Gå til innhold

Er du kjent i Bodø?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er det noen som er kjente i Bodø og kan fortelle meg ca hvor langt det er fra flyplassen til togstasjonen? Er det gangavstand, evt. hvor lang tid med bil?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Med bagasje er det ikke akkurat gangavstand etter mine definisjoner (det vil ta minst en halvtime å gå), men det er ikke lenger enn at drosjeprisen blir overkommelig :) Bodø har ikke noe særlig til bussforbindelse til/fra flyplassen, så drosje er nok beste alternativ.

Gjest Gjest
Skrevet
Med bagasje er det ikke akkurat gangavstand etter mine definisjoner (det vil ta minst en halvtime å gå), men det er ikke lenger enn at drosjeprisen blir overkommelig :) Bodø har ikke noe særlig til bussforbindelse til/fra flyplassen, så drosje er nok beste alternativ.

Da har vi nok forskjellig definisjon av gangavstand gitt ;) De gangene jeg har tatt flyet har jeg gått fra flyplassen forbi togstasjonen og helt til voldsløkka. Det er ikke noe problem å gå fra togstasjonen til flyplassen, vil ta et kvarters tid. Flyplassen ligger jo nesten midt i sentrum, rett ved fotballstadion. Alle flyene, og særlig disse jagerflyene suser jo over sentrum av byen rett over husene. :forvirret:

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg ville tatt flybussen.

Gjest gjest1
Skrevet

Min erfaring er at det er en fin liten rusletur til sentrum (eller togstasjonen) fra flyplassen, ca 20-25 minutt? Om du ikke har mye bagasje som er tung å bære da. Og om det ikke regner ;)

Skrevet

Holder en knapp på en halvtime! Ikke uoverkommelig det. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Er du ikke kjent i Bodø er det sikkert enklest å først sjekke nærmeste bussavgang - bussen stopper noen meter fra inngangen til flyplassen, der henger også tidene, og den kjører forbi togstasjonen på vei til sentrum. Er det lenge til bussen kommer er stoppestedet for drosjene få meter unna.

Vil du rusle anbefaler jeg å printe ut gatekart over ruten fra Gule Sider, så er du helt sikker på å ikke komme feil. Spaserturen er fin når det er fint vær, men ikke så fin når den beryktede Bodøvinden blåser. :)

Skrevet

det er et godt stykke, for du må gjennom sentrum. det går en buss, ville tatt den. er fra bodø..

Skrevet

De som mener det tar under en halvtime kan umulig ha prøvd å gå den turen. For en ukjent kan det være vanskelig å finne frem... Det tar såklart kortere tid om man vet alle stikkveiene man kan ta, men om man skal gå langs de store gatene tar det ganske lang tid.

Jeg har gått flere ganger, men jeg vil ikke anbefale det for noen som er ukjente og som går med bagasje. Som Bellatrix sier ville jeg tattt flybussen, eller en taxi. Da vet du ihvertfall hvor du er og slipper å rote deg bort. Flyplassen er ikke akkurat skiltet på småveiene gjennom byen.

Gjest gjest1
Skrevet

Ville og tatt flybussen eller taxi, 20-30 min er et stykke å gå hvis du har litt bagasje. Og i Bodø blåser det alltid motvind... ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Flyplassen er ikke akkurat skiltet på småveiene gjennom byen.

Nei, men en flyplass er jo ganske lett gjenkjennelig. Dessuten ligger den ikke langt fra stdion, som også er lett å se på litt avstand.

Nå er det jo forskjell på hvor flinke folk er til å finne fram på egen hånd. Jeg har gått mye rundt i Bodø på egen hånd uten å være kjent fra før, og det var ikke noe problem. Heller ikke det å finne fram i stobyer i Europa syntes jeg var så vanskelig. Man kikker først på kartet for å se hvilken retning man skal gå. Hvis man ikke finner fram, så spør man noen på gata. Folk i Bodø er veldig hyggelige, så det burde ikke være noe problem. ;)

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jo, da. Flyplassen synes, men ikke togstasjonen. Selvsagt går det an å gå, men om man ikke er kjent er det helt klart enklest å sette set på en buss.

Skrevet
Hvis man ikke finner fram, så spør man noen på gata. Folk i Bodø er veldig hyggelige, så det burde ikke være noe problem. ;)

takker :danse:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...