Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #1 Skrevet 29. mai 2006 Kjæresten min skal jobbe 7 mnd i australia, og skulle dra i midten av august. Jeg jobber selv, og har ikke anledning til å være med. Vi skulle ha ferie sammen de første to ukene i august, men forrige uke fikk han beskjed om at han bør reise ned i slutten av juli. Jeg skulle jobbe hele juli, for å kunne besøke ham til høsten. Får ikke fri i juli med mindre jeg kranglerm sjefen, og trenger egentlig googwill for å kunne ta meg 4-5 uker til høsten som planlagt. Er det greit at jeg er lei meg for dette?? Har støttet jobbplanene hans hele veien, men nå er alt bare trist og leit. Har lyst til å bli litt sint, og be ham prøve å få til å reise som planlagt. Hva hadde dere gjort?? Vi er over 30 og har vært sammen i 2 år... så det er seriøst
Gjest gjesta Skrevet 29. mai 2006 #2 Skrevet 29. mai 2006 jeg synes du har all rett til å bli sint og lei deg jeg, men på sjefen til typen din og ikke på typen. Det er ikke hans feil, (regner jeg med da). Han skjønner også sikkert hvorfor du er lei deg om du sier det. Om han ikke vil eller kan endre på planen, så får han heller gjøre det godt igjen når du kommer etter, slik at dere får tid sammen da.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #3 Skrevet 29. mai 2006 Jepp.. Var jo bare kommunikasjonssvikt. Men typen har valgt å reise ned helt frivillig. Får masse frynsegoder, bil, høyere lønn mm. så syns egentlig han skulle være litt hard mot sin sjef, ikke jeg. Huff.. Men liker ikke å være sint!! Hva ville dere sagt om typen ville til utlandet 6-7 måneder??
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #4 Skrevet 29. mai 2006 Først ville jeg blitt litt skuffet over å måtte leve alene den tiden. Så ville jeg husket at jeg har blitt voksen, og at man ikke alltid får det helt som man vil her i livet. Det er jo ikke snakk om ett år en gang! Jeg synes det er helt greit at du syter i 15 minutter, men etter det får du stramme deg opp og fortsette med livet ditt.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #5 Skrevet 29. mai 2006 Jeg syns du har rett til å være lei deg og sint (men ikke på typen) Har dere blitt enige om at han skal dra, så syns jeg du fremdeles skal støtte han.
razmatazz Skrevet 29. mai 2006 #6 Skrevet 29. mai 2006 Jeg skjønner godt at du er lei deg! Veldig synd at det kræsjer med feriene! Håper en av dere kan ordne noe med sjefen slik at dere får litt tid sammen før han reiser. Men jeg synes ikke du skal være sur for at han har valgt å dra utelands hvis det er dette han vil og det er bra for karrieren! Jeg og typen flyttet til hvert vårt land i ca 6 mnd da vi hadde vært sammen ca 2 år (men ikke så langt unna som australia). Det var jo selvfølgelig tøft den første tiden, men det gikk seg til etterhvert, og vi hadde begge stor glede av nye erfaringer og nye bekjentskaper. Når vi flyttet sammen igjen var det bare helt herlig! Vi er begge likevel enige om at dette halvåret var veldig bra for forholdet! Vi kom ut mye sterkere knyttet etterpå, og vi fikk kjent ordentlig på hvor mye den andre betød! Så du kan jo se på det fra den positive siden
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #7 Skrevet 29. mai 2006 Er ikke sint på at han skal reise! Har i det hele tatt ikke sytt et sekund overfor ham. Er jo voksen, og VET dette er en flott mulighet for ham... Men syns det er leit dette med ferien, fordi det til syvende og sist bare er opp til ham når han drar. Han er bare ønsket litt tidligere en vi trodde.
razmatazz Skrevet 29. mai 2006 #8 Skrevet 29. mai 2006 Kan han ikke bare si til sjefen sin at han gleder seg veldig til å reise ned, men at han må prioritere litt tid med sin kjære før han drar? Hvis han bestemmer selv når han skal ned mener jeg? Regner med de fleste vil ha forståelse for det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå