Tiit Skrevet 29. mai 2006 #1 Del Skrevet 29. mai 2006 Er det virkelig sånn at man bør male på gummilistene på vinduet inn mot glasset=?Det har jeg aldri gjort før. Har tapet med maletape, veldig nøyaktig. Nå fikk jeg høre at det ikke er nødvendig likevel. Bruke malingsskrape for å ta bort fra glasset, og at listene skal males, fordi det har gammelkara sagt. I gamle dager kittet de vinduene, og det betyr at man skal male over listene. Merkelig, syns jeg, men hva er sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #2 Del Skrevet 29. mai 2006 Informasjonskontoret for farge og interiør - http://www.ifi.no/main.jsp?content=/doc/In...duer_maling.htm - sier dette: "Mal både vindu, fals, kant og lister, men ikke tetningslista. Har du gamle vinduer med kitt skal du male over kitten og 1-2 mm inn på glasset.". Ferdigmalte vinduer leveres uten maling på tetningslisten. Når jeg har malt, har jeg unngått å få maling der. Vil ikke gummilisten lettere tørke opp/bli ødelagt, hvis den får maling på seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiit Skrevet 29. mai 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 29. mai 2006 jeg tror jo det, så jeg syns det var et rart tips jeg fikk. tror jeg taper opp som planlagt. Tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #4 Del Skrevet 29. mai 2006 Hvis du maler tetningslista så blir den hard og mister sin funksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå