Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har noen erfaring med deet? Jeg har igjen mange strips fra en gang jeg prøvde å vokse leggene (ikke fornøyd med resultatet), og lurer på om jeg kan "klippe av en bit" og vokse overleppa, da jeg *grøss* oppdaget at jeg hadde en svak "bart" der og det er ikke stilig.

Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har både fått gjort det profesjonelt i salong og gjort det selv hjemme. Jeg synes resultatet ble bedre i salong og det tok lengre tid før hårene vokste ut igjen. Det kan jo selvfølgelig bero på at jeg mangler den rette teknikken... Jeg betaler 150 i salong og synes ikke det er så dyrt egentlig, ikke i forhold til hva det koster å klippe seg osv. Hvis du skal gjøre det selv hjemme, tror jeg egentlig du bør bruke voksstrips som er ment for ansikt og/eller bikinilinje, ikke de som skal brukes på legger.

Skrevet

Bruk voksstrips som er laget for å bruke i ansiktet. Jeg synes det er litt vanskelig og noen ganger må jeg holde på en stund for å få med alt. Litt vondt er det også, men hva gjør man ikke for å slippe unna "bart" ;)

Skrevet

Det går helt fint å bruke vanlig "leggvoks" i små biter på overleppa, jeg merker ingen forskjell på det og den voksen som er beregnet på bruk i ansiktet. Men dersom du ikke har vokset overleppa før, er det kanskje lettere å håndtere de små ansiktsstripsene.

Bare husk å rense godt etter at du har fjernet voksrester, slik at du unngår å få slike kjipe småkviser. Vanligvis bruker jeg Pyrisept til dette, men sist gang fant jeg ut at jeg skulle låne samboerens aftershave, og det funket faktisk enda bedre. :)

Gjest Gjest_Anki_*
Skrevet

Det som er viktig med voksing er at det bør gjøres med varmvoks. Dette gjør at huden ikke blir nuppete, og voksingen holder mye lengre.... Salongvox holder lenger, uten tvil :)

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor lang tid tar det sånn ca før håret begynner å vokse ut igjen? Regner med det er individuelle forskjeller her men...

Går det an å vokse andre steder i fjeset også? Jeg har mye lys dun :rodme: Og synes det er helt forferdelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...