Ellisiv Skrevet 29. mai 2006 #1 Skrevet 29. mai 2006 Jeg skal ta vårrengjøringen; vaske rundt. Må vel ærlig innrømme at jeg ikke er noe kjerringemne, og har en mor og bestemor som bruker å gjøre det for/med meg. Denne gangen skal jeg jaggu meg gjøre det uten dem, men jeg vet bestemor kommer til å komme med sitt ørneblikk. Er det noen som har vasketips å komme med? Jeg synes alle damer kan "triks"/super- oppskrifter for å få det renere. Alle triks tas i mot med stor takk! Ovn, stearinflekker på belegg, fliser - jeg trenger tips
Jasmin Skrevet 29. mai 2006 #2 Skrevet 29. mai 2006 Har desverre få tips - er ikke no rengjøringsgeni!! Men et lite motivasjonstips: Sett på fengende musikk!! Det hjelper for meg! Lykke til!
Dr.Ittsekk Skrevet 29. mai 2006 #3 Skrevet 29. mai 2006 Jeg vet dette ikke er et svar på trådstarters innlegg men jeg klarer ikke å la være å skryte. Beklager! Jeg stod opp kl 4:00 i morges og tok oppvasken samt vasket og støvsugde hele leiligheten før jobb. Det siste jeg gjorde var å vaske doen rett før 7:30. Flink gutt.
Gjest gjest1 Skrevet 29. mai 2006 #4 Skrevet 29. mai 2006 Skriv en liste over hva som skal gjøres, er så moro å krysse av! Gi deg selv små premier, f.eks. "etter å ha tatt badet/kjøkkenet (valgfritt) kan jeg ta meg en kaffe/røyk/surfe så og så lang tid på nettet
Gjest Thalassa Skrevet 29. mai 2006 #5 Skrevet 29. mai 2006 mitt motivasjonstriks er å bare begynne på rengjøringen med en gang og ikke tenke og grue seg. Bare begynn og drit i alt annet, musikk er bra ja Da er du ferdig på null komma niks. Stearin på belegg? kan man ikke bare skrape det av da? med en gammel stekespade eller noe..
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #6 Skrevet 29. mai 2006 Ikke stress, men ta en vegg, et rom, et skap av gangen. Begynn med ett rom, gjerne det rommet som er lettest å vaske. Bruk mopp, en slik lett i aluminium med 30cm lang mopp som er egnet til vegger og tak. Tørrmopp takene dvs. halvfuktig mopp. En stor stue trenger du ikke ta på en dag og er kjøkkenet skittent og fettete, kan du også ta det over flere dager. Men hvis du har en liten leilighet og det er ganske rent fra før, så gjør du dette unna i en fei. Tenk på at det er bedre du begynner nå før det blir riktig het sommervarme. Da er det ikke mye gøy å vaske rundt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå