Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #1 Skrevet 29. mai 2006 I fjor var jeg i ca 80% stilling og og brukte tabellkort. I år er jeg student, og har i stedet et prosentkort der jeg betaler ca 20% skatt for all inntekten. Jeg oppga feriepengene som en del av min foventede inntekt i år, feripengene vil utgjøre ca 20% av min forventede inntekt i år. Blir det da riktig at feriepengene mine også må skattlegges med 20%, så jeg unngår baksmell til neste år?
Dru Skrevet 29. mai 2006 #2 Skrevet 29. mai 2006 Feriepengene har du allerede skattet for i opptjeningsåret, og de tas ikke med i beregningsgrunnlaget for skatt det året de blir utbetalt.
14062003 Skrevet 29. mai 2006 #3 Skrevet 29. mai 2006 Feriepengene har du allerede skattet for i opptjeningsåret, og de tas ikke med i beregningsgrunnlaget for skatt det året de blir utbetalt. ← Det er vel feil. Håper andre her kan bekrefte dette. Det jeg vet er at dersom man ikke har inntekt det året man får feriepenger, så skal det trekkes skatt av dem. Dersom man har inntekt (lønnsinntekt el.) derimot, så er vel skattetrekket bakt inn i trekket resten av året, så feriepengene virker skattefrie.
liv Skrevet 29. mai 2006 #4 Skrevet 29. mai 2006 14062003 har rett, og jeg ville betalt skatt av feriepengen for å unngå smell ettersom de er en så stor del av din inntekt
Dru Skrevet 29. mai 2006 #5 Skrevet 29. mai 2006 Er det sånn? Bare jeg som har misforstått da. Selv om jeg ikke har lidd noen nød av å få feriepenger utbetalt skattefritt i år nesten uten inntekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå