vil vare?!

Alle har slike tanker, det kan jo ikke være spennende hele tida.

Syntes det hørtes ut som om dere hadde veldig bra komunikasjon og det trengs for å ha et bra forhold.

Syntes også at det kanskje var lurt med en liten pause, så kan du se om det virkelig blir bedre uten ham.

For min del, så synes ikke jeg heller at det altid er like spennende, men jeg fokuserer på den tryggheten vi har.

Derfor ville jeg aldrig valgt å forlate mannen min, og for min del så vet jeg at gresset ikke er grønnere på den andre siden.

Lykke til..

Gjest synseren
Skrevet

Føler du har en tendens til å komplisere litt Hvorfor ikke sette pris på de gode sidene til mannen din? Kan ikke få alt i en og samme person vet du. Men uansett er det ditt valg, bare du vet hva som er riktig.

Skrevet (endret)

jeg har det på samme måte desverre. vi har holdt sammen i 5-6 år. Vi har ikke bodde sammen det siste halve året fordi han har fått jobb i en annen by (jeg er snart ferdig m studiene og skal etter planen flytte etter ham). Han er en kjempesnill kar,men jeg trenger litt mer liv rundt meg.

Alt er fryktelig vanskelig, spesielt siden vi ikke bor sammen. Tror faktisk ikke at jeg klarer å bestemme meg for hva jeg vil før vi igjen bor sammen 24 timer i døgnet. Derfor tror jeg det er lettere å ta et valg for deg nå mens dere bor sammen, enn hvis dere tar en "pause".

Også jeg begynner å kikke på andre. Men vet ikke om jeg bare kikker på dem fordi det er "ulovlig" eller fordi jeg faktisk synes dem er noe. Hva med deg? Samtidig ville det jo vært frykelig rart å leve et liv uten min kjære, han er jo min beste venn og det første jeg tenker på når jeg har noe å fortelle. Vi har vært lite kjærester, og for mye venner. Kanskje kan det å være mer kjærester hjelpe oss & dere litt på vei?

Uansett er det bare du og nære venninner av deg som vet svaret, alle her inne kjenner ikke deg og din kjære. Lykke til! Og husk at et forhold også har nedturer. Det må bare ikke bli for mange av dem/vare for lenge-det er først da man må begynne å tenke seg om.

Endret av LadyInRed
Skrevet

Før var folk fornøyde når de hadde det bra.

Så måtte man være lykkelig hele tiden for å være fornøyd med livet.

Nå skal man være overlykkelig for å kunne si seg fornøyd......

Gjest Gjest
Skrevet

Du var/er alt for ung til å binde deg til en livsledsager. Du bør leve livet og gjøre deg en masse erfaringer, så finner du en dag ut hva du vil. Kanskje ender du opp med en like traust og snill kar, men du bør prøve de slemme, de sexy, de kule før du kan finne ut hva du virkelig vil ha. Uten disse erfaringene kommer du aldri til å bli tilfreds i det forholdet du er i nå. Når man ble sammen som 15 og er 22 år ER gresset grønnere på den andre siden!!

Jeg snakker av egen erfaring.

Gjest Gjest
Skrevet
Du var/er alt for ung til å binde deg til en livsledsager. Du bør leve livet og gjøre deg en masse erfaringer, så finner du en dag ut hva du vil. Kanskje ender du opp med en like traust og snill kar, men du bør prøve de slemme, de sexy, de kule før du kan finne ut hva du virkelig vil ha. Uten disse erfaringene kommer du aldri til å bli tilfreds i det forholdet du er i nå. Når man ble sammen som 15 og er 22 år ER gresset grønnere på den andre siden!!

Jeg snakker av egen erfaring.

Selv om det var riktig i ditt tilfelle betyr det ikke nødvendigvis at det er et opplest og vedtatt faktum. Når man har vært sammen i 7 år - uansett alder når forholdet begynte - kan det begynne å halte en del, og man kommer inn i vanskelige perioder. Man må vurdere helheten uansett. Det er ikke noe argument i seg selv at man var ung når man ble sammen. Spørsmålet er om man ønsker å jobbe for forholdet, noe som forutsetter at BEGGE er klar over utfordringene og ønsker å jobbe.

Dersom man samarbeider og kommer seg gjennom problemene tror jeg man kommer styrket ut av det.

Men som andre har sagt; det er individuelt. For noen er det riktig å gå, for andre er det beste å jobbe videre. Men generelt vil jeg si det er dumt å ikke investere tid i å prøve å redde et forhold som er 7 år gammelt.

Skrevet
Men generelt vil jeg si det er dumt å ikke investere tid i å prøve å redde et forhold som er 7 år gammelt.

Enig !!!

Dere har ikke vært sammen så lenge for ingenting. Dere trives tydeligvis i hverandres selskap og er glade i hverandre når dere er sammen så lenge. Så tenkt deg godt om, ikke gå før du evnt er helt sikker.

Slik tenker iallefall jeg, og jeg kommer nok til å bli hos min kjære. Og egentlig kan det nok være litt godt for forholdet at man har noen dårlige perioder. for man setter jo da ord på kvaliteter ved partneren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...