Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest StoreSky
Skrevet

Har lest her inne at endel hårprodukter (shampoo/balsam) inneholder silikon -kan dette være med på å gjøre håret med umottaglig for hårfarge/bleking??

Videoannonse
Annonse
Gjest Chantal
Skrevet (endret)

Ja, det kan det gjøre, men det kommer nok veldig an på hvilke produkter du bruker. Bruker du ren voks i håret hver dag, så er det nok lurt å bruke en renseshampoo en gang i uken (eller før farging/bleking).

Jeg bruker sjeldent voks o.l, men bruker renseshampoo en gang i måneden for det. :)

Endret av Lita_
Skrevet

Hakke hørt det, men vet det kan flasse hvite flak har jeg sett.

Gjest Fruktfat
Skrevet (endret)

det finnes to forskjellige silikoner, den ene er bra for håret, den andre ikke (legger seg som et belegg på håret).

voks er ikke silikon, men fett.

silikon gjør blant annet håret blankt og lett å gre.

noen produkter -som pantene pro v- legger igjen en hinne over håret som gjør at fargen kan sette seg ujevnt, og permanent ikke vil sitte.

Endret av Fruktfat
Skrevet

Enig med fruktfat.

Jeg har laaaaaangt glatt hår, på det sprayer jeg faktisk noe fra redken på som ser ut som mist/tåke, det er silikon på sprayflankong. Om jeg bommer litt og det legger seg litt på gulvet, så blir gulvet speilblangt og livsfarlig glatt, :ler: til min kjæres store skrekk :sjenert:

Gjest Gjesta
Skrevet

Problemet er at man må være kjemiker for å kunne si hvilken type silikoner som er av den vannløselige typen (=lett å få bort), og hvilke som bare legger et ekkelt belegg i håret. Dyre og billige merker bruker ofte de samme silikonene, i hvertfall hvis man skal tolke etter innholdsfortegnelsen.

Jeg har gitt opp, og jeg har funnet ut at så lenge jeg bruker en renseshampo ofte (pga mye stylingprodukter), har jeg ingen problemer med håret.

Gjest Gjest
Skrevet

Har aldri brukt renseshampo jeg....

Kanskje jeg burde!

Men hvor finner man det.... merke og pris?

Gjest Chantal
Skrevet
Har aldri brukt renseshampo jeg....

Kanskje jeg burde!

Men hvor finner man det.... merke og pris?

Herbal Essences sin funker veldig bra faktisk. Billig, drøy og god.

Gjest StoreSky
Skrevet

Finner man den i vanlige butikker som selger Herbal sine andre produkter..?

Gjest Gjest
Skrevet
Herbal Essences sin funker veldig bra faktisk. Billig, drøy og god.

Herbal Essences er vel bare vanlig shampo, ikke renseshampo :forvirret:

Eller tar jeg feil???

Får uansett utrolig irritert hodebunn av HE.....

Gjest Gjesta
Skrevet
Herbal Essences er vel bare vanlig shampo, ikke renseshampo :forvirret:

Eller tar jeg feil???

Får uansett utrolig irritert hodebunn av HE.....

Herbal Essences har en grønn shampo som heter noe med "purifying". Denne funker, som nevnt, utmerket som renseshampo. Jeg har ikke fått irritert hodebunn av den, og har brukt den en gang pr. uke i to år nå. Du finner den helst på større dagligvarebutikker ala Obs og Eurospar, ikke på H&M eller Vita.

Gjest Chantal
Skrevet

Jeg har heller ikke fått irritert hodebunn av den. Sist kjøpte jeg den på KIWI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...