Gå til innhold

Round-up

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kjøpes Round-up?

Ca-pris?

:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Felleskjøpet selger Rondup. De har ikke oppgitt pris på nettsiden sin - http://www.fk.no/search/?SearchText=roundup

Tidligere fikk man kjøpt konsentrat. Det ble billigere enn sprayflaskene med ferdig produkt. Vet ikke om "vanlige folk" får kjøpt konsentrat, eller om det nå er restriksjoner, dvs. kun bønder o.l. som får kjøpt det. Husker jeg for mange år siden kjøpte. De hadde kun ferdigproduktet i hyllen. De gikk da til en egen avdeling, og hentet fra ett låst skap. Den gangen fikk "vanlige folk" kjøpe, men det var snakk om kun en viss mengde (hvis jeg husker riktig). De vil unngå at folk bruker for mye: http://www.hushjemhage.no/hage/vedl_pv_roundup.htm

Skrevet

Sprayflaskene koster i overkant av 100 kr - 120 eller 130, tror jeg.

Skrevet
Felleskjøpet selger Rondup. De har ikke oppgitt pris på nettsiden sin - http://www.fk.no/search/?SearchText=roundup

Tidligere fikk man kjøpt konsentrat. Det ble billigere enn sprayflaskene med ferdig produkt. Vet ikke om "vanlige folk" får kjøpt konsentrat, eller om det nå er restriksjoner, dvs. kun bønder o.l. som får kjøpt det. Husker jeg for mange år siden kjøpte. De hadde kun ferdigproduktet i hyllen. De gikk da til en egen avdeling, og hentet fra ett låst skap. Den gangen fikk "vanlige folk" kjøpe, men det var snakk om kun en viss mengde (hvis jeg husker riktig). De vil unngå at folk bruker for mye: http://www.hushjemhage.no/hage/vedl_pv_roundup.htm

Man må gå på plantevernkurs før en får kjøpt konsentrat nå..

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har vært gjennom noen slike sprayflakser med Round-up, og er ikke imponert over resultatet. Ble i fjor anbefalt en annen type som ganske enkelt heter "Ugress" og er adskillig mere fornøyd med den. De områdene som i fjor ble spayet har ikke antydning til ugress i år ( her i hagen er det spesielt svalderlkål som er et problem).Såvidt jeg husker var den billigere enn Round-Up også.

Skrevet

De selger Round up på hagesenterene. Pris for sprayflaske var 350.- Kjempedyrt!!!!!!! Men de hadde også konsentrat (gir 7l.) til ca. 260.-

Skrevet
De selger Round up på hagesenterene. Pris for sprayflaske var 350.- Kjempedyrt!!!!!!! Men de hadde også konsentrat (gir 7l.) til ca. 260.-

Fy f....så dyrt da!!!

Skrevet

Dette er fullstendig feil.

Plantasjen selger round-up både konsentrert og ferdig blandet. Skal du ha konsentrert må du derimot spørre betjeningen. Siden dette er gift er det krav at dette er låst inn og kan derfor ikke stå ute i butikken. Konsentrat som holder til ca 200 kvadratmeter koster rundt 300 kroner.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har ikke noe god erfaring med round-up, syns ikke det biter på ugresset i det hele tatt. Så hvis noe har tips om noe annet tar jeg gjerne imot.

Skrevet

Roundup er stort sett det sterkeste privatpersoner får tak i. Men jeg vet at det ikke biter på sneller og noen typer roser.

Husk at du ikke ser full effekt av roundup før etter 1,5 til 4 uker. Fordelen med roundup i forhold til andre ugressmiddel er jo at det tar mye lenger tid før ugresset kommer opp igjen fordi det tar ugresset fra roten, slik at det må nye ugressfrø til for å gro. De ugressmiddlene som fjerner det synlige ugresset på få dager, og ser ut til å ha kjempegod effekt gjør som regel at det nye ugresset kommer sterkere tilbake enn det som var der fra før.

Uansett vilke middel du bruker så må du derfor sørge for at det du bruker virker på roten, hvis ikke kan problemet bli større enn du hadde i utgangspunktet.

Husk også at ugressmiddel som regel ikke er noe "universalmiddel" i den hensikt at det aldri vil komme ugress igjen. Ugresset vil komme tilbake, men det kan ta kortere eller lengre tid.

Gjest gjest1
Skrevet

Til hvor stort område holder en sprayflaske med Round-up?

Skrevet

Spørs hvilken flaske du kjøper. Det er 3 ulike størrelser, (og konsentrat i tillegg.)

Finnes i 1 l, 1,5 l og 3 l ferdig blandet. Mener det står på flaksen hvor mye det holder til, men det er jo rimelig relativt da. Mange sprøyter jo bare på små, begrensede problem-områder.

Gjest Gjest
Skrevet

Dette er fullstendig feil.

Plantasjen selger round-up både konsentrert og ferdig blandet. Skal du ha konsentrert må du derimot spørre betjeningen. Siden dette er gift er det krav at dette er låst inn og kan derfor ikke stå ute i butikken. Konsentrat som holder til ca 200 kvadratmeter koster rundt 300 kroner.

Titti73 har nok delvis rett, på Plantasjen får man kjøpe små flasker med konsentrat. Det finnes enda sterkere Round-Up som man må ha plantevernkurs for å få kjøpe. Det selges i store kanner hos bla Felleskjøpet, dette er middel som bla bønder bruker.

Skrevet

Det stemmer, men (heldigvis får man si) får ikke vi vanlige forbrukere tak i dette. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...